Pris på drikkevarer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2013

Ryberg

Vi skal til Tyskland d. 1. juni og handle ind til vores dobbelt bryllup som skal holdes d. 15. juni.

Vi har påregnet at skulle bruge omkring 4000,- på drikkevarer til 50 personer.

Vores liste ser således ud:

Rødvin 12 fl. ? 150,-
Hvidvin 6 fl. ? 150,-
Bailey 3 fl. 300,-
Øl 12 ks. 520,-
Cola 2L. 15 fl. 150,-
Appelsin 3 stk. 30,-

Captain M 2 stk. 200,-
Recorderlig 3 ks. 270,-
Whisky 120,- + brun farin + flødeskum
Mokai 5 ks. 500,-
Cult shaker 5 ks. 500,-

og nej det giver ikke 4000,- men jeg tror vi skal have købt mere vin... og mere sodavand

vi køber i øvrigt ikke dåse sodavand til vores bryllup, da folk bæller dåser i sig, så vi køber 1½-2L i Tyskland i stedet, så skal folk hælde i deres glas, og på den måde undgår man rigtig mange sjatter....
Vi har lavet en test på det med to forskellige fester, og det er virkelig besparende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2013

AnneBJ

Jeg er ikke helt færdig med at tænke over de mængder jeg har skrevet ned, men indtil videre er det udgangspunktet. Vi bliver ogå 40-50 mennesker. Et par stykker under 18, som må drikke lidt, 10-15 stykker mellem 18 og 30 og de resterende, bortset fra 3, mellem 40 og 60.

Vi køber sodavand, øl, rød-/hvid- og rosévin, samt Bailey og rom (eller lignende) og Gajol eller lignende.

15 kasser sodavand
9 kasser øl
2 kasser rosévin (12 flasker)
4 kasser rødvin (24 flasker)
6 kasser hvidvin (36 flasker) - skal bruges til velkomstdrink/til reception og til middagen
1 Bailey
Et par flasker "at blande" med
1-2 gajol eller lignende

Husk isvand - det sparer på sodavandene, især hvis det er varmt.

Anmeld

18. maj 2013

AnneBJ

KittyGirl skriver:

Vi skal til Tyskland d. 1. juni og handle ind til vores dobbelt bryllup som skal holdes d. 15. juni.

Vi har påregnet at skulle bruge omkring 4000,- på drikkevarer til 50 personer.

Vores liste ser således ud:

Rødvin 12 fl. ? 150,-
Hvidvin 6 fl. ? 150,-
Bailey 3 fl. 300,-
Øl 12 ks. 520,-
Cola 2L. 15 fl. 150,-
Appelsin 3 stk. 30,-

Captain M 2 stk. 200,-
Recorderlig 3 ks. 270,-
Whisky 120,- + brun farin + flødeskum
Mokai 5 ks. 500,-
Cult shaker 5 ks. 500,-

og nej det giver ikke 4000,- men jeg tror vi skal have købt mere vin... og mere sodavand

vi køber i øvrigt ikke dåse sodavand til vores bryllup, da folk bæller dåser i sig, så vi køber 1½-2L i Tyskland i stedet, så skal folk hælde i deres glas, og på den måde undgår man rigtig mange sjatter....
Vi har lavet en test på det med to forskellige fester, og det er virkelig besparende

Jeg tror måske også I skal have mere vin og sodavand - eller omvendt, at vi har alt for meget!  Det er svært at vide på forhånd jo.

Godt tip omkring 1½-2 liters flasker, det vil jeg da klart overveje! 

Anmeld

18. maj 2013

Ryberg

AnneBJ skriver:

Jeg tror måske også I skal have mere vin og sodavand - eller omvendt, at vi har alt for meget!  Det er svært at vide på forhånd jo.

Godt tip omkring 1½-2 liters flasker, det vil jeg da klart overveje! 

Jeg tænker netop også en 18-24 flasker rødvin og så beder jeg min mor tage nogen med som backup, da hun lige har holdt konfirmation...

og klart mere sodavand.... det er også min moster (den anden brud) som har lavet den liste, og den er jeg ikke sååå forenelig med på vin og sodavands området

Og masser af vaaaaaaaaaaaaaaaaaaand med is på bordene Det får køkkenpigerne også at vide

Hvornår skal dagen være?

Anmeld

19. maj 2013

lilledittemor

Janne T. skriver:

Hvad tror i det koster i drikkevarer til et bryllup, hvis man køber i Tyskland?

Vi bliver mellem 40-50 pers. Der skal både være vin og sodavand, og hvad køber man mere? Der er en del unge mennesker, men selvfølgelig også 'voksne' i alderen i 40+ og opefter

Vi købte ind til 60+ mennesker.

Vin
Sodavand
Velkomst Verdi
Somersby
Rekorderlig
Sprut
Øl

Og juice, energidrik osv. til at blande op med.

Vi brugte omkring 10.000kr, men kunne godt have nøjes med lidt over halvdelen. Dog er jeg glad for at vi havde rigeligt.

Anmeld

19. maj 2013

AnneBJ

KittyGirl skriver:

Jeg tænker netop også en 18-24 flasker rødvin og så beder jeg min mor tage nogen med som backup, da hun lige har holdt konfirmation...

og klart mere sodavand.... det er også min moster (den anden brud) som har lavet den liste, og den er jeg ikke sååå forenelig med på vin og sodavands området

Og masser af vaaaaaaaaaaaaaaaaaaand med is på bordene Det får køkkenpigerne også at vide

Hvornår skal dagen være?

D. 24. august

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.