omkring 1/halvandet år imellem søskende, er det hårdt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.406 visninger
20 svar
1 synes godt om
23. maj 2013

Anonym trådstarter

Er det ligeså hårdt som man høre?

Jeg vil rigtig gerne have tæt på hinanden, men er angst for at det er sindssygt hårdt og man bare går rundt som en zoombie til sidst.

Nogle erfaring med storebror/søster som var halvandet(eller mindre) da bebs blev født? 

Knus!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2013

Aabye

Er er der præcis halvandet år imellem ungerne.. Og JA.. Det er hårdt.. Men Hold op der er mange glæder.. Nu er min den "store" 2 år og den lille er 6 mdr.. Og jeg synes da ikke jeg går rundt som en anden zombie.. Ja jeg er træt... Men det er jo et tilvænnings spørgsmål.. Og det kræver da (i hvert fald herhjemme) planlægning til en vis grad for at få tingene til at fungere.. Her er det mig der både afleverer og henter den store i dagpleje, for min mand er først hjemme kl 17 om aftenen.. og nogen gange også senere..

Anmeld

23. maj 2013

StudPsyk

Anonym skriver:

Jeg vil rigtig gerne have tæt på hinanden, men er angst for at det er sindssygt hårdt og man bare går rundt som en zoombie til sidst.

Nogle erfaring med storebror/søster som var halvandet(eller mindre) da bebs blev født? 

Knus!

Rose var halvandet (og 3 dage ). James er 5 uger, og indtil videre synes jeg det er overraskende nemt, trods jeg er alene med dem fra vi står op til 17 om eftermiddagen grundet mandens lange arbejdsdag (med transport).
Jeg tror det bliver hårdere, når han bliver større.

Men jeg tror altså også, at det kommer MEGET an på børnene! Havde James nu haft kolik, ville det have været DRÆBER her i starten! Men han græder næsten aldrig og sover hele natten (pånær når han melder sig til amning), og han er generelt en stille og rolig dreng, så det har jo også noget at sige. Og det kan man jo desværre ikke forudsige på forhånd!

Anmeld

23. maj 2013

Anonym trådstarter

Line - med 2 boblinger skriver:

Er er der præcis halvandet år imellem ungerne.. Og JA.. Det er hårdt.. Men Hold op der er mange glæder.. Nu er min den "store" 2 år og den lille er 6 mdr.. Og jeg synes da ikke jeg går rundt som en anden zombie.. Ja jeg er træt... Men det er jo et tilvænnings spørgsmål.. Og det kræver da (i hvert fald herhjemme) planlægning til en vis grad for at få tingene til at fungere.. Her er det mig der både afleverer og henter den store i dagpleje, for min mand er først hjemme kl 17 om aftenen.. og nogen gange også senere..

Var det planlagt, eller?

Har du nogensinde tænkt "åh jeg ville ønske jeg havde ventet"?

Jeg er bare bange for at tage munden for fuld, altså, vi er begge forældre lige deltagende, og har en mand der er på flex job så han er altid hjemme klokken 12 fra arbejde. Men han lider af stress, så ja, ved bare ikke om 2 små kan blive for meget eller om man skal tage chancen ved det? vi har snakket om vi vil have 2 tæt, men man skal jo også have overskuddet 

Anmeld

23. maj 2013

StudPsyk

Line - med 2 boblinger skriver:

Det lyder meget som vores rutine herhjemme, med at jeg afleverer og henter og manden først hjemme kl 17. Har du oplevet det blev hårdere i takt med den mindste blev større? Det har jeg nemlig på fornemmelsen det bliver - lige nu er det nemt, men han sover jo også meget. Tænker det begynder at blive hårdere, når den mindste er mere vågen og kræver aktivering på en anden måde?

Anmeld

23. maj 2013

Anonym trådstarter

Janne T. skriver:

Rose var halvandet (og 3 dage ). James er 5 uger, og indtil videre synes jeg det er overraskende nemt, trods jeg er alene med dem fra vi står op til 17 om eftermiddagen grundet mandens lange arbejdsdag (med transport).
Jeg tror det bliver hårdere, når han bliver større.

Men jeg tror altså også, at det kommer MEGET an på børnene! Havde James nu haft kolik, ville det have været DRÆBER her i starten! Men han græder næsten aldrig og sover hele natten (pånær når han melder sig til amning), og han er generelt en stille og rolig dreng, så det har jo også noget at sige. Og det kan man jo desværre ikke forudsige på forhånd!

Ja okay, det lyder til at kunne overskue..

Men hvad hvis din lille græder og vil have mad og den anden også kræver dig, hvordan får du det til at fungere osv?

jeg er bare bange for at "glemme" den anden, når man har en nyfødt 

Anmeld

23. maj 2013

Kløver

Vi har 14 mdr mellem vores, og ja det er hårdt, der er meget at se til, og derfor valgt vi vil have ca 2 år ned til den sidste der er fordele og ulemper og det hårde er netop de er så små og skal have hjælp med alt, og de kalder det også pseudotvillinger. Fordelen er at småbørns ræset hurtigere bliver overstået men det kræver utrolig meget mens det står på. Mine er i dag 1 og 2 og det giver mange udfordringer når de bliver større og den mindste ikke længere er nyfødt, vi har så også haft mange udfordringer i især søvnen 

Anmeld

23. maj 2013

Hvem?

Anonym skriver:

Knus!

Der er godt nok kun 10 mdr imellem her, men du bliver rigtig gode venner med planlægning, og ja, til tider er det hårdt, men det er dælme også skønt
Og jeg gjorde det gerne igen

Anmeld

23. maj 2013

De3Guldklumper

Anonym skriver:

Knus!

Vi har 15 mdr imellem og jeg synes bestemt ikke det var hårdt

Anmeld

23. maj 2013

StudPsyk

Anonym skriver:

Ja okay, det lyder til at kunne overskue..

Men hvad hvis din lille græder og vil have mad og den anden også kræver dig, hvordan får du det til at fungere osv?

jeg er bare bange for at "glemme" den anden, når man har en nyfødt 

Multitasker :-) Synes sagtens jeg kan amme imens jeg går rundt med ham på armen, eller jeg kan sidde nede på gulvet og lege med lego, imens jeg holder ham med den anden arm/han ligger på skødet og ammer. Hvis det er en seriøs krisedag, er jeg total upædagogisk og smider Pingu på, så vinder jeg lige 5 minutter Eller også må den lille lige vente 2 minutter til jeg lige har ordnet hvad Rose nu vil have mig til. Der er jo ingen af dem der dør af lige at vente et øjeblik

Man glemmer ikke den store! Det kan jeg virkelig ikke forestille mig sker for nogen, for man elsker jo stadig den store lige højt, og på en eller anden måde er det nok lige før, at de får MERE glæde af en - det synes jeg i hvert fald jeg oplever. Selvfølgelig legede og hyggede vi også før, men fordi hun nu skal deles om opmærksomheden, tænker jeg mere aktivt over hvordan jeg skal aktivere hende og give hende den kontakt hun har brug for og fortjener

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.