Styrketræning kontra løb??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.216 visninger
16 svar
1 synes godt om
23. maj 2013

SAL

Hej er der mon nogle her der ved noget om kroppen og hvordan denne bliver påvirket ved styrketræning og løb!
Jeg styrketræner og løber...træneren i det fitnesscenter jeg kommer i siger, at jeg ødelægger min styrketræning hvis jeg så løber bagefter (fx på løbebåndet)! At den høje puls skulle ødelægge min styrketræning? det er set udfra forbrændning da jeg gerne hurtigst muligt vil ned i vægt! er der nogle der kan komme med feedback på dette, jeg har vildt meget brug for mine løbeture men "tør" næsten ikke - styrketræner 2xugentl. og vil så gerne løbe i naturen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2013

Maja88

SAL skriver:

Hej er der mon nogle her der ved noget om kroppen og hvordan denne bliver påvirket ved styrketræning og løb!
Jeg styrketræner og løber...træneren i det fitnesscenter jeg kommer i siger, at jeg ødelægger min styrketræning hvis jeg så løber bagefter (fx på løbebåndet)! At den høje puls skulle ødelægge min styrketræning? det er set udfra forbrændning da jeg gerne hurtigst muligt vil ned i vægt! er der nogle der kan komme med feedback på dette, jeg har vildt meget brug for mine løbeture men "tør" næsten ikke - styrketræner 2xugentl. og vil så gerne løbe i naturen...

Det er rækkefølgen det kommer an på..

Først cardio dernæst styrke

Du kan starte på løbebåndet og så styrke derefter.. ved du cardioer imellem eller efter så tærer du på muskelmassen og det ødelægger forbrændningen

Anmeld

23. maj 2013

Dorthe1986

SAL skriver:

ej okay, det har jeg aldrig hørt om før... jeg har lige fået lagt træningsprogram, hvor vi kom ind på at med tiden skulle jeg begynde at løbe i stedet for kun at gå på løbebåndet... og i det program, er der også indlagt styrketræning

Anmeld

23. maj 2013

Maja88

Dorthe1986 skriver:

ej okay, det har jeg aldrig hørt om før... jeg har lige fået lagt træningsprogram, hvor vi kom ind på at med tiden skulle jeg begynde at løbe i stedet for kun at gå på løbebåndet... og i det program, er der også indlagt styrketræning

Men der løber du først ik??

Anmeld

23. maj 2013

Dorthe1986

Maja88 skriver:

Men der løber du først ik??

Nå jo... :-)

Anmeld

23. maj 2013

La´chrissen

SAL skriver:

Skiftevis styrketræning den ene dag og løb den anden dag. Og en ugentlig fridag.

Anmeld

23. maj 2013

La´chrissen

Maja88 skriver:

Det er rækkefølgen det kommer an på..

Først cardio dernæst styrke

Du kan starte på løbebåndet og så styrke derefter.. ved du cardioer imellem eller efter så tærer du på muskelmassen og det ødelægger forbrændningen

Du skal helst kun lave omkring 5 min opvarmning før styrketræning. Hvis du vil have det optimale ud af din træning.
Og så cardio en anden dag. Men hvis det endelig skal være samme dag. Så er cardio bagefter.

Anmeld

23. maj 2013

La´chrissen

23. maj 2013

Kamulla

Har jeg ikke hørt om.. 

Jeg løber inden jeg træner Styrketræning, og har trænet meget cirkeltræning, og det er hård styrketræning blandet med konditions træning.. Nogle gange skal vi eks lave 50 squat med vægt, 80 løft med vægtstang, derefter 1000m konditionstræning som eks kan være 1000m løb, og så fortsætte med eks 20 burpees osv

Anmeld

23. maj 2013

Maja88

La´chrissen skriver:

Du skal helst kun lave omkring 5 min opvarmning før styrketræning. Hvis du vil have det optimale ud af din træning.
Og så cardio en anden dag. Men hvis det endelig skal være samme dag. Så er cardio bagefter.

Min træber siger det hedder sig cardio først hvis man vil begge dele samme dag..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.