Ny gæstedagpleje? Hjælp..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.365 visninger
17 svar
1 synes godt om
22. maj 2013

Mus84

Min 2 årige datter går i dagpleje og har den bedste dagplejemor. Men når hun har ferie eller er syg, kommer hun i gæstepleje hos en anden dagplejemor. 

og når jeg skal aflevere hende dernede græder hun og vil ikke derind. Allerede når jeg tager hende ud af bilen stopper hun op da hun ser indkørslen og siger nej, og siger sin dgplejemors navn. 

Jeg prøver selvfølgelig at virke positiv og siger idag skal du være her og lege sammen med de og de børn, men hun klamrer sig til mig og skriger og et helt hysterisk, og vil ikke lade mig tage hendes jakke og sko af. Og når jeg går aflevere jeg hende hos denne dagplejemor, og jeg står altid og lytter ved døren. Og den ene dag lod hun bare min datter stå og græde ved døren. Hun trøster hende slet ikke..  

og i forvejen har jeg det ikke godt med hende gæstedagplejeren fordi hun ikke udviser omsorg og kærlighed, nogle gange er hun ikke blevet vasket i hovedet efter maden og har mad på tøjet.. Hun er lidt speciel.. 

Jeg går derfor og overvejer og ringe til dagpleekontoret og fortælle dette, og spørge om vi kan prøve at komme i en anden gæstedagpleje.. 

Hvad ville i gøre?? Ville i skifte med det samme eller er jeg for zippet.. 

Jeg er selv helt grædefærdig på vej på arbejde hver gang for det er sgu ikke rart at aflevere sin datter et sted hun ikke har lyst til at være.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2013

Sujan

Jeg skiftede gæstedagpleje.. Min datter havde det nok udemærket der. Men jeg fungerede bare ikke med hende.. Havde det ikke godt når jeg skulle aflevere hende.
Min datter er så kun 1 år. Men har haft en del problemer med ørerne og er altid falder sammen med når hun skulle i Gæstepleje så har været en dårlig oplevelse for min datter...
Jeg snakkede bare med min sædvanlige dagpleje om det (husk hun har tavshedspligt) og så ordnede hun det faktisk med dagpleje kontoret og vi fik en ny gæstedagpleje som bare er super god... Og er jeg bare rigtig glad for. Især fordi min dagplejemor nu er langtidssyg og min datter har nu været i Gæstepleje i 1 uger... Så er så glad for jeg gjorde noget ved det

Anmeld

22. maj 2013

Mamalou

Skift gæstedagplejer. Det ville jeg gøre, uden overvejelse. Jeg synes du er i din bedste ret til at kontakte dagplejekontoret og bede om en anden. 

Vh. Louise

Anmeld

22. maj 2013

Mus84

Sujan skriver:

Jeg skiftede gæstedagpleje.. Min datter havde det nok udemærket der. Men jeg fungerede bare ikke med hende.. Havde det ikke godt når jeg skulle aflevere hende.
Min datter er så kun 1 år. Men har haft en del problemer med ørerne og er altid falder sammen med når hun skulle i Gæstepleje så har været en dårlig oplevelse for min datter...
Jeg snakkede bare med min sædvanlige dagpleje om det (husk hun har tavshedspligt) og så ordnede hun det faktisk med dagpleje kontoret og vi fik en ny gæstedagpleje som bare er super god... Og er jeg bare rigtig glad for. Især fordi min dagplejemor nu er langtidssyg og min datter har nu været i Gæstepleje i 1 uger... Så er så glad for jeg gjorde noget ved det

Okay det lyder også godt for din datter og dig. Jeg har os bare sådan lidt hentydede til vores dagplejemor, hvor hun så siger at jeg altid er velkommen til at ringe ind til kontoret. Jeg har os snakket med en af de andre mødre, som os har haft gæstedagpleje hos hende her og hun ringede os ind til kontoret og sagde hun ville have en anden gæstedagpleje..

Så jeg tror jeg lige prøver at nævne det for hendes dagplejemor imorgen og så se om hun siger jeg skal ringe derind.. 

samtidig med at børnene har det godt i dagplejen skal man os føle sig tryg ved at aflevere hende dernede..  

så tak for dit indlæg 

Anmeld

22. maj 2013

sus82

Hvis du ikke er tryg ved at dit barn skal i gæstepleje der, eller ikke føler det er et godt sted for dit barm, så synes jeg du skal skifte

når det er sagt, så har jeg selv en datter der bliver rigtig ked af det når der sker ændringer i planen. Hun har brug for at vide hvor hun skal hen i god tid, det er som om hun har brug for at forberede sig. Det kan være svært ved sygdom, men hvis det er planlagt gæstepleje, så får hun det at vide et par dage før, så kan hun vænne sig til tanken, og så begynder hun faktisk at glæde sig. Hun har været i gæstepleje rigtig mange steder, men der har ikke været noget når hun bare ved det i god tid.

Anmeld

22. maj 2013

Mus84

Mamalou skriver:

Skift gæstedagplejer. Det ville jeg gøre, uden overvejelse. Jeg synes du er i din bedste ret til at kontakte dagplejekontoret og bede om en anden. 

Vh. Louise

Ja jeg må ringe imorgen :-) tak dine ærlige ord du har jo fuldstændig ret!  

Anmeld

22. maj 2013

Mus84

sus82 skriver:

Hvis du ikke er tryg ved at dit barn skal i gæstepleje der, eller ikke føler det er et godt sted for dit barm, så synes jeg du skal skifte

når det er sagt, så har jeg selv en datter der bliver rigtig ked af det når der sker ændringer i planen. Hun har brug for at vide hvor hun skal hen i god tid, det er som om hun har brug for at forberede sig. Det kan være svært ved sygdom, men hvis det er planlagt gæstepleje, så får hun det at vide et par dage før, så kan hun vænne sig til tanken, og så begynder hun faktisk at glæde sig. Hun har været i gæstepleje rigtig mange steder, men der har ikke været noget når hun bare ved det i god tid.

Jeg synes os jeg faktisk har været god til at sige det sådan dagen før til hende eller hvis hun har nævnt hendes dagplejemor siger jeg nej imorgen er det gæstedagplejeren.. 

Men tror ikke det ville ændre hendes skrigen, hun udviser at hun ikke vil derind og være.. Det føles helt traumatisk, sådan som hun reagere inden vi er gået ind til hende  

Anmeld

23. maj 2013

Fenja09

Min 2 årige datter går i dagpleje og har den bedste dagplejemor. Men når hun har ferie eller er syg, kommer hun i gæstepleje hos en anden dagplejemor. 

og når jeg skal aflevere hende dernede græder hun og vil ikke derind. Allerede når jeg tager hende ud af bilen stopper hun op da hun ser indkørslen og siger nej, og siger sin dgplejemors navn. 

Jeg prøver selvfølgelig at virke positiv og siger idag skal du være her og lege sammen med de og de børn, men hun klamrer sig til mig og skriger og et helt hysterisk, og vil ikke lade mig tage hendes jakke og sko af. Og når jeg går aflevere jeg hende hos denne dagplejemor, og jeg står altid og lytter ved døren. Og den ene dag lod hun bare min datter stå og græde ved døren. Hun trøster hende slet ikke..  

og i forvejen har jeg det ikke godt med hende gæstedagplejeren fordi hun ikke udviser omsorg og kærlighed, nogle gange er hun ikke blevet vasket i hovedet efter maden og har mad på tøjet.. Hun er lidt speciel.. 

Jeg går derfor og overvejer og ringe til dagpleekontoret og fortælle dette, og spørge om vi kan prøve at komme i en anden gæstedagpleje.. 

Jeg er selv helt grædefærdig på vej på arbejde hver gang for det er sgu ikke rart at aflevere sin datter et sted hun ikke har lyst til at være.. 

Synes bestemt at du skal bede om en anden gæstedagpleje - har din datter altid kun været ved hende du omtaler?

Som regel har man mulighed for at vælge en gæstedagpleje (i hvert fald her hvor vi bor) men har vedkommende ikke plads må man tage en anden. Jeg blev ringet op igår af kontoret fordi min datters dp mor er syg og der nævnte de en som vi ikke kendte, men spurgte om hun ikke kunne komme hen til hende hun har været ved flere gange. Det var desværre ikke muligt, så vi har måtte tage en helt anden. Vi er dog rigtig godt tilfredse med hende hun er ved nu og vi har derfor 2 gæstedagplejere Alberte kan lide at være ved og som jeg kan nævne ved evt. sygdom næste gang.  

Kontoret har ingen chancer for at vide, hvor din datter kan lide at være eller ikke lide at være, hvis du ikke nævner det for dem. Så det synes jeg da at du skal - ring og fortæl at din datter ikke trives og du ønsker plads ved en anden.

Det kan jo også være at din datter bare ikke er god til at skifte fra et sted til et andet - det ses ofte at børn græder når de kommer nye steder hen.

/Fenja

Anmeld

23. maj 2013

HeidiØ

Mus84 skriver:

Åh, musen, det ligner ikke Caroline i hvert fald

Du skal da bare ha skiftet den gæstedagplejer. Det kommer jo formentlig til at ske mange gange igen at hun skal i gæstedagpleje - så skal det da klart være et sted både dig og Caro sys er rart!!

Anmeld

23. maj 2013

Kidztown

Jeg ville ringe omgående til dagpleje kontoret.

Jeg selv har frabedt at min datter skulle til en bestemt dagplejer. Og det bliver respekteret fuldt ud.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.