Barn under uddannelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.822 visninger
14 svar
2 synes godt om
19. maj 2013

Ano20

Jeg er pt. i gang med 2. semester på pædagoguddannelsen, men er i den situation at jeg er meget skruk. 
Min plan har hele tiden været at vente med at få børn til jeg er færdig med min uddannelse, men jeg har efterhånden indset at jeg nok ikke kan vente så længe 
Jeg har været sammen med min kæreste i 2½ år, og han er også i gang med at studere, men er også opsat på at få børn inden længe. 

Jeg kan selv se mange fordele ved at få børn under uddannelse, f.eks. at jeg selv føler jeg kan være mere fleksibel i forhold til at have et arbejde. Jeg vil også være mere attraktiv på arbejdsmarkedet, hvis jeg har ét barn eller to når jeg er færdiguddannet. 

Jeg er samtidig også bange for at det kan være hårdt at få børn under uddannelse, så vil gerne høre jeres erfaringer med det. 
Har i fortrudt at i ikke ventede med at få børn til efter endt uddannelse? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2013

Lykke:)

vAnnemette skriver:

Jeg er pt. i gang med 2. semester på pædagoguddannelsen, men er i den situation at jeg er meget skruk. 
Min plan har hele tiden været at vente med at få børn til jeg er færdig med min uddannelse, men jeg har efterhånden indset at jeg nok ikke kan vente så længe 
Jeg har været sammen med min kæreste i 2½ år, og han er også i gang med at studere, men er også opsat på at få børn inden længe. 

Jeg kan selv se mange fordele ved at få børn under uddannelse, f.eks. at jeg selv føler jeg kan være mere fleksibel i forhold til at have et arbejde. Jeg vil også være mere attraktiv på arbejdsmarkedet, hvis jeg har ét barn eller to når jeg er færdiguddannet. 

Jeg er samtidig også bange for at det kan være hårdt at få børn under uddannelse, så vil gerne høre jeres erfaringer med det. 

Jeg går også på 2.semester på pædagoguddannelsen, og jeg er 11+0 nu. Jeg tror bestemt, at det er en fordel at få børn under uddannelse, da det i hvert fald i sidste ende vil være en fordel på arbejdsmarkedet
Og, så er der jo mange på pædagoguddannelsen med børn - det er der i hvert fald på min skole

Anmeld

19. maj 2013

FruJacobsen

Jeg er selv studerende og venter nu mit 2. barn min mand har også været studerende, men er lige blevet færdiguddannet. Vi har været - og jeg er stadig - super glade for at være studerende samtidig med, at vi fik vores søn! Jeg synes, at der er rigtig mange fordele, også under graviditeten, hvor du eksempelvis kan tage en læsedag hjemme på sofaen, hvis ikke du orker at tage af sted eller din studiegruppe kan komme hjem til dig (det er ikke så nemt bare at blive hjemme, hvis du har job).

Jeg synes, at vi har haft rigtig god tid til at være med vores søn. Eksempelvis er han lige startet i dagpleje, og da jeg ikke har flere undervisningstimer inden sommerferien, har jeg haft god tid til at køre ham ind og kan hente ham tidligt osv. Desuden har jeg hele sommerferien, hvor jeg holder ham hjemme i de 4 uger, hvor dagplejen har lukket, så han ikke skal rundt i forskellige gæstedagplejer. 

Mht. økonomien kan det self godt være lidt stramt, men du får faktisk en ret høj SU sats det første stykke tid (dobbelt SU med mulighed for db. lån og da vi begge var studerende fik vi også forsørgertillæg).

Som sagt venter jeg nu mit 2. barn og vil stadig være under uddannelse, når hun/han bliver født, hvilket passer mig helt fint

Vi har da haft hårde dage op til projektaflevering, hvor man ikke bare kan sidde hele dagen og natten ligesom mange andre kan - men så er det jo med at få tingene planlagt, så én af jer er med baby, imens den anden knokler med studiet....

Jeg håber, at det hele giver mening !! Jeg kan hvert fald varmt anbefale at få børn under uddannelse! 

Anmeld

19. maj 2013

louisevl

vAnnemette skriver:

Jeg er igang med 7 semester på pædagoguddanelsen og er nu 16 uger henne. Jeg når så at blive færdig denne gang. Men jeg fik min dreng, da jeg var færdig med 5 semester.

Selvfølgelig kan det godt være hårdt engang imellem især når der er sygdom og en masse lektier. Men det hele skal nok gå og kan også sagtens lade sig gøre og jeg har bestemt ikke fortrudt det

Og så er der selvfølgelig også en masse fordele. Det er jo nemmere når ens barn er syg og man har jo flere fridage og mere ferie end hvis man var ude på arbejdsmarkedet

Anmeld

20. maj 2013

Ano20

Tusind tak for jeres svar 

Læste for noget tid siden en debat, hvor der var nogen der mente at det var meget egoistisk at få børn under uddannelse, og at det gik ud over barnet. Og så kom jeg pludselig meget i tvivl, om det så var det rigtige at gøre, selvom jeg inden da var meget sikker på at jeg ville have børn inden for kort tid.

Så det er virkelig dejligt at høre jeres positive erfaringer, så får jeg modet tilbage igen 

Anmeld

23. maj 2013

Lunae

vAnnemette skriver:

Jeg ventede vores første barn på 3. Semester af pædagoguddannelsen! Efter endt barsel søgte jeg dog på læreruddannelsen og venter mig nu nr 2 barn og er færdig med de to første år!

Jeg synes klart at det er fantastisk at få børn under uddannelse - du får aldrig så meget tid igen spørg gerne, hvis du vil vide mere

Anmeld

23. maj 2013

Hvem?

vAnnemette skriver:

Jeg har to små børn og læser til Socialrådgiver, jeg venter således vores 3.barn - det passer perfekt, jeg når at afslutte endnu et semester, og kan således starte op på næste semester efter barsel

Der er hårdt, og bliver hårdt med 3 små børn og læse, men der er jo også en del friheder og oftest en studiedag om ugen

Anmeld

23. maj 2013

Glad Giraf

FruJacobsen skriver:

sskskaskalsuududduddauddanuddannuddanneuddanneluddannelsuddannelseJeg er selv studerende og venter nu mit 2. barn min mand har også været studerende, men er lige blevet færdiguddannet. Vi har været - og jeg er stadig - super glade for at være studerende samtidig med, at vi fik vores søn! Jeg synes, at der er rigtig mange fordele, også under graviditeten, hvor du eksempelvis kan tage en læsedag hjemme på sofaen, hvis ikke du orker at tage af sted eller din studiegruppe kan komme hjem til dig (det er ikke så nemt bare at blive hjemme, hvis du har job).

Jeg synes, at vi har haft rigtig god tid til at være med vores søn. Eksempelvis er han lige startet i dagpleje, og da jeg ikke har flere undervisningstimer inden sommerferien, har jeg haft god tid til at køre ham ind og kan hente ham tidligt osv. Desuden har jeg hele sommerferien, hvor jeg holder ham hjemme i de 4 uger, hvor dagplejen har lukket, så han ikke skal rundt i forskellige gæstedagplejer. 

Mht. økonomien kan det self godt være lidt stramt, men du får faktisk en ret høj SU sats det første stykke tid (dobbelt SU med mulighed for db. lån og da vi begge var studerende fik vi også forsørgertillæg).

Som sagt venter jeg nu mit 2. barn og vil stadig være under uddannelse, når hun/han bliver født, hvilket passer mig helt fint

Vi har da haft hårde dage op til projektaflevering, hvor man ikke bare kan sidde hele dagen og natten ligesom mange andre kan - men så er det jo med at få tingene planlagt, så én af jer er med baby, imens den anden knokler med studiet....

Jeg håber, at det hele giver mening !! Jeg kan hvert fald varmt anbefale at få børn under uddannelse! 

Undskyld på forhånd til TS, for "afbrydelsen"
Skal selv starte uddannelse til september, og vi vil gerne have nr to under udadannelsen så der ikk er for lange mellem børnene så er ret nysgerrig på emnet

Du siger man får dobbelt Su, er det ikk kun hvis man er enlig? eller er det fordi i begge er på Su?

Og hvordan gør man under barsel? Følger man sin klasse eller ryger man i en ny klasse efter barsel

Anmeld

23. maj 2013

Glad Giraf

FruJacobsen skriver:

sskskaskalsuududduddauddanuddannuddanneuddanneluddannelsuddannelseJeg er selv studerende og venter nu mit 2. barn min mand har også været studerende, men er lige blevet færdiguddannet. Vi har været - og jeg er stadig - super glade for at være studerende samtidig med, at vi fik vores søn! Jeg synes, at der er rigtig mange fordele, også under graviditeten, hvor du eksempelvis kan tage en læsedag hjemme på sofaen, hvis ikke du orker at tage af sted eller din studiegruppe kan komme hjem til dig (det er ikke så nemt bare at blive hjemme, hvis du har job).

Skal selv starte uddannelse til september, og vi vil gerne have nr to under udadannelsen så der ikk er for lange mellem børnene så er ret nysgerrig på emnet

Du siger man får dobbelt Su, er det ikk kun hvis man er enlig? eller er det fordi i begge er på Su?

Og hvordan gør man under barsel? Følger man sin klasse eller ryger man i en ny klasse efter barsel

Anmeld

23. maj 2013

FruJacobsen

LilleLivasMor skriver:

Det dobbelte SU er fødselsklip, som man kan vælge at få udbetalt på forskellige måder - eksempelvis fik min mand dobbelt SU i 6 måneder som "miksklip", dvs. han både fik sin almindelige SU og sine 6 fødselsklip (som han er berettiget til, da han blev far). Du kan kun få miksklip, hvis du færdiggør din uddannelse på normeret tid (hvilket han gjorde).

Jeg skal selv i gang med mine fødselsklip til juni (jeg har i alt 12). Dem får jeg så udbetalt som "dobbeltklip", da jeg forlængede min uddannelse med et år. Håber det giver mening - ellers kan du se det på SU's hjemmeside.

Jeg kan ikke huske, om begge forældre kan få udbetalt sine fødselsklip samtidig. Vi valgte at gøre det på skift, da det i sidste ende ville give os flere penge - jeg kunne nemlig modtage forsørgertillæg, da min mand fik fødselsklip, hvilket man ikke kan få, hvis man også modtager fødselsklip. Forvirrende? JA, men heldigvis har de fleste uddannelsesinstitutioner gode SU medarbejdere, som kan forklare, hvordan det hele bedst kan lade sig gøre for dig.

Hvis du holder barsel, vil jeg tro, at du kommer i en ny klasse, når du starter op igen...de fag, som jeg selv mangler, skal jeg have med årgangen efter mit oprindelige hold. 

Håber det hele giver mening ellers må du skrive igen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.