Det gør ondt pga af syning (sorry for detaljerne)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2013

Pikku Myy

Anonym skriver:

Hej alle derude

Jeg har født for ikke så længe siden og blev i den forbindelse syet som man nu gør.

Min ene syning sidder lige i skedeåbningen nedderst, der er dannet arvæv pga syningen og nu til sagen:

Det gør simpelthen så ondt når min kæreste skal trænge ind. Vi bruger glidecreme og ingen kondom (jeg er på p-piller)

I dag kunne jeg simpelthen ikke gennemføre fordi det gjorde så ondt Jeg er stimuleret og våd, så burde jo ikke på den måde have problemer. Kommer vi endelig i gang med selve akten så gør det ikke så ondt når han endelig er inde.

Men det er bare sådan en dræber for mig at det skal gøre så ondt inde vi kan komme i gang og det dræber altså lysten lidt og det gør mig bare så ked af det og frustreret.

Er der noget jeg kan gøre så det bliver bedre?

Har du kigget/mærket om det er arvævet der gør ondt?

Hvis din kæreste trækker sig ud under samlejet og trænger ind igen, gør det så lige så ondt?

Det her bliver lige lidt rodet, så du skal endelig spørge ind Men her kommer tre ting, som gjorde sig gældende hos mig:

Mit arvæv var også ømt et godt stykke tid efter fødslen af min søn, men det gjorde ikke så ondt som du beskriver. Som jeg har forstået det bliver det blødere med tiden ved at blive "brugt", lige som man kan massere andet arvæv blødere. Hvis du har mod på det, kan du også prøve at massere det med fingrene.

Efter jeg havde født havde jeg nogle sener eller muskler der var spændt voldsomt op omkring min skede. Min fysioterapeut lagde mærke til det. Det var dybere end hos dig, men det gjorde faktisk rigtig ondt når min kæreste ramte dem. Det gik over efter lidt tid, og hun anbefalede sex. Igen, fik jeg indtryk af, pga "massagen". Jeg ved ikke om der kan ske det samme omkring skedeåbningen.

Jeg havde noget væv/slimhinde der havde forvildet sig om på den forkerte side af mine syninger i endetarmsåbningen, således at der var kommet en flap. Den gjorde ret ondt og blødte når jeg havde afføring. Den blev fjernet nemt og smertefrit.

Hvis jeg var dig ville jeg gå til lægen med det. Det kan gøre ondt at have sex i starten, men det virker ikke som du oplever en bedring, og det synes jeg der burde være.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.