Ny gæstedagpleje? Hjælp..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2013

Kidztown

Jeg ville ringe omgående til dagpleje kontoret.

Jeg selv har frabedt at min datter skulle til en bestemt dagplejer. Og det bliver respekteret fuldt ud.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2013

lycly

Jeg havde skiftet! Det gør så ondt i hjertet at aflevere et ulykkeligt barn og hvis hun så ikke engang bliver trøstet, det havde været dråben for mig. Så synes helt sikkert du skal ringe og få en anden Er de ikke en gruppe på 4-5 dagpleje mødre som mødes engang imellem? Sådan er det i hvert fald hos vores dagpleje. Måske er der en din datter er mere tryg ved

Anmeld

23. maj 2013

Mus84

Fenja09 skriver:

Synes bestemt at du skal bede om en anden gæstedagpleje - har din datter altid kun været ved hende du omtaler?

Som regel har man mulighed for at vælge en gæstedagpleje (i hvert fald her hvor vi bor) men har vedkommende ikke plads må man tage en anden. Jeg blev ringet op igår af kontoret fordi min datters dp mor er syg og der nævnte de en som vi ikke kendte, men spurgte om hun ikke kunne komme hen til hende hun har været ved flere gange. Det var desværre ikke muligt, så vi har måtte tage en helt anden. Vi er dog rigtig godt tilfredse med hende hun er ved nu og vi har derfor 2 gæstedagplejere Alberte kan lide at være ved og som jeg kan nævne ved evt. sygdom næste gang.  

Kontoret har ingen chancer for at vide, hvor din datter kan lide at være eller ikke lide at være, hvis du ikke nævner det for dem. Så det synes jeg da at du skal - ring og fortæl at din datter ikke trives og du ønsker plads ved en anden.

Det kan jo også være at din datter bare ikke er god til at skifte fra et sted til et andet - det ses ofte at børn græder når de kommer nye steder hen.

/Fenja

da hun startede i dp, startede hun faktisk hos denne gæstedagplejemor, men efter 1,5 måned blev hun langtidssygemeldt, og vi kom derfor ned og være hos hendes nuværende. Og vi fik heldigvis lov til at blive hos hende fast  

Men så derfor har hun været vant til at komme hos hende til tider.. Så synes det er underligt at hun pludselig ikke vil derhen, måske fordi hun er ved at være stor som kan vise følelser.. 

Men det er godt du siger det med at vælge det har vi ikke fået af vide der har man som regel en fast gæstedagpleje, med mindre hun er syg eller noget.. 

Men jeg ringer og snakker med dem.. Åh har det bare så svært ved at sige så noget fordi jeg sgu blir lidt rørt over det... 

Anmeld

23. maj 2013

JustMe

Min datter havde ikke sat sine ben der mere. Dvs. jeg havde ringet og bedt om en ny gæsteDP og havde så skudt ind som sidebemærkning, at denne DP måske skulle genoverveje sit erhverv. Hvis hun ikke udviser omsorg og omtanke i sin pasning af børnene, er det ikke et erhverv for hende!

Anmeld

23. maj 2013

Fenja09

Mus84 skriver:

da hun startede i dp, startede hun faktisk hos denne gæstedagplejemor, men efter 1,5 måned blev hun langtidssygemeldt, og vi kom derfor ned og være hos hendes nuværende. Og vi fik heldigvis lov til at blive hos hende fast  

Men så derfor har hun været vant til at komme hos hende til tider.. Så synes det er underligt at hun pludselig ikke vil derhen, måske fordi hun er ved at være stor som kan vise følelser.. 

Men det er godt du siger det med at vælge det har vi ikke fået af vide der har man som regel en fast gæstedagpleje, med mindre hun er syg eller noget.. 

Men jeg ringer og snakker med dem.. Åh har det bare så svært ved at sige så noget fordi jeg sgu blir lidt rørt over det... 

Kan godt forstå du bliver rørt af det, men du er nødt til at sige noget ellers vil du have ondt i maven hver gang dit barn skal i gæstedagpleje. Så er det bedre at sige det til kontoret og få en anden.

Her i Aalborg kommune hvor vi bor er det sådan at ens barn som hovedregel kommer i gæstedagpleje indenfor det område hvor vores egen dp mor hører til. Dvs inden for en kreds af 5 dp mødre og det er de samme som de er legestue med og som de ses med på legepladsen osv. Hvis ingen af dem har ledige pladser får man tilbudt en vikar dp og af dem har vi to hvor Alberte er glad for at være.

Jeg ved ikke om det skyldes din datters alder eller om hun bare ikke bryder sig om at være hos den omtalte gæstedagplejer, men synes nu du skal sige det uanset hvad grunden er.

Synes faktisk det er meget smart at i har samme gæstedagplejer, altså hvis der er kemi mellem barn, dp mor og forældre.

Anmeld

23. maj 2013

Mus84

HeidiØ skriver:

Åh, musen, det ligner ikke Caroline i hvert fald

Du skal da bare ha skiftet den gæstedagplejer. Det kommer jo formentlig til at ske mange gange igen at hun skal i gæstedagpleje - så skal det da klart være et sted både dig og Caro sys er rart!!

Ja nej hun plejer at være åben overfor alle, det er os derfor det bekymrer mig meget.. 

selv idag i bilen på vej ned til hendes dp, troede hun jeg hørte ned til hendes gæstedp, så begyndte hun t græde osv.. 

men nu håber vi på at få en anden gæstedp, fordi min lille mus skal have det godt 

Anmeld

23. maj 2013

Mus84

Så fik jeg ringet idag!!! 

Og nu for vi en anden gæstedagpleje, hun kunne udemærkedet forstå mig og ville sørge for at vi med det samme ikke kom derned mere.. 

Men hvor er jeg lettet over at have ringet! Fordi nu kommer der bare flere ting op i hukommelsen,  omkring denne dp, med nogle ting hun har sagt eller gjort. Det er det bedste for min datter og os forældre vi aflevere trods alt vores datter i et privat hjem.. 

Så jeg ser frem til hvor hun skal hen Når hendes dpmor allerede i juni har ferie 

Men tusind tak for jeres indslag 

Anmeld

23. maj 2013

twinboys

Skift....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.