Aktivering som gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.889 visninger
20 svar
3 synes godt om
21. maj 2013

Anonym trådstarter

Er der nogle af jer der ved, eller selv har prøvet at søge kontanthjælp som gravid, og ved noget om aktivering som gravid?

Jeg har været på jobcenteret i dag, og har fået afvide at jeg skal komme til et møde i morgen kl 10. 

Jeg har oprettet mig på jobnet og har udfyldt noget papirer jeg skal have med. 

Det jeg vil spørger om er om i tror jeg vil blive sendt i aktivering? Jeg er 29+5 i dag og har termin 1. august, og skal først have kontanthjælp fra 1. juli. 

Har aldrig været inde i dette system før, og føler mig helt på bar bund. 

Glæder mig til det møde i morgen så jeg ved lidt mere om hvad der skal ske. 

Håber i vil hjælpe mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2013

Maja88

jeg  fik at vide hvis jeg kom på dp ville jeg kunne komme i vikar jobs indtil barsel begynden.. hvis man ikke er sygemeldt erbman til rådighed for arbejdsmarkedet

Anmeld

21. maj 2013

esioul

Anonym skriver:

Er der nogle af jer der ved, eller selv har prøvet at søge kontanthjælp som gravid, og ved noget om aktivering som gravid?

Jeg har været på jobcenteret i dag, og har fået afvide at jeg skal komme til et møde i morgen kl 10. 

Det jeg vil spørger om er om i tror jeg vil blive sendt i aktivering? Jeg er 29+5 i dag og har termin 1. august, og skal først have kontanthjælp fra 1. juli. 

Håber i vil hjælpe mig

Selvfølgelig kan du blive sendt ud med mindre du er sygemeldt.

Anmeld

21. maj 2013

Anonym trådstarter

Tak for svar begge to.

Anmeld

21. maj 2013

Bb3031

Håber i vil hjælpe mig

Hvis din termin er 1. august og du første skal have kontakthjælp pr. 1. juli, tvivler jeg på, at du bliver sendt ud i noget, da du bliver sendt på barsel 4 uger før terminsdatoen  

Har nemlig selv stået i det, så tør godt sige det med sikkerhed 

Anmeld

21. maj 2013

Anonym trådstarter

Peiner skriver:

Hvis din termin er 1. august og du første skal have kontakthjælp pr. 1. juli, tvivler jeg på, at du bliver sendt ud i noget, da du bliver sendt på barsel 4 uger før terminsdatoen  

Har nemlig selv stået i det, så tør godt sige det med sikkerhed 

Okay håber du har ret. Det er først pr. 1. juli jeg skal have kontanthjælp, da jeg selv har sparet op, og bruger de penge næste måned at leve for. 

Men blev i tvivl fordi kontanthjælpen jo er bagudbetalt. 

Kan heller ikke se hvilket aktivering, jeg kan klare nu, da jeg lider af plukveer og ondt i bækkenet. 

Må se hvad den sagsbehandler siger i morgen 

Anmeld

21. maj 2013

Bb3031

Okay håber du har ret. Det er først pr. 1. juli jeg skal have kontanthjælp, da jeg selv har sparet op, og bruger de penge næste måned at leve for. 

Men blev i tvivl fordi kontanthjælpen jo er bagudbetalt. 

Kan heller ikke se hvilket aktivering, jeg kan klare nu, da jeg lider af plukveer og ondt i bækkenet. 

Må se hvad den sagsbehandler siger i morgen 

Altså hvis du har termin torsdag d. 1. august, vil din barsel starte torsdag d. 4. juli og jeg tvivler på at de sender dig ud i noget for kun 3 dages skyld.

Hvis du starter på kontanthjælp pr. 1. juli, vil du få den første kontanthjælpssats udbetalt d. 31. juli.

Anmeld

21. maj 2013

Anonym trådstarter

Peiner skriver:

Altså hvis du har termin torsdag d. 1. august, vil din barsel starte torsdag d. 4. juli og jeg tvivler på at de sender dig ud i noget for kun 3 dages skyld.

Hvis du starter på kontanthjælp pr. 1. juli, vil du få den første kontanthjælpssats udbetalt d. 31. juli.

Jeg søger kontanthjælp nu her, fordi jeg gerne skulle have penge her 1. juli, så det er pr. juni jeg søger kontanthjælp. Så det er en 5 ugers tid inden jeg går på barsel. 

Fik vist ikke formuleret mig korrekt før. 

Anmeld

21. maj 2013

Bb3031

Anonym skriver:

Jeg søger kontanthjælp nu her, fordi jeg gerne skulle have penge her 1. juli, så det er pr. juni jeg søger kontanthjælp. Så det er en 5 ugers tid inden jeg går på barsel. 

Fik vist ikke formuleret mig korrekt før. 

Arh så er jeg med. Men vent nu at se. Det er ikke alle sagsbehandlere, som er så emsige, netop når de kan se, at du er højgravid og går fra på barsel efter 5 uger. Men man kan jo aldrig vide. Men snak med dem om hvordan du har det og hvis du har mange gener som følge af graviditeten, vil både de og jeg anbeafle dig, at gå til egen læge og få en lægeerklæring på en sygemelding 

Anmeld

21. maj 2013

Maja88

Hvorfor får du ikke lavet en sygemelding

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.