Indkaldelse til samtale/kontrol

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.153 visninger
16 svar
1 synes godt om
23. maj 2013

grinny

Ja jeg har idag 10+0 modtaget et brev om samtale/kontrol i svangreambulatoriet d. 25/11-13

Er det ikke meget tidligt at blive indkaldt? Eller er det meget normalt?

Jeg spørg fordi jeg vil ringe til dem imorgen hvis det ikke er normalt allerede at få den tid.

Jeg synes jo det er vildt lang tid til d. 25/11, det er jo 4 uger før termin og har ikke en gang været til NF endnu 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2013

Diana2013

grinny skriver:

Ja jeg har idag 10+0 modtaget et brev om samtale/kontrol i svangreambulatoriet d. 25/11-13

Jeg spørg fordi jeg vil ringe til dem imorgen hvis det ikke er normalt allerede at få den tid.

Jeg synes jo det er vildt lang tid til d. 25/11, det er jo 4 uger før termin og har ikke en gang været til NF endnu 

Jeg er nu 11+0 og har kun fået brev til nf som er den 30/5 og så en misdannelses scanning d 29/7 mener jeg det var, så tror det er en god ide at ringe og høre hvorfor ?

Anmeld

23. maj 2013

ønskebørn74

grinny skriver:

Er din bmi over 30?

Anmeld

23. maj 2013

Frejsmor

grinny skriver:

Min første tanke var glukosebelastning, hvis du nu af en eller anden årsag har en øget risiko for graviditetsbetinget sukkersyge, meen det ligger altså ikke så sent, jeg har termin 26/9 og skal til min glukosebelastning i starten af juli hvor der stadig er mere end 2mdr til termin..

Så jeg kan ikke lige gætte mig til hvad det så kan være.. Jeg ville nok ringe og høre ad, det kunne jo være en fejl, en forkert dato måske?

Anmeld

23. maj 2013

grinny

DianaBaastrup skriver:

Jeg er nu 11+0 og har kun fået brev til nf som er den 30/5 og så en misdannelses scanning d 29/7 mener jeg det var, så tror det er en god ide at ringe og høre hvorfor ?

Tror jeg også jeg vil, der står nemlig ikke andet i brevet og det er da meget rart at vide hvad jeg skal 

Anmeld

23. maj 2013

grinny

ønskebarn74 skriver:

Er din bmi over 30?

Lige på grænsen, men lægen snakkede godt nok om at den nok ville overskride, men hun sagde at den eneste jeg så skulle var at komme med en urinprøve

Anmeld

23. maj 2013

grinny

Frejsmor skriver:

Min første tanke var glukosebelastning, hvis du nu af en eller anden årsag har en øget risiko for graviditetsbetinget sukkersyge, meen det ligger altså ikke så sent, jeg har termin 26/9 og skal til min glukosebelastning i starten af juli hvor der stadig er mere end 2mdr til termin..

Så jeg kan ikke lige gætte mig til hvad det så kan være.. Jeg ville nok ringe og høre ad, det kunne jo være en fejl, en forkert dato måske?

Jeg ved at jeg skal have tjekket min urin da min BMI overskrider 30 hvis jeg tager på, men synes hun sagde det skulle være mellem uge 27-30?

Anmeld

23. maj 2013

Hullabullabulla

grinny skriver:

Det er garanteret indkaldelse til vækstscanning det brev fik jeg også næsten med det samme.. Det er pga forhøjet bmi så får man en ekstra scanning for at sikre at babyen ikke er blevet for stor pga ens egen overvægt - eller for lille (noget med at hos overvægtige kan moderkagen sætte lidt ud sidst i graviditeten)

Så du får sikkert bare lov til at se bebs igen

Det var forresten til den scanning at min svangerskabsforgiftning blev opdaget 34+6 - fødte 14 dage efter

Anmeld

23. maj 2013

Frejsmor

grinny skriver:

Jeg ved at jeg skal have tjekket min urin da min BMI overskrider 30 hvis jeg tager på, men synes hun sagde det skulle være mellem uge 27-30?

Altså hver gang man kommer til lægen og JM så bliver ens urin jo stikset for glukose og protein, så kan nu ikke helt se hvad der skulle gøre den urinprøve speciel, men der kan selvfølgelig være ting jeg ikke ved..

Men jeg ville stadig ringe og høre ad, hvad det er for en kontrol/samtale du skal til..

Anmeld

23. maj 2013

grinny

Britt88 skriver:

Det er garanteret indkaldelse til vækstscanning det brev fik jeg også næsten med det samme.. Det er pga forhøjet bmi så får man en ekstra scanning for at sikre at babyen ikke er blevet for stor pga ens egen overvægt - eller for lille (noget med at hos overvægtige kan moderkagen sætte lidt ud sidst i graviditeten)

Så du får sikkert bare lov til at se bebs igen

Det var forresten til den scanning at min svangerskabsforgiftning blev opdaget 34+6 - fødte 14 dage efter

Jamen det er jo helt fint at få lov til at se baby igen  Det siger jeg da ikke nej tak til 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.