Forslag til sund mad søges...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2013

La´chrissen

Loa skriver:

Jeg VIL og SKAL bare tabe mig nu.
Er så led og ked af jeg har taget så meget på bare fordi jeg er så skide doven og fordi det er så nemt at opnå en tilfredsstillelse ved at køre is og søde sager indenbords.
Men jeg aaaner ikke hvad jeg skal/må spise og hvad jeg ikke må.
Det ene sted læser jeg at kartofler og pasta er godt, det andet sted er det skidt. Det ene sted er mælk godt, det andet sted er det skidt....
Hvordan ved man hvad der virker??
Jeg vil have svært ved at skære mælk væk. Det samme med pasta og ris og kartofler. Det kan godt skæres ned men helt væk bliver svært....

Har i nogle forslag/idéer til hvor jeg kan finde sunde, almindelige opskrifter?

Det samme med morgenmad, aner ikke hvad jeg kan spise som ikke tager en krig at lave og som en sundt......

Hilfe!!!

Du kan evt prøve en app til din mobil der hedder shape up club og prøve at taste ind hvad du spiser. Så kan du se hvor du kan spare osv. Så jan man spise meget varieret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2013

La´chrissen

Loa skriver:

UdoverJeg VIL og SKAL bare tabe mig nu.
Er så led og ked af jeg har taget så meget på bare fordi jeg er så skide doven og fordi det er så nemt at opnå en tilfredsstillelse ved at køre is og søde sager indenbords.
Det ene sted læser jeg at kartofler og pasta er godt, det andet sted er det skidt. Det ene sted er mælk godt, det andet sted er det skidt....
Jeg vil have svært ved at skære mælk væk. Det samme med pasta og ris og kartofler. Det kan godt skæres ned men helt væk bliver svært....

Det samme med morgenmad, aner ikke hvad jeg kan spise som ikke tager en krig at lave og som en sundt......

Hilfe!!!

Udover den app, så består min morgenmad af havregrød (gryn, vand og lidt honning, evt revet æble, kanel eller banan) og et glas appelsin juice.

Aftensmaden er bare som den altid har været, spiser bare mindre af ris, pasta og kartofler og spiser grove grøntsager og salat til i stedet for.

Anmeld

24. maj 2013

Loa

La´chrissen skriver:

Du kan evt prøve en app til din mobil der hedder shape up club og prøve at taste ind hvad du spiser. Så kan du se hvor du kan spare osv. Så jan man spise meget varieret

Den er hentet og prøvet og for pokker hvor skræmmende at se hvor meget to (skide) krydderboller til morgenmad fylder i skemaet så slut med dem!

Anmeld

24. maj 2013

La´chrissen

Loa skriver:

Den er hentet og prøvet og for pokker hvor skræmmende at se hvor meget to (skide) krydderboller til morgenmad fylder i skemaet så slut med dem!

Hehe ja man finder lige pludselig ud af hvad man kan og ikke kan.

Jeg brugte den i minimum en månede hvor jeg vejede alt af. Men nu har jeg en nogenlunde fornemmelse af hvad jeg må og ikke må indtage
Men husk at taste din motion og dit aktivitets forbrug ind. Det har meget at skulle ha sagt. Og maks sæt den på 0.75 kg pr uge. Ellers skal du leve I et træningscenter

Anmeld

24. maj 2013

Team Putte

Loa skriver:

Jeg VIL og SKAL bare tabe mig nu.

Hilfe!!!

kan se en anden har rådet til groft så jeg vil bare sige omkring aftensmaden.. Jeg deler min tallerken ind i felter til den forskellige mad.. Halvdelen af tallerkenen SKAL være grønt.. Det sidste plads på tallerkenen får kød og kartofler/pasta/ris lige meget plads.. Derudover laver jeg sovsen mere fedtfattig og serverer den ved siden af maden i en skål.. På den måde spiser man mindre af det

Anmeld

24. maj 2013

Loa

Team Putte skriver:

kan se en anden har rådet til groft så jeg vil bare sige omkring aftensmaden.. Jeg deler min tallerken ind i felter til den forskellige mad.. Halvdelen af tallerkenen SKAL være grønt.. Det sidste plads på tallerkenen får kød og kartofler/pasta/ris lige meget plads.. Derudover laver jeg sovsen mere fedtfattig og serverer den ved siden af maden i en skål.. På den måde spiser man mindre af det

God idé, må være dejligt overskueligt

Anmeld

24. maj 2013

Team Putte

Loa skriver:

God idé, må være dejligt overskueligt

det er især overskueligt når man pludselig ik spiser hjemme.. Så er man stadig sikret at man ik får for meget af det fede og så spiser jeg ellers hvad jeg vil om det er flødekartofler eller pasta.. Samme mængde på tallerkenen jeg har tabt små 10 kg siden årsskiftet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.