søger lidt hjælp vedr valg af uddannelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.337 visninger
14 svar
2 synes godt om
25. maj 2013

Anonym trådstarter

Jeg vil rigtig gerne have en uddannelse som varer Max 5 år efter den nye SU reform kunne man vist ikke få SU mere end 5 år. Jeg har ingen gymnasial uddannelse Hvad synes i damer er en fed uddannelse og et fedt job? kom gerne med en masse erfaringer og gode råd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2013

frøkenM.

Anonym skriver:

Jeg vil rigtig gerne have en uddannelse som varer Max 5 år efter den nye SU reform kunne man vist ikke få SU mere end 5 år. Jeg har ingen gymnasial uddannelse Hvad synes i damer er en fed uddannelse og et fedt job? kom gerne med en masse erfaringer og gode råd

jeg er social og sundhedsassistent, og vil læse videre til socialrådgiver næste år!  Det er helt klart et spændende fag! 

Anmeld

25. maj 2013

Anonym trådstarter

frøkenM. skriver:

jeg er social og sundhedsassistent, og vil læse videre til socialrådgiver næste år!  Det er helt klart et spændende fag! 

Ja bare det at være social og sundheds hjælper er jo en kort uddannelse men har været i praktik på et pleje hjem og kunne ikke lige overskue det med når de skulle vaskes og når der er lort over det hele. Intet ondt ment i det kunne bare ikke klare det psykisk!

Anmeld

25. maj 2013

Wik

Gymnasie og HF indgår ikke su reformen, det betyder at du kan tage stort set alle uddannelser stadig, minus læge. Så tænke at du skal vælge fra hjertet. 

Anmeld

25. maj 2013

Anonym trådstarter

Wik skriver:

Gymnasie og HF indgår ikke su reformen, det betyder at du kan tage stort set alle uddannelser stadig, minus læge. Så tænke at du skal vælge fra hjertet. 

Det vil sige at jeg f eks kan tage 2 år på hf og så f. Eks 3,5 på sygeplejerskeuddannelsen og få SU i 5,5 år. Kan man gøre det sådant og få SU i 5,5 år?

Anmeld

25. maj 2013

Drømme

Anonym skriver:

Måske denne side kan hjælpe dig :  https://cms.ug.dk/media/sync/studievaelgeren/app.html

Anmeld

25. maj 2013

Anonym trådstarter

Drømme skriver:

Måske denne side kan hjælpe dig :  https://cms.ug.dk/media/sync/studievaelgeren/app.html

Øv kan ikke åbne det fra mobil

Anmeld

25. maj 2013

SjeBets

ungdoms uddannelserne går vel stadig ikke under de 5 år, det er vel kun de vidregående uddannelser, mener ikke at erhversuddannelserne "tæller" i det regnestykke. 

Anmeld

25. maj 2013

gonefishing

Anonym skriver:

Hvis du ser under erhvervsuddannelser er det mange at vælge imellem, alt fra zoo passer (dog svært at få praktik plads) til advokatsekretær

Anmeld

25. maj 2013

Newsence

Uddannelse til pædagogisk assistent Pau hedder den er god da den åbner op for andre uddannelser hvis man ønsker det. Og man behøver ikke arbejde med børn. Det kan være unge, mennesker med sociale problemer i alle aldre samt handikappede i alle aldre. Denne giver adgang til pædaoguddannelsen og har hørt om folk der kunne komme på socialrådgiver samt psykolog uddannelsen med den hvis de blev fundet egnet... Men det er svært at sige hvad en fed uddannelse er da vi jo er forskellige

Håber du finder din hylde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.