Skolelærer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2013

Fenja09

Sidder og spiser aftensmad, snakken falder på skolen. Og en bestemt lærer . Og så sådan ud i hovedet

Musiklæreren forlanger at alle elever giver hånd, og siger goddag XXX når de går ind i klassen mens de nikker

I musiktimer skal eleverne ( hvis de ikke synger med ) synge verset alene foran de andre

ARMEN hvad sker der 

Jeg synes ikke det er noget dårligt at lære børnene at hilse ordentligt. Synes generelt at almen høflighed blandt børn er gået af fløjten og kan faktisk godt forstå hvis læreren ønsker noget disciplin.

Mht. det med at synge solo hvis man ikke synger med, så er det jo bare en måde for læreren at sørge for at alle børn deltager i undervisningen. De vil sikkert hellere synge sammen end alene.

Jeg ville ikke være chokeret over det, hvis det var noget min datter kom hjem og fortalte.

/Fenja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2013

Laulund87

Det med at hilse.. Tja det er nok fint nok.

Men at synge solo, det forstår jeg godt nok heller ikke!

Anmeld

19. maj 2013

Anonym trådstarter

Laulund87 skriver:

Det med at hilse.. Tja det er nok fint nok.

Men at synge solo, det forstår jeg godt nok heller ikke!

Syntes skam det er fint nok de skal hilse pænt på læreren. Men måden det forgår på tiltaler ikke mig. De skal give hånd, kikke på på læreren og sige hendes navn. For mig er det noget der høre til i skolen i gamle dage , og den form for " magt " tiltaler ikke mig. Men kan se jeg er alene den holdning. Så holder min forargelse for mig selv

Anmeld

19. maj 2013

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Men du begrunder din forargelse med andre historier omkring denne lærer.

Nej det gør jeg faktisk ikke , jeg svare til en som skrive at mit barn nok har misforstået det, som nok skulle opfattes som en joke. At det tror jeg ikke , bl.a pga andre historier omkring denne lærer . Som gør jeg ikke opfatter hendes handling som jer , at det er en joke, alm høflighed 

Anmeld

19. maj 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Nej det gør jeg faktisk ikke , jeg svare til en som skrive at mit barn nok har misforstået det, som nok skulle opfattes som en joke. At det tror jeg ikke , bl.a pga andre historier omkring denne lærer . Som gør jeg ikke opfatter hendes handling som jer , at det er en joke, alm høflighed 

Men hvis du nu lader være med at se på denne sag ud fra andre historier.

Se på sagen hvis det var en hvilken som helst anden lærer.

Så skal de hilse og kigge på læren og sige lærens navn. Er det virkelig så slemt?

Hvad ville der være ved at give hånd hvis man kiggede et helt andet sted samtidig og ikke sagde "goddag Erik" eller og måske talte med en medstuderende imens eller på anden vis ikke var mentalt til stede?

Det andet. Dit barn forstår tydeligvis konsekvensen af ikke at være med til fællessang. Så må han jo bare deltage i undervisningen.

Det er vel ikke meget anderledes fra at man bliver smidt ud af døren hvis man larmer (konsekvens), læren spørger ind til teksten hvis man forstyrrer for at fange det pågældende barns opmærksomhed osv.

Anmeld

19. maj 2013

Anonym trådstarter

Men hvis du nu lader være med at se på denne sag ud fra andre historier.

Se på sagen hvis det var en hvilken som helst anden lærer.

Så skal de hilse og kigge på læren og sige lærens navn. Er det virkelig så slemt?

Hvad ville der være ved at give hånd hvis man kiggede et helt andet sted samtidig og ikke sagde "goddag Erik" eller og måske talte med en medstuderende imens eller på anden vis ikke var mentalt til stede?

Det andet. Dit barn forstår tydeligvis konsekvensen af ikke at være med til fællessang. Så må han jo bare deltage i undervisningen.

Det er vel ikke meget anderledes fra at man bliver smidt ud af døren hvis man larmer (konsekvens), læren spørger ind til teksten hvis man forstyrrer for at fange det pågældende barns opmærksomhed osv.

Stopper den her. Vi er ikke enig og bliver det ikke .

Anmeld

19. maj 2013

Anonym skriver:

Stopper den her. Vi er ikke enig og bliver det ikke .

Det er smart at stoppe når man løber tør for argumenter

God aften

Anmeld

19. maj 2013

Anonym trådstarter

Det er smart at stoppe når man løber tør for argumenter

God aften

Tolk du hvad du vil  Gider ikke bruge tid på at diskutere med dig. Du har din mening, jeg har min. At du vurdere jeg er løbet tør for agumenter, er fint med mig. Det ændre ikke på hvad jeg mener om dette. Og har ikke behov for at skulle sidde og dele dem med dig. For enig bliver vi ikke alligevel. 

Anmeld

19. maj 2013

Anonym skriver:

Tolk du hvad du vil  Gider ikke bruge tid på at diskutere med dig. Du har din mening, jeg har min. At du vurdere jeg er løbet tør for agumenter, er fint med mig. Det ændre ikke på hvad jeg mener om dette. Og har ikke behov for at skulle sidde og dele dem med dig. For enig bliver vi ikke alligevel. 

du argumenterer ikke på noget tidspunkt for din holdning, derfor vil jeg mene du ingen argumenter har. 

Men nej enige blive vi nok ikke. 

Anmeld

19. maj 2013

TNBC

Anonym skriver:

Du har jo dømt læreren og det er lige meget hvad vi siger. Du forteller kun hvad du mener hun gør forkert og når vi så siger at vi ikke synes der er noget forkert i det, så har hun gjort andre ting.
Ligemeget vi siger, vender du til at hun er en dårlig lærer. Hvis hun så dårlig, hvorfor er der så ikke gjort noget ved det?
Hvis der er andre, kan det ikke være første gang du hører om det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.