Hvordan får i læst?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2013

esioul

Anonym skriver:

Jeg tror du har ret, for de få gange jeg har læst og mødt til forelæsningerne, var det overhovedet ikke nødvendigt at sidde til forelæsningen, da det hele stod klart i bogen.

Mit problem bunder i, at jeg desværre ikke har klæberhjerne og tit og ofte glemmer det jeg har læst, jeg kan, f.eks. ikke læse 1 kapitel også lukke bogen og tage noter, for jeg kan simpelthen ikke huske hvad jeg har læst

Men ja, jeg må vist snart finde ud af hvad der fungere for mig,

men god ide, men 08-16 program

Jeg har samme problem som dig, jeg husker ikke hvad jeg læser.

Jeg er ved at læse op til eksamen og jeg skriver ALT ind på computer og overstreger de vigtigste fagudtryk.

Det gør at jeg husker tingene, samt får jeg repeteret det samtidig. Men det tager laaaang tid.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2013

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Jeg har samme problem som dig, jeg husker ikke hvad jeg læser.

Jeg er ved at læse op til eksamen og jeg skriver ALT ind på computer og overstreger de vigtigste fagudtryk.

Det gør at jeg husker tingene, samt får jeg repeteret det samtidig. Men det tager laaaang tid.

Tænker om du skriver af fra bogen?

For det må ta lang tid med alle de mange mærkelige bøger, de mener er vigtige for os

Jeg overstreger også også skimter igennem bagefter, men det virker stadigvæk ikke for hjernen vil åbnebart ikke huske

Anmeld

20. maj 2013

quindelist

Anonym skriver:

Jeg tror du har ret, for de få gange jeg har læst og mødt til forelæsningerne, var det overhovedet ikke nødvendigt at sidde til forelæsningen, da det hele stod klart i bogen.

Mit problem bunder i, at jeg desværre ikke har klæberhjerne og tit og ofte glemmer det jeg har læst, jeg kan, f.eks. ikke læse 1 kapitel også lukke bogen og tage noter, for jeg kan simpelthen ikke huske hvad jeg har læst

Men ja, jeg må vist snart finde ud af hvad der fungere for mig,

men god ide, men 08-16 program

Jeg tager noter mens jeg læser -simpelthen fordi jeg ellers læser så hurtigt at det ikke synker ordentligt ind. -kan det være lidt det samme du løber ind i?

Jeg bruger sjældent mine noter igen -heller ikke til eksamenslæsning, så for mig er de bare et hjælpemiddel til at fastholde fokus.
Har en veninde et semester under mig der tilgengæld elsker at læse mine noter fordi de er grundige

Det er bare noget andet at læse tung faglitteratur end det er at læse skønlitteratur. Tror min læsehastighed bliver halveret når jeg sidder med en stor tyk fysiologi bog på engelsk

Anmeld

20. maj 2013

Anonym trådstarter

quindelist skriver:

Jeg tager noter mens jeg læser -simpelthen fordi jeg ellers læser så hurtigt at det ikke synker ordentligt ind. -kan det være lidt det samme du løber ind i?

Jeg bruger sjældent mine noter igen -heller ikke til eksamenslæsning, så for mig er de bare et hjælpemiddel til at fastholde fokus.
Har en veninde et semester under mig der tilgengæld elsker at læse mine noter fordi de er grundige

Det er bare noget andet at læse tung faglitteratur end det er at læse skønlitteratur. Tror min læsehastighed bliver halveret når jeg sidder med en stor tyk fysiologi bog på engelsk

Du har nok ret, jeg tager mig nok ikke tid til at "læse hvad der står", for jeg lyn-læser også, tænker tit hvis jeg nu li får læst dette, så kan jeg lliiiiii nå vasketøjet inden jeg henter ungerne osv.

Anmeld

20. maj 2013

esioul

Anonym skriver:

Tænker om du skriver af fra bogen?

For det må ta lang tid med alle de mange mærkelige bøger, de mener er vigtige for os

Jeg overstreger også også skimter igennem bagefter, men det virker stadigvæk ikke for hjernen vil åbnebart ikke huske

Jeg har skrevet det mest vigtige ned med mine egne ord.

Det er vigtigt for mig at jeg forstår det jeg læser.

Men ja har brugt 4 timer idag og kan nok godt regne med en 8-10 timer mere inden jeg er færdig med at læse op til det her fag. Men så er jeg forberedt

Anmeld

20. maj 2013

K&S

Anonym skriver:

Phu, jeg er socialrådgiverstuderende på 3 semester, og føler jeg med nød og næppe kommer igennem studiet, aner ikke hvor jeg er henne af, da vores eksmaner kun er bestået/ikke bestået og jeg har (heldigvis og underligt nok) bestået alle indtil videre

MEN jeg får intet læst!

Jeg møder op til forelæsningerne, bortset fra når der er syge børn, men ellers er jeg der, men jeg får overhovedet ikke læst pensum

Når ungerne er i seng og sover ved en 20 tiden ordner jeg li det sidste også er jeg T R Æ T ! ! ! !

Jeg har en mundtlig eksmane hængende over hovedet her om 1 måned som jeg virkelig frygter!
For igen, jeg har intet læst af pensum!

Hvordan fa'n gør i?

Er alene med 2 børn på 2 og 3

Jeg har desværre ingen gode råd til læsningen, men jeg er lidt nysgerrig på uddannelsen (på min mands vegne) 

Er der forelæsninger hver dag? 

Min mand har ikke "læst/studeret" i mange år - hvordan er det faglige stof i sværhedsgrad? Han er god bogligt og god til at huske ting 

Anmeld

20. maj 2013

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Jeg har skrevet det mest vigtige ned med mine egne ord.

Det er vigtigt for mig at jeg forstår det jeg læser.

Men ja har brugt 4 timer idag og kan nok godt regne med en 8-10 timer mere inden jeg er færdig med at læse op til det her fag. Men så er jeg forberedt

God idé, jeg har to studiedage i denne her uge, hvor jeg nok har besluttet mig for at aflevere ungerne også prøve det der læse-værk

Har en tendens til at holde ungerne hjemme når jeg har fri, for jeg elsker jo at være sammen med dem

Anmeld

20. maj 2013

Anonym trådstarter

Jeg har desværre ingen gode råd til læsningen, men jeg er lidt nysgerrig på uddannelsen (på min mands vegne) 

Er der forelæsninger hver dag? 

Min mand har ikke "læst/studeret" i mange år - hvordan er det faglige stof i sværhedsgrad? Han er god bogligt og god til at huske ting 

Sidst jeg læste var i 07 (til sygeplejerske, men en arbejdsskade gjorde jeg ikke arbejder som det idag), så startede jeg på denne her i 2012, og det er en spændende, til tider lidt langtrukken uddannelse, jeg er IKKE boglig stærk, men er her da endnu.... Der er ofte 1 studiedag om ugen

Anmeld

20. maj 2013

esioul

Anonym skriver:

God idé, jeg har to studiedage i denne her uge, hvor jeg nok har besluttet mig for at aflevere ungerne også prøve det der læse-værk

Har en tendens til at holde ungerne hjemme når jeg har fri, for jeg elsker jo at være sammen med dem

Jeg  for det hele går som det skal. Bare klø på

Anmeld

20. maj 2013

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Jeg  for det hele går som det skal. Bare klø på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.