Hvornår ville du fortælle han skal være storebror?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2013

christina92

Anonym skriver:

Min ældste søn er 6 1/2 år og jeg er gravid i 8. Uge... (Ikke offentligtgjort endnu, derfor er jeg anonym) Man er begyndt at kunne se en lille bule om aftenen - og så er jeg jo begyndt at tænke hvornår han selv begynder at lægge mærke til det men vil rigtigt gerne fortælle ham det selv istedet for at han "opdager det" også for at han ikke skal føle det har været hemmeligt for ham giver det mening...?

Selv tænker jeg efter nf, men ved ikke om det stadig er for tidligt og samtidig er jeg ikke sikker på det kan skjules så længe! Iiih....

Hvornår ville du fortælle dit 6-årige barn at det skal have en lillebror-/søster?

Jeg ville fortælle det nu  Så kan han være en del af jeres glæde og skulle der nu, og det er slet ikke for at male fanden på væggen for selvfølgelig sker der ikke noget med bebse, men skulle der nu ske noget, vil han også bedre kunne forstå jeres sorg, forvirring osv. hvis I har været ærlige omkring fra start at han skal være storebror

Og STORT tillykke med baby i mavsen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2013

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Tror jeg ville gøre det efter nf hvor det er efter de første risikofyldte uger, og evt tage ham med til en scanning og lave noget andet specielt samme dag, så det bliver noget han forbinder med noget helt specielt samtidig med han får lidt forkælelse og opmærksomhed

Jeg vil ikke tage ham med til scanning - tænkt nu hvis der er noget i vejen, så vil jeg ikke have overskud til ham lige der

Men tror det bliver efter nf - så kan han evt komme med til en scanning senere (tænker vi køber en kønsscanning eller en 3d/4d scanning senere i graviditeten )

Anmeld

20. maj 2013

Anonym trådstarter

christina92 skriver:

Jeg ville fortælle det nu  Så kan han være en del af jeres glæde og skulle der nu, og det er slet ikke for at male fanden på væggen for selvfølgelig sker der ikke noget med bebse, men skulle der nu ske noget, vil han også bedre kunne forstå jeres sorg, forvirring osv. hvis I har været ærlige omkring fra start at han skal være storebror

Og STORT tillykke med baby i mavsen

Ja måske er kun 7+2 eller noget og har gået rundt i ventebukser i dag, fordi det var MEGET rarere - så det kan nok snart slet ikke skjules for ham I øvrigt har du helt ret i at det nok vil være mere forståligt for ham og hvis der sker noget "skidt" at vi så er kede af det... Hmm...

Og mange tak

Anmeld

20. maj 2013

Nessie

Anonym skriver:

Min var også 3 1/2 da han skulle være storebror sidst. Der fik han det at vide efter md, hvor vi også fik kønnet at vide, så kunne vi kalde babyen ved navn...
Men nu er han bare større og forstår mere - og det er jo både godt og skidt lige nu

Tror egentlig også at det ville have været smart at vente med at fortælle ham det, for han spørger meget til babyen, og kan ikke forstå at vi bliver ved med at sige at der er længe til 

Men med en stor mave og vraltende gang, så lurede han hurtigt at der var noget i gære 

Jeg tror det bliver spændende for jeres dreng, han forstår jo, som du siger, en hel del mere nu, og ved hvad det betyder at få en søskende 

Anmeld

20. maj 2013

Anonym trådstarter

Nessie skriver:

Tror egentlig også at det ville have været smart at vente med at fortælle ham det, for han spørger meget til babyen, og kan ikke forstå at vi bliver ved med at sige at der er længe til 

Men med en stor mave og vraltende gang, så lurede han hurtigt at der var noget i gære 

Jeg tror det bliver spændende for jeres dreng, han forstår jo, som du siger, en hel del mere nu, og ved hvad det betyder at få en søskende 

Anmeld

20. maj 2013

Kløver

Anonym skriver:

Jeg vil ikke tage ham med til scanning - tænkt nu hvis der er noget i vejen, så vil jeg ikke have overskud til ham lige der

Men tror det bliver efter nf - så kan han evt komme med til en scanning senere (tænker vi køber en kønsscanning eller en 3d/4d scanning senere i graviditeten )

Det var også det jeg mente en scanning efter han har fået nyheden, feks hvis i ville have en kønsscanning

Ville heller ikke tage med til nf, på Kolding sygehus må man ikke have søskende med til de offentlige scanninger

Anmeld

20. maj 2013

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Det var også det jeg mente en scanning efter han har fået nyheden, feks hvis i ville have en kønsscanning

Ville heller ikke tage med til nf, på Kolding sygehus må man ikke have søskende med til de offentlige scanninger

Aaarh det tror jeg heller ikke man må på skejby...

Anmeld

20. maj 2013

Kløver

Anonym skriver:

Aaarh det tror jeg heller ikke man må på skejby...

Nej men 3D scanning er helt fantastisk fik vi af storebror i uge ca 15/16 og igen i ca uge 28 og ved lillesøster kønsscanning uge 15/16 og 3D ca uge 25-28 fik den sene 2 gange ved begge da de ikke lå ordentligt og drillede til scanningerne

Anmeld

20. maj 2013

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Nej men 3D scanning er helt fantastisk fik vi af storebror i uge ca 15/16 og igen i ca uge 28 og ved lillesøster kønsscanning uge 15/16 og 3D ca uge 25-28 fik den sene 2 gange ved begge da de ikke lå ordentligt og drillede til scanningerne

Han var også med til en 3d scanning omkring uge 28 sidst det gjorde det helt sikkert mere virkeligt for ham, sådet gør vi nok igen - med dem begge

Anmeld

20. maj 2013

Kløver

Anonym skriver:

Han var også med til en 3d scanning omkring uge 28 sidst det gjorde det helt sikkert mere virkeligt for ham, sådet gør vi nok igen - med dem begge

God ide, vi starter behandling i morgen, og da mine kun er 2+ og 1+ tror jeg de er for små når vi får gevinst, men dine vil da sikkert få en masse ud af det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.