giftes på kontant hjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.578 visninger
13 svar
2 synes godt om
18. maj 2013

Anonym trådstarter

Min kæreste og jeg vil rigtig gerne giftes. Men jeg er på kontant hjælp og han har fast arbejde. Han tjener i gennem snit 28.000 om måneden mister jeg så hele min kontant hjælp eller? Nogen der har erfaring på det område?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2013

pussekat

Anonym skriver:

Min kæreste og jeg vil rigtig gerne giftes. Men jeg er på kontant hjælp og han har fast arbejde. Han tjener i gennem snit 28.000 om måneden mister jeg så hele min kontant hjælp eller? Nogen der har erfaring på det område?

hejsa
ja det gør du efter den nye lov om kh er kom

Anmeld

18. maj 2013

Babydreams

Ja vil mene du mister det hele, da han så skal forsørge dig, men han kan jo få glæde af dit fradrag!

I 2014 kommer der jo en ny regel, at hvis man er samlevende skal man også forsørge hinanden, så der kommer de samme vilkår for ugifte som gifte..

Anmeld

18. maj 2013

Fenja09

Ja, du mister hele din kontanthjælp - uanset om det er efter januar 14 eller i morgen. Din kæreste tjener for meget. I må sammenlagt have lige omkring 19.000 kr. for at du kan beholde din kontanthjælp. Når den nye lov træder i kraft er det underordnet om i er gift eller ej, så er du nemlig ikke længere berettiget til at få hjælpen. Så måske skal i vente til den nye lov i Jan. 14 - så får du stadig penge indtil da.

Husk at når i er gift, så kan man vælge at tage partnerens fradrag, så er der lidt ekstra.

/Fenja

Anmeld

18. maj 2013

Anonym trådstarter

Tak for svar. Synes dog det er en dum lov at mange inkl mig selv mister hele min kontant hjælp. Med to børn og en sygdom der gør at jeg ikke kan arbejde pt og kontant hjælp er det eneste jeg kan få

Anmeld

18. maj 2013

Fenja09

Anonym skriver:

Tak for svar. Synes dog det er en dum lov at mange inkl mig selv mister hele min kontant hjælp. Med to børn og en sygdom der gør at jeg ikke kan arbejde pt og kontant hjælp er det eneste jeg kan få

Hvis i gifter jeg har du som sagt ikke ret til kontanthjælp, men hvis du er sygemeldt er det ikke sikkert at du kommer til at gå under reformen fra start januar 14. De fortalte at det ikke skulle gå ud over syge mennesker, men hvem og hvad det omfatter aner jeg ikke. Kan også være at fordi din mand tjener så meget at du så intet får, men igen jeg har ikke helt styr på det med sygdom og kontanthjælp fra jan.14.

Måske skal du ringe til din økonomiske vejleder og spørge ad - h*n kan muligvis svare på alle din spørgsmål.

/Fenja

Anmeld

18. maj 2013

l.kjoeller

Anonym skriver:

Tror du bliver fanget uanset da det snart også gælder samlevende :/

Anmeld

18. maj 2013

Anonym trådstarter

l.kjoeller skriver:

Tror du bliver fanget uanset da det snart også gælder samlevende :/

Også selvom jeg er lang tids sygemeldt på kontant hjælp?

Anmeld

18. maj 2013

Ryberg

Anonym skriver:

Også selvom jeg er lang tids sygemeldt på kontant hjælp?

ja

Anmeld

18. maj 2013

Anonym trådstarter

KittyGirl skriver:

ja

Hmm det tegner da ikke for godt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.