Aktivering som gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. maj 2013

Anonym trådstarter

Peiner skriver:

Arh så er jeg med. Men vent nu at se. Det er ikke alle sagsbehandlere, som er så emsige, netop når de kan se, at du er højgravid og går fra på barsel efter 5 uger. Men man kan jo aldrig vide. Men snak med dem om hvordan du har det og hvis du har mange gener som følge af graviditeten, vil både de og jeg anbeafle dig, at gå til egen læge og få en lægeerklæring på en sygemelding 

Ja jeg må snakke med dem i morgen om det. Ellers så kan jeg selvfølgelig som du skriver, gå til min egen læge, hvis de vil sende mig ud i noget, jeg ikke føler jeg kan magte. 

Tak for dine svar 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2013

Maja_4000

Jeg kom i aktivering da jeg var gravid .. Og man får ikke lavet ennsygemelding mere , men en 'mulighedserklæring'

Anmeld

21. maj 2013

Maja88

Maja_4000 skriver:

Jeg kom i aktivering da jeg var gravid .. Og man får ikke lavet ennsygemelding mere , men en 'mulighedserklæring'

Jeg får da en sygemelding lavet . Det samme sagde fagforeningen jeg skulle få lavet?

Anmeld

21. maj 2013

Anonym trådstarter

Maja_4000 skriver:

Jeg har heller ikke noget imod at blive aktiveret med noget, bare det ikke er så fysisk. Men syntes det er spild af tid, da jeg ved hvad jeg skal efter endt barsel. 

Hvad går en mulighedserklæring ud på? Og hvad blev du aktiveret med?

Anmeld

21. maj 2013

C-Dog

Jeg blev sendt i aktivering i 4 uger lige før barsel. Men det jo også fair nok at lave noget for pengene det ville man jo også gøre på et arbejde (at aktiveringen så bestod i at gå tur rundt om søerne og snakke sladder med en meget ung 'team ung leder' er en anden sag

Anmeld

22. maj 2013

Anonym trådstarter

FrkHamilton skriver:

Jeg blev sendt i aktivering i 4 uger lige før barsel. Men det jo også fair nok at lave noget for pengene det ville man jo også gøre på et arbejde (at aktiveringen så bestod i at gå tur rundt om søerne og snakke sladder med en meget ung 'team ung leder' er en anden sag

Er helt enig i at det er fair, at skulle lave noget for sine penge 

Syntes bare fx, at som du skriver, at du skulle gå tur rundt om en sø er ret ligegyldigt  He he 

Men jeg må jo finde mig i hvad der kommer 

Anmeld

22. maj 2013

Kløver

Jeg var godt nok på flex ledighedsydelse, men da der er 14 mdr mellem mine, gik brasnerne næsten sammen og derfor mente de ikke jeg skulle sendes ud indimellem, da en arbejdsprøvning alligevel ville give et forkert billede som højgravid, men ellers bliver man sendt ud på lige fod som andre, lige som hvis man havde et fast arbejde

Anmeld

22. maj 2013

Victoria2013

Jeg kom i aktivering i marts måned, da jeg var ca. 25-29 uger henne... blev sendt fra jobcentret til sådan noget "jobsøgningskursus", men de var heldigvis meget forstående hvor jeg blev sendt hen. Kunne jo godt se at jeg var gravid og med min branche (er uddannet arkæolog) var der ikke ligefrem chance for at jeg kom ud og skulle arbejde før barsel.

Så de sendte mig videre til en coach, hvor jeg så var en 3-4 gange og resten af tiden skrev de mig bare på som at jeg havde været til aktivering, men var jo bare hjemme. På jobnet står der jeg har været i forløb hos en coach hele den tid. Så de var meget forstående som sagt og det er jeg bare rigtig glad for, mødte jo op til det jobsøgningshalløj med en ret negativ indstilling og det vendte heldigvis til noget godt og brugbart for mig

.... derudover så prøv at kontakte dit jobcenter ang. "mindre intensiv indsats" ordningen, så slipper du for at skulle i aktivering op til 6 uger før din barsel begynder

Anmeld

22. maj 2013

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Jeg var godt nok på flex ledighedsydelse, men da der er 14 mdr mellem mine, gik brasnerne næsten sammen og derfor mente de ikke jeg skulle sendes ud indimellem, da en arbejdsprøvning alligevel ville give et forkert billede som højgravid, men ellers bliver man sendt ud på lige fod som andre, lige som hvis man havde et fast arbejde

Tak for dit svar

Jeg har været nede på jobcenteret i dag, og de vil ikke sende mig ud i noget, da der er så kort til min barsel. Det må åbenbart være forskelligt fra kommutillok kommune 

Anmeld

22. maj 2013

Anonym trådstarter

Kia2013 skriver:

Jeg kom i aktivering i marts måned, da jeg var ca. 25-29 uger henne... blev sendt fra jobcentret til sådan noget "jobsøgningskursus", men de var heldigvis meget forstående hvor jeg blev sendt hen. Kunne jo godt se at jeg var gravid og med min branche (er uddannet arkæolog) var der ikke ligefrem chance for at jeg kom ud og skulle arbejde før barsel.

Så de sendte mig videre til en coach, hvor jeg så var en 3-4 gange og resten af tiden skrev de mig bare på som at jeg havde været til aktivering, men var jo bare hjemme. På jobnet står der jeg har været i forløb hos en coach hele den tid. Så de var meget forstående som sagt og det er jeg bare rigtig glad for, mødte jo op til det jobsøgningshalløj med en ret negativ indstilling og det vendte heldigvis til noget godt og brugbart for mig

.... derudover så prøv at kontakte dit jobcenter ang. "mindre intensiv indsats" ordningen, så slipper du for at skulle i aktivering op til 6 uger før din barsel begynder

Mange tak for dit svar Jeg har været nede på jobcenteret i dag, og fik afvide, at jeg ikke ville blive sendt ud i noget pga der er så kort tid til min barsel starter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.