Hvornår ville du fortælle han skal være storebror?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.293 visninger
21 svar
2 synes godt om
19. maj 2013

Anonym trådstarter

Min ældste søn er 6 1/2 år og jeg er gravid i 8. Uge... (Ikke offentligtgjort endnu, derfor er jeg anonym) Man er begyndt at kunne se en lille bule om aftenen - og så er jeg jo begyndt at tænke hvornår han selv begynder at lægge mærke til det men vil rigtigt gerne fortælle ham det selv istedet for at han "opdager det" også for at han ikke skal føle det har været hemmeligt for ham giver det mening...?

Selv tænker jeg efter nf, men ved ikke om det stadig er for tidligt og samtidig er jeg ikke sikker på det kan skjules så længe! Iiih....

Hvornår ville du fortælle dit 6-årige barn at det skal have en lillebror-/søster?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2013

De3Guldklumper

Anonym skriver:

Min ældste søn er 6 1/2 år og jeg er gravid i 8. Uge... (Ikke offentligtgjort endnu, derfor er jeg anonym) Man er begyndt at kunne se en lille bule om aftenen - og så er jeg jo begyndt at tænke hvornår han selv begynder at lægge mærke til det men vil rigtigt gerne fortælle ham det selv istedet for at han "opdager det" også for at han ikke skal føle det har været hemmeligt for ham giver det mening...?

Selv tænker jeg efter nf, men ved ikke om det stadig er for tidligt og samtidig er jeg ikke sikker på det kan skjules så længe! Iiih....

Hvornår ville du fortælle dit 6-årige barn at det skal have en lillebror-/søster?

Jeg ville vente til efter nf.

Så har i set at der er liv og skal dermed ikke til at fortælle hvis det alligevel ikke bliver - hvilket jeg selvfølgelig ikke håber

Men selvom han er 6 år er det svært at forholde sig til at mor har en baby i maven og så måske lige pludselig ikke alligevel.

Det kommer vel også an på hvornår i gerne vil at andre skal vide det. Tænker at han nok ikke kan tie stille overfor andre med sådan en stor begivenhed

Og tillykke med spiren

Anmeld

19. maj 2013

sandramor

Min datter var selv 7 år da jeg blev gravid med lillesøster....
Jeg holdt det faktisk hemmeligt for hende indtil uge 17.... Hun havde dog bemærket mor havde fået en lidt tyk mave :-)
Jeg vil sige jeg sys du skal vente til efter NF.... Men det er nok også fordi jeg har prøvet at fortælle det til min datter i uge 11 hvor jeg så mistede ugen efter og det var ikke så spændende at skulle fortælle hende det bla også derfor jeg ventede SÅ længe denne gang.... Var nærmest bange for at fortælle hende det
Men ja jeg vil sige efter NF...

Og tillykke forresten

Anmeld

19. maj 2013

LR85

Det lyder da som en god ide med at sige det efter nakkefolden. Måske omkring uge 15-17, så er der ikke så længe til han også kan mærke liv og spark fra baby. 

Anmeld

19. maj 2013

Anonym trådstarter

Pylle3 skriver:

Jeg ville vente til efter nf.

Så har i set at der er liv og skal dermed ikke til at fortælle hvis det alligevel ikke bliver - hvilket jeg selvfølgelig ikke håber

Men selvom han er 6 år er det svært at forholde sig til at mor har en baby i maven og så måske lige pludselig ikke alligevel.

Det kommer vel også an på hvornår i gerne vil at andre skal vide det. Tænker at han nok ikke kan tie stille overfor andre med sådan en stor begivenhed

Og tillykke med spiren

Han har en mindre søskend, så han ved godt hvad det vil sige jeg synes bare det er noget andet denne gang fordi han er blevet ældre...

Tak for svar og for tillykke't

Anmeld

19. maj 2013

Anonym trådstarter

LR85 skriver:

Det lyder da som en god ide med at sige det efter nakkefolden. Måske omkring uge 15-17, så er der ikke så længe til han også kan mærke liv og spark fra baby. 

Anmeld

19. maj 2013

Anonym trådstarter

sandramor skriver:

Min datter var selv 7 år da jeg blev gravid med lillesøster....
Jeg holdt det faktisk hemmeligt for hende indtil uge 17.... Hun havde dog bemærket mor havde fået en lidt tyk mave :-)
Jeg vil sige jeg sys du skal vente til efter NF.... Men det er nok også fordi jeg har prøvet at fortælle det til min datter i uge 11 hvor jeg så mistede ugen efter og det var ikke så spændende at skulle fortælle hende det bla også derfor jeg ventede SÅ længe denne gang.... Var nærmest bange for at fortælle hende det
Men ja jeg vil sige efter NF...

Og tillykke forresten

Tak

Ja det ville være rigtigt øv at miste efter jeg havde fortalt ham det - men der er jo ingen garantier uanset hvornår man fortæller det... Har prøvet at miste...

Tror det bliver efter nf... Så kan vi fortælle det til resten af familien samtidig

Anmeld

20. maj 2013

Nessie

Vores dreng er 3 1/2, og vi fortalte ham det efter graviditetsskanning i uge 8. Men egentlig kun fordi han så billedet, da jeg viste det til min mor 

Han ville ikke tale om det, og vi sagde ikke rigtig noget før efter NF, men da var han selv begyndt at spørge til mors tykke mave 

Anmeld

20. maj 2013

Anonym trådstarter

Nessie skriver:

Vores dreng er 3 1/2, og vi fortalte ham det efter graviditetsskanning i uge 8. Men egentlig kun fordi han så billedet, da jeg viste det til min mor 

Han ville ikke tale om det, og vi sagde ikke rigtig noget før efter NF, men da var han selv begyndt at spørge til mors tykke mave 

Min var også 3 1/2 da han skulle være storebror sidst. Der fik han det at vide efter md, hvor vi også fik kønnet at vide, så kunne vi kalde babyen ved navn...
Men nu er han bare større og forstår mere - og det er jo både godt og skidt lige nu

Anmeld

20. maj 2013

Kløver

Anonym skriver:

Tror jeg ville gøre det efter nf hvor det er efter de første risikofyldte uger, og evt tage ham med til en scanning og lave noget andet specielt samme dag, så det bliver noget han forbinder med noget helt specielt samtidig med han får lidt forkælelse og opmærksomhed

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.