Opskrift søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2013

Frk. Himmelblå

B&J skriver:

da jeg gik på HG havde vi en dag hvor vi fik mad fordi vi havde lavet et projekt.

der var

Ris

æg (lige som små ægge kage stykker i)

noget kød

og nogle grønt sager. men lige hvad det hedder eller hvad der ellers var i kan jeg slet ikke huske det er også over 5år siden

håber nogle kan hjælpe mig med den opskrift

Det hedder bare "stegte ris med xx" Stegte ris med grøntsager/rejer/kylling/skinke/lidt af hvert.

Søg på nogle opskrifter, - der er nok af dem.

Det kan i øvrigt også minde om Pad Thai.. Det er bare med nudler og oftest uden æg. Men i bund og grund er de stegte ris jo kinesernes "pyt i pande", hvor pad thai er thai'ernes svar herpå. Biksemad på asiatisk. Det er bare om at holde sig til "på slump" og være rundhåndet og tænke på, hvad man godt kan li. And never stop stirring!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2013

La´chrissen

B&J skriver:

Jeg fandt 

mange tak, ja jeg skal se om jeg ikke kan finde en opskrift for det skal altså prøves

Jeg fandt lige denne her men du kan finde mange hvis du googler ris og æg.

http://www.voresmad.dk/Opskrifter/Hele_kogebogen/T /Thailandske_stegte_ris_med_aeg_og_rejer.aspx?m=1

Anmeld

21. maj 2013

B&J

Frk. Himmelblå skriver:

Det hedder bare "stegte ris med xx" Stegte ris med grøntsager/rejer/kylling/skinke/lidt af hvert.

Søg på nogle opskrifter, - der er nok af dem.

Det kan i øvrigt også minde om Pad Thai.. Det er bare med nudler og oftest uden æg. Men i bund og grund er de stegte ris jo kinesernes "pyt i pande", hvor pad thai er thai'ernes svar herpå. Biksemad på asiatisk. Det er bare om at holde sig til "på slump" og være rundhåndet og tænke på, hvad man godt kan li. And never stop stirring!

Jamen jeg har søgt efter det mange gange syntes bare ikke jeg kunne finde noget der minde sådan vildt om det nok der for jeg stoppede med at søge men jeg må blive ved.. det kunne jo være nemmer hvis en af jer viste hvad det evt. hed

Anmeld

21. maj 2013

B&J

La´chrissen skriver:

Jeg fandt lige denne her men du kan finde mange hvis du googler ris og æg.

http://www.voresmad.dk/Opskrifter/Hele_kogebogen/T /Thailandske_stegte_ris_med_aeg_og_rejer.aspx?m=1

Det ser godt ud, mange mange tak

Anmeld

21. maj 2013

La´chrissen

B&J skriver:

T

Det ser godt ud, mange mange tak

Det var så lidt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.