Blød livmoderhals 30+0

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.588 visninger
12 svar
2 synes godt om
22. maj 2013

Trekløver(:

Jeg har været til lægen i dag, da jeg de sidste dage har haft en del plukveer og ondt i bækkenet.

Hun mærker mig indvendigt og siger at min livmoderhals er 2 cm, og meget blød. Spørger hende om hun mener, jeg kan føde før tid pga dette, og til det svare hun, At det er svært at sige, men skal derop igen om 1 uge hvor jeg skal tjekkes indvendigt igen.

nogle der har prøvet noget lignende og i så fald, hvornår fødte i så?

lillepigen ligger godt nede i bækkenet med hovedet ned af, og lægen mærkede også hendes hoved, da hun mærkede mig indvendigt.

Kh Malle 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2013

Trekløver(:

22. maj 2013

modesty

Jeg har været til lægen i dag, da jeg de sidste dage har haft en del plukveer og ondt i bækkenet.

Hun mærker mig indvendigt og siger at min livmoderhals er 2 cm, og meget blød. Spørger hende om hun mener, jeg kan føde før tid pga dette, og til det svare hun, At det er svært at sige, men skal derop igen om 1 uge hvor jeg skal tjekkes indvendigt igen.

nogle der har prøvet noget lignende og i så fald, hvornår fødte i så?

lillepigen ligger godt nede i bækkenet med hovedet ned af, og lægen mærkede også hendes hoved, da hun mærkede mig indvendigt.

Kh Malle 

Det kan umiddelbart godt lyde som om du skal tage den med ro fra nu af. Det er ikke meget kritisk, men du er nok i risikogruppen.

Jeg havde ekstremt mange plukveer fra uge 18, så jeg har læst en del op på emnet, men plukveerne havde ingen effekt på mig, så jeg har ikke personlig erfaring ud over hvad jeg har læst mig til og fået at vide af lægerne. 

Scannede hun dig? 

Det skal nok gå. 

Anmeld

22. maj 2013

Maja88

Jeg var 3 cm åben 5 uger før og fik pks 39+0 med ingen tegn på fødsel

Anmeld

22. maj 2013

Trekløver(:

modesty skriver:

Det kan umiddelbart godt lyde som om du skal tage den med ro fra nu af. Det er ikke meget kritisk, men du er nok i risikogruppen.

Jeg havde ekstremt mange plukveer fra uge 18, så jeg har læst en del op på emnet, men plukveerne havde ingen effekt på mig, så jeg har ikke personlig erfaring ud over hvad jeg har læst mig til og fået at vide af lægerne. 

Scannede hun dig? 

Det skal nok gå. 

Fik også afvide, at jeg skulle tage den med ro, men samtidig ikke gå i stå. 

Hun scannede mig desværre ikke, men det bliver jeg måske på onsdag, når jeg skal derop igen, hvis livmoderhalsen er blevet yderligere forkortet. Må vente og se, Ban bliver bare lidt nervøs

Anmeld

22. maj 2013

Trekløver(:

Maja88 skriver:

Jeg var 3 cm åben 5 uger før og fik pks 39+0 med ingen tegn på fødsel

Okay det lyder jo meget godt, du ikke havde tegn på fødsel selvom du var åbnet 3 cm så lang tid før. Så skal jeg nok ikke være nervøs

Anmeld

22. maj 2013

Maja88

malle23 skriver:

Okay det lyder jo meget godt, du ikke havde tegn på fødsel selvom du var åbnet 3 cm så lang tid før. Så skal jeg nok ikke være nervøs

Nej jeg havde ikke mærket en dyt... og havde ingen tegn på fødsel

Anmeld

22. maj 2013

Trekløver(:

Maja88 skriver:

Nej jeg havde ikke mærket en dyt... og havde ingen tegn på fødsel

vidste slet ikke man kunne åbne sig så meget uden veer. Hvorfor fik du pks hvis jeg må spørger? 

Anmeld

22. maj 2013

Maja88

malle23 skriver:

vidste slet ikke man kunne åbne sig så meget uden veer. Hvorfor fik du pks hvis jeg må spørger? 

Fordi hun sad op og ville ikke vendes

Anmeld

22. maj 2013

modesty

malle23 skriver:

Fik også afvide, at jeg skulle tage den med ro, men samtidig ikke gå i stå. 

Hun scannede mig desværre ikke, men det bliver jeg måske på onsdag, når jeg skal derop igen, hvis livmoderhalsen er blevet yderligere forkortet. Må vente og se, Ban bliver bare lidt nervøs

Ja, man bliver nervøs. Og reglen er jo desværre at der ikke er nogen regel. Det er helt forskelligt hvordan man reagerer. Jeg havde omkring 100-200 plukveer hver dag fra uge 18 til jeg fødte 40+4 og min limvoderhals rokkede sig ikke fra de 4 centimeter før jeg gik i fødsel. Hos andre vil samme antalt plukveer resultere i for tidlig fødsel. Så tag den med ro, men lad være med at gå i panik, er nok det bedste råd.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.