Hård mave under graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2013

modesty

Er der andre der døjer med hård mave under graviditet/i starten og som har svært ved at komme af med det I skal?

Har I et godt råd til hvad der kan hjælpe??? 

Spis fiberrigt og skær ned på stivelsen. Det vil sige mindre brød, kartofler, ris og pasta. Mange grønsager, specielt kåltyper er gode.

Drik masser af vand, 2-3 liter om dagen.

HUSK er også fint, men der er ingen grund til at bruge afføringsmidler som movicol.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2013

B&J

Anonym skriver:

Jeg drikker i forvejen rigtig meget i forhold til hvad jeg gjorde inden graviditeten, så forstår slet ikke at det er gået som det er  

jeg vil prøve med det der husk.

jamen jeg fik også hård mave

og jeg spise husk og når det kom til jern så spise jeg en anden jern ind gravijern for den gav mig mere hård mave men det var noget jeg snakkede med lægen og der fortalte han at HUSK er godt til at stabiliserer maven

Anmeld

25. maj 2013

sus82

Anonym skriver:

Jeg drikker i forvejen rigtig meget i forhold til hvad jeg gjorde inden graviditeten, så forstår slet ikke at det er gået som det er  

jeg vil prøve med det der husk.

Husk fås både som pulver og kapsler, det kan godt være svært at spise pulveret, men det er noget billigere end kapslerne. Matas har haft deres eget mærke som er billigere end husk, det hedder loppefrøskaller, og er en helt naturlig fiberskade. Også godt at bage med

Anmeld

25. maj 2013

Isabella_mor

Anonym skriver:

Py føj da.. kan absolut ikke lide kaffe..

hihi... det er nu heller ikke min kop the tihi

men jeg blev indlagt med forstoppelse to gange under min graviditet, og jeg blev simpelthen nødt til at droppe jernen da jeg fik så hård mave. det er bare en af følgerne ved at blive gravid pga dine hormoner, så får man hård mave, noget med enzymer og fordøjelsessystemet. jeg ved det fatisk ikke helt præcist. 

MEN der er jo en masse gode ting man kan spise som går let igennem tarmsystemet... 

fuldkorn, masser af kerner, frugt, grøntsager.. 

indgå for mange ris, hvidt brød, pasta og kartofler, og undgå helt og aboslut bananer.. 

drik masser af vand. og bevæg dig godt hver dag... 

Det er mine bedste råd..

og hvis du kan lide sveskejuice kan du drikke det hver dag.

Anmeld

25. maj 2013

Anonym trådstarter

B&J skriver:

jamen jeg fik også hård mave

og jeg spise husk og når det kom til jern så spise jeg en anden jern ind gravijern for den gav mig mere hård mave men det var noget jeg snakkede med lægen og der fortalte han at HUSK er godt til at stabiliserer maven

Super.. Jeg vil prøve at få dat i sådan en kasse håber det hjælper hurtigt!!

Anmeld

25. maj 2013

Anonym trådstarter

sus82 skriver:

Husk fås både som pulver og kapsler, det kan godt være svært at spise pulveret, men det er noget billigere end kapslerne. Matas har haft deres eget mærke som er billigere end husk, det hedder loppefrøskaller, og er en helt naturlig fiberskade. Også godt at bage med

Tak for svar vil da lige prøve at undersøge det andet også

Anmeld

25. maj 2013

Anonym trådstarter

Isabella_mor skriver:

hihi... det er nu heller ikke min kop the tihi

men jeg blev indlagt med forstoppelse to gange under min graviditet, og jeg blev simpelthen nødt til at droppe jernen da jeg fik så hård mave. det er bare en af følgerne ved at blive gravid pga dine hormoner, så får man hård mave, noget med enzymer og fordøjelsessystemet. jeg ved det fatisk ikke helt præcist. 

MEN der er jo en masse gode ting man kan spise som går let igennem tarmsystemet... 

fuldkorn, masser af kerner, frugt, grøntsager.. 

indgå for mange ris, hvidt brød, pasta og kartofler, og undgå helt og aboslut bananer.. 

drik masser af vand. og bevæg dig godt hver dag... 

Det er mine bedste råd..

og hvis du kan lide sveskejuice kan du drikke det hver dag.

Sveskejuice kan jeg heller ikke fordrage, men forsøger mig alligevel da jeg har hørt det skulle være ret effektivt

Anmeld

25. maj 2013

Isabella_mor

Anonym skriver:

Sveskejuice kan jeg heller ikke fordrage, men forsøger mig alligevel da jeg har hørt det skulle være ret effektivt

Der skulle forresten stå undgå, og ikke indgå, med det der med pasta ect.

Anmeld

25. maj 2013

Anonym trådstarter

Isabella_mor skriver:

Der skulle forresten stå undgå, og ikke indgå, med det der med pasta ect.

Jeg er helt med

Nu har jeg fået købt både husk og sveskejuice og så får hunden en lang gåtur i aften.. Så må det da snart ske et eller andet!!

Anmeld

26. maj 2013

Moma

En kiwi om morgenen er også godt til at få gang i systemet. Hvorfor ved jeg ikke. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.