Når barnet snakker flere timer efter puttetid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.066 visninger
16 svar
4 synes godt om
20. maj 2013

Anonym trådstarter

Hva gør man, når barnet, på 2,5 år bliver ved og ved og ved og ved med at snakke (skriger ikke, snakker bare og råber til tider højt ) når det er blevet puttet?
Puttes hver dag 19.30, men sover først mellem 21.30-23

Jeg plejer at gå op og sige, "Shh, du skal sove, det er nat" og så mys og gå ud,

Men det virker tilsyneladende ikke rigtigt

Barnet kommer i seng hver dag kl 19.30 efter rutine, sover MAX 2 timer til middag, oftest kun 1-1,5 time

Stå op hver dag mellem kl 06 - 07

What to do?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2013

LinLin

Ja det er da sent. har det stået på længe? måske er det bare en periode, måske har dit barn bare ikke brug for mere søvn?
Er han /hun svær at få op om morgenen?

Min yngste stoppede med middagslur da han var 2,6 år - det er to mdr siden nu.... Han var ekstremt længe om at falde i søvn til sidst både til middag og omm aftenen; hvis han faldt i søvn til middag kunne han sove en time- halvanden, men det var langt fra hver dag... Så besluttede vi at skippe den. Nu siger han selv han er træt ved 19-tiden og sover til kl 6.30-6.45, hvor vi skal op i hverdagene

Anmeld

20. maj 2013

AnneBJ

Giv det tid Min dreng gør det samme og har gjort læææænge! Han er 2 år og 2 mdr.

Jeg lavede en tråd om det, som du kan se her:
https://www.baby.dk/debat/215839pi1/boern-13-aar/2-aar-1-time--3-kvarter-om-at-sove.aspx

Anmeld

20. maj 2013

Maja88

har i prøvet at putte før??

Anmeld

20. maj 2013

Nessie

Lad være med at gå derop, med mindre barnet bliver ked af det. Tænker at det er blevet en lidt hyggelig leg 

Vi havde lidt det samme problem, og fik det aftalt i VS at han ikke måtte sove længere end til 14.30, og det hjalp, så kom der en lidt mere normal "falde-i-søvn" tid på hver aften

Anmeld

20. maj 2013

Anonym trådstarter

LinLin skriver:

Ja det er da sent. har det stået på længe? måske er det bare en periode, måske har dit barn bare ikke brug for mere søvn?
Er han /hun svær at få op om morgenen?

Min yngste stoppede med middagslur da han var 2,6 år - det er to mdr siden nu.... Han var ekstremt længe om at falde i søvn til sidst både til middag og omm aftenen; hvis han faldt i søvn til middag kunne han sove en time- halvanden, men det var langt fra hver dag... Så besluttede vi at skippe den. Nu siger han selv han er træt ved 19-tiden og sover til kl 6.30-6.45, hvor vi skal op i hverdagene

i 1 måneds tid, vil jeg tro, troede det var pga ondt i ørerne, da vi ventede på at få nye dræn, det var det nok ikke, da det er 3 uger siden,
barnet falder i søven indenfor 2 min, når det rammer barnevognen til middag, og sover jo 1-1,5 time

Anmeld

20. maj 2013

Anonym trådstarter

Nessie skriver:

Lad være med at gå derop, med mindre barnet bliver ked af det. Tænker at det er blevet en lidt hyggelig leg 

Vi havde lidt det samme problem, og fik det aftalt i VS at han ikke måtte sove længere end til 14.30, og det hjalp, så kom der en lidt mere normal "falde-i-søvn" tid på hver aften

Problemet er bare, at der er andre børn på husets 1. sal, der meget gerne vil sove, og det kan de ikke da barnet her finder det hylende morsomt at snakke meget højlydt

Hmm, de andre børn er også små og kan ikke forstå, at de bare skal ignorere det...

Anmeld

20. maj 2013

Maja88

tænker barnet ligger og bearbejder dagen.. det samme gør min datter til tider...

men har i prøvet  at putte tidligere?

Anmeld

20. maj 2013

Nessie

Anonym skriver:

Problemet er bare, at der er andre børn på husets 1. sal, der meget gerne vil sove, og det kan de ikke da barnet her finder det hylende morsomt at snakke meget højlydt

Hmm, de andre børn er også små og kan ikke forstå, at de bare skal ignorere det...

Ja så er det ikke nemt 

Og små børn forstår jo ikke at de andre godt vil sove.

Så har jeg vist desværre ingen gode råd 

Anmeld

20. maj 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg ville droppe middagsluren - eller til, at starte med tage den fra ham hveranden dag. Så får I et barn som bliver helt naturligt træt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.