Graviditet og uddannelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. maj 2013

mor88

Helene Lund skriver:

Hej Alle, jeg er ny her på siden :-) 

Min kæreste (snart mand) og jeg snakker meget på det seneste om at blive gravide. "Problemet" er bare, at jeg først er færdig med min uddannelse som lærer Juni 2014. Min kæreste er færdig og har fast job. 

Hvilke fordele og ulemper ser i ved at få barn som studerende? 

Selv ser jeg mange fordele. Jeg har prøvet at undersøge SU forholdene, men kan simpelthen ikke finde ud af det med forsøgertillæg osv. Nogen der kan hjælpe på vej? Pt. får jeg SU som udeboende på videregåendeuddannelse ( 5.753 kr. før skat). Hvor meget ville man få udbetalt før skat hvis man blev mor under uddannelsen? 

Håber i kan hjælpe os på vej :-) 

Hilsen Helene

Du kunne måske time det til at fødsel skete efter endt uddannelse  Dvs gravid i desember/januar? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2013

HB90

Maja88 skriver:

de 12 ekstra klip er faktisk bare et års gratis klip som kan bruges på barsel... du kan så vælge miks klip som betyder mand er studerende samtidig.. så får du2x klip gratis..altså kan du få det som svarer til 6 måneders su på 3 .. måneder... menved ikke hvordan det fungerer når der er ferie imllem.

men såfremt du får termin i juni 2014 er det jo kun en forsvaring af din bachelor som mangler... 

har man som lærer mulighed for at være i gratis akasse.. for hvis du er det, ville jeg skrive igennem på bacheloren.. og så forsvare den.. baby eller ej..så kan du jo få barselsdagpenge derefter

Jeg er allerede medlem af lærernes a-kasse. Men de har ikke noget med barselsdagpengene at gøre, det er udbetaling danmark der udbetaler dem - men det er samme sats som jeg ville få i dagpenge hos lærernes a-kasse - så vidt jeg har forstået Ville bare gerne vente med at holde min barsel til august. Men kan man overhovedet det? 

er der regler for hvornår jeg SKAL holde min barsel? 

Anmeld

21. maj 2013

Maja88

du har ret til 4 ugers barsel før termin..

Anmeld

21. maj 2013

HB90

mor88 skriver:

Du kunne måske time det til at fødsel skete efter endt uddannelse  Dvs gravid i desember/januar? 

Ja det kunne vi selvfølgelig, vi har bare ikke lyst til at få børn på det tidspunkt at året - selvom man jo ikke altid selv har indflydelse på det :p 

Anmeld

21. maj 2013

Maja88

Helene Lund skriver:

Jeg er allerede medlem af lærernes a-kasse. Men de har ikke noget med barselsdagpengene at gøre, det er udbetaling danmark der udbetaler dem - men det er samme sats som jeg ville få i dagpenge hos lærernes a-kasse - så vidt jeg har forstået Ville bare gerne vente med at holde min barsel til august. Men kan man overhovedet det? 

er der regler for hvornår jeg SKAL holde min barsel? 

ja men a kassen skal søge den for dig..

men hvorfor så ikke bare vælgte miks klip.. det betyder man er studerende med en nyfødt eller..altså man studerer istedet for barsel oven i.. så får du ekstra su oven i den normale... er 2 gange su sats pr måned.. ved så ikke hvordan det kommer til at fungere med de barselsuger mnan har ved udbetaling dk

Anmeld

21. maj 2013

mkb123

Helene Lund skriver:

Ok, tak for svar Jeg tænker at fortsætte som studerende og ikke tage orlov eller barsel fra studiet. Men det vil så sige at jeg fra min termin til og med min afsluttende eksamin kan få 2 x 5700 i Su i måneden?  

Hvilke fordele og ulemper mener I, der er ved at få et barn under uddannelse?  

Jeg startede på uddannelse i Februar, og vi har en datter på 14 mdr. Til Oktober venter vi nr. 2. 

Det var ikke planlagt, men her er planen, at min kæreste tager barslen og jeg studerer videre. Jeg har i gennemsnit 3 dage på studie om ugen, så derfor vil det passe bedst hos os.

Jeg kan ikke se hvorfor man nødvendigvis skal vente med børn til efter uddannelsen, det kræver bare planlægning

Anmeld

21. maj 2013

AnnaK89

I kunne prøve at blive gravide i oktober, så vil du have termin sidst i juni/først i juli

Det gjorde vi med vores nr. 2 - fødte hende 10. Juli
Det passede bare helt perfekt.
Så er du fri for at udsætte din eksamen i et år og ikke tænke på su

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.