giftes på kontant hjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2013

lilledittemor

Anonym skriver:

Min kæreste og jeg vil rigtig gerne giftes. Men jeg er på kontant hjælp og han har fast arbejde. Han tjener i gennem snit 28.000 om måneden mister jeg så hele min kontant hjælp eller? Nogen der har erfaring på det område?

Du får ingen penge hvis I gifter jer - men han kan bruge dit fradrag

Sådan er det også herhjemme hos os

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2013

l.kjoeller

Anonym skriver:

Også selvom jeg er lang tids sygemeldt på kontant hjælp?

Tror desværre det er samme regler men er ikke 100 % sikker. måske er der andre på tråden der bedre ved det

Anmeld

18. maj 2013

Ryberg

Anonym skriver:

Hmm det tegner da ikke for godt

hvis du er langtids sygemeldt og er overført til kontanthjælp fra sygedagpenge, kan du jo efter ½ år, komme på sygedagpenge igen..
Der gælder det vidst ikke....

Derfor gælder det om, at få lavet en afgørelse omkring sin situation som sygemeldt på sygedagpenge inden man falder for varighed efter 2 år... så vigtigt!

Anmeld

19. maj 2013

Drømme

Anonym skriver:

Min kæreste og jeg vil rigtig gerne giftes. Men jeg er på kontant hjælp og han har fast arbejde. Han tjener i gennem snit 28.000 om måneden mister jeg så hele min kontant hjælp eller? Nogen der har erfaring på det område?

hvis din man tjener mere end hvad I sammenlagt ville kunne få hvis i begge var på kh (max ca13000x2 sådan ca.) tjener han mindre end de, ville I få differencen, tjener han mere, er du ikke berittiget til kh.

De nye regler gælder kun hvis I begge er over 25 år, under 25 år kan man godt bo som sammenboende uden at have forsørgerpligt..

det er i hvert fald sådan jeg har forstået det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.