Havekyndig kårnflækker søges: Lorte rosenbed haves!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

753 visninger
4 svar
0 synes godt om
4. juli 2009

Rasmine

Lorte rosenbed!!!
Så er det sagt.
Af kosmetiske årsager har vi fjernet de lavendler som stod i rosenbedet, det var én stor gang rod.
Men det er det fanemerme ikke blevet bedre af.
Der myldrer ukrudt frem, sådan noget fint noget, nemt at hive op.
MEN der er bare så meget af det, og uanset hvor forsigtig jeg er, får jeg pøllerne i tornene, LÅRT!
What to do?
Troede sgu da bare sårn nogen roser kunne passe sig selv, uden at skulle have "nanny" på!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2009

Plysbjørnen

Det du kan gøre er at købe noget ukrudt filt og putte ned omkring, men så er du nødt til enten at have granitskærver eller ral (grus) til at holde det på plads med, så bliver det også lidt kønnere, du kan også også holde det på plads med træfli, men en pelikan vind og de er strøet over hele nabolaget...

Anmeld

4. juli 2009

Rasmine

Jamm, hvis jeg bruger det der ukrudtsdims, kan jeg jo ikke gøde dem?

Anmeld

4. juli 2009

Plysbjørnen

Jo det kan du jo godt... For gødningen er (går jeg ud fra) nogen små kugler lægger ned oven på jorden, som regnvandet opløser og tager med ned... Her kan du bare lægge dem oven på ukrudsfiltet, og det siver stadig med regnvandet ned igennem filten.

Min far bruger det nemlig også til hans Rhododendroner (staves???) og roser...

Anmeld

4. juli 2009

Louise mortil4

det hedder fiberdug, det gør så der ikke kommer sollys ned til ukrudtet, men vand kan sagtens komme gennem det, det er rigtig at der skal noget over, men du kan også bruge jord til at lægge over, altså grave det ned. Fiberdug vil dog ikke tage det hele da du skal ha skåret et hol i det så du kan få det ned over rosen eller op over roden og der kan stadig komme ukrudt helt inde ved rosen. Og dog, hvis nu man skærer så der fra midten og ud til den ene kant er en flænge også lægger det ind over hinanden når det er kommet om rosen så det sidder nogenlunde tæt om stammen, det kan måke gøre det. Tænke tænke.  

Roser er en lidt krævende plante, det er vigtigt at du nipper de færdig blomstrede hoveder af og husker at beskære dem og gøre det rigtigt. Hvis du gør sådan får du nogle rigtig flotte rosen planter der bærer flere blomster.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.