Spørgesskema omkring børnepasning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2013

SjeBets

1.Hvornår startede dit barn i Dagpleje/vuggestue?

Begge var ca 7 mdr

2.  Hvor gammel er dit barn ved udmeldelse af dagplejen  og hvorfor? 

Den store var 3 år og 2 mdr, og den lille 3 år 

3. Hvilken slags dagpleje har du valgt ? og hvorfor ? ( privatdagpleje - kommunalt dagpleje )?

Kommunal ved begge, da den store gik i var der ikke rigtigt noget der hed privat, og ved den bette blev det bare sådan igen pga udbudet 

4.  Synes du alt i alt, at dit barns dagplejer /pædagog skaber trygge rammer ?

JA de har alle været fantastiske 
5.Hvordan synes du : 
At din daglige kontakt med dit barns dagplejer/pædagog er ? 
At du kan snakke med barnets dagplejer/ pædagog om dit barns udvikling, trivsel og læring?

Da vi har haft specielle behov pga et barn med hjerneskade, har der altid været åben dialog om alt, og det har støttet os meget i at det vi gjorde var ok. 

6.Hvorfra har du fået information om dagplejen?

kan ikke huske 

7.Hvorfor har i som forældre valgt dagpleje fremfor vuggestue?

Synes vuggestue virkede for kaotisk til mine børn 

8.Hvilke fordele og ulemper er der ved dagpleje ?

Tæt kontakt mellem børn og dagplejer, privat hjem, en dejlig ro
9.Hvorfor har i som forældre valgt vuggestue  fremfor dagpleje?

10. Hvilke fordele og ulemper er der ved vuggestue ?

Jeg kan godt se fordelen i at man ikke skal race rundt til gæsteplejere når ens normale dagplejer er syg. 

11. Har økonomi indfyldelse på jeres valgt af dagtilbudet?

Nej 

12. Hvilke forventer har i til dagplejen/pædagogen?

at hun har nogle pædagoiske værktøjer og struktur 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2013

Fenja09

1.Hvornår startede dit barn i Dagpleje/vuggestue? Min datter startede i dp da hun var 11 måneder.

2.  Hvor gammel er dit barn ved udmeldelse af dagplejen  og hvorfor?  Hun vil være 3 år - når hun starter i bh.

3. Hvilken slags dagpleje har du valgt ? og hvorfor ? ( privatdagpleje - kommunalt dagpleje )? Vi har valgt en kommunal dp, da vi skal være sikret ved evt. sygdom.

4.  Synes du alt i alt, at dit barns dagplejer /pædagog skaber trygge rammer ? Ja vi er meget glade for dp´en. Det er trygt og stabilt.

5.Hvordan synes du :  At din daglige kontakt med dit barns dagplejer/pædagog er ?  Rigtig godt. Vi taler altid om de ting der evt. har været om dagen og vores dp er et meget åbent og venligt menneske.
At du kan snakke med barnets dagplejer/ pædagog om dit barns udvikling, trivsel og læring? Det har vi gjort fra start af og det har altid været godt. Vi har samarbejdet, hvis der har været noget.

6.Hvorfra har du fået information om dagplejen? Det har vi læst os til på nettet.

7.Hvorfor har i som forældre valgt dagpleje fremfor vuggestue? Vi har valgt det for at give vores datter en nemmere overgang fra at gå hjemme alene med mor og til at være sammen med et nyt menneske og andre børn. Derudover kan jeg godt lide den intimitet, hjemlig "hygge" og meget trygge rammer som dp giver. Vi synes også det er rart at vores datter kun skal forholde sig til et voksen menneske - selvom de selvfølgelig ses med andre dp´ere så er det den samme voksne som tager sig af hende hele dagen og ikke flere forsk.

8.Hvilke fordele og ulemper er der ved dagpleje ? Jeg ser ikke nogen ulemper ved vores dp. Det er som vi havde forventet og ønsket for vores datter.

11. Har økonomi indfyldelse på jeres valgt af dagtilbudet? Nej. Vi har valgt efter hvad vi mener er bedst for vores barn og ikke tænkt økonomi.

12. Hvilke forventer har i til dagplejen/pædagogen? Jeg/vi forventer en dp der har erfaring med at være sammen med børn, som har et roligt og mildt sind og som kan se objektivt hvis hun synes der er noget der skal snakkes om. En der har et godt tag på børn og som elsker at være sammen med dem, give dem udfordringer i hverdagen, et sted hvor de kan udfolde sig, lære nye ting og hvor de føler sig tilpas og trives.

/Fenja

Anmeld

17. maj 2013

Ciss

Anonym skriver:

Vi er to studerende der er igang med et projekt ved. børnepasning.

Det vil være en stor hjælp hvis i gad at brug 2 min på spørgsmålene?

11. mndr

2.  Hvor gammel er dit barn ved udmeldelse af dagplejen  og hvorfor? 

2 år og 8 mndr

3. Hvilken slags dagpleje har du valgt ? og hvorfor ? ( privatdagpleje - kommunalt dagpleje )?

Vi har valgt vs.

4.  Synes du alt i alt, at dit barns dagplejer /pædagog skaber trygge rammer ?

I veldig høy grad!

5.Hvordan synes du : 
At du kan snakke med barnets dagplejer/ pædagog om dit barns udvikling, trivsel og læring?

Rigtig god. Alt kan snakkes om, om har vi bekymringer eller ønsker bliver det taget alvorligt.

-

-

Har man en god dp er det trygt og hjemligt for de små. Til gengæld er man totalafhængig af helbredet, indsigten, energien og forståelsen hos en enkelt person som står alene med ganske mange børn.

Uddannet personale. Integreret institution. Vi har kun hørt ros om vs'en fra andre forældrer. Der er flere voksne til at hjælpe og støtte hinanden. En meget stabil hverdag for de små. Vs'en er en base i hverdagen. De skal aldrig i gæstepleje, og flere børn sammen giver større chance for at finde venner og kunne gøre ting i gruppe med andre som har samme interesser som en selv.

Fordele: Se ovenfor.
Ulemper: Hvis det ikke er en veldrevet vs kan støjniveauet være højt.

Nej

Jeg forventer, at vs'en giver mit barn trygge og gode rammer for at udvikle sig. At de tilpasser sit oplæg til de børn, som går der. At de tager vores spørgsmål og bekymringer alvorligt. At de giver mine børn udfordringer og oplevelser, som de ikke kan få på hjemmefronten.

Har svaret i citeret tekst.

Anmeld

18. maj 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

8 måneder. Dog fast omkring 10 måneder da vi ikke havde pasningsbehov før han blev 10 måneder. Så han fik en laang indkøring 

2.  Hvor gammel er dit barn ved udmeldelse af dagplejen og hvorfor? 

Vi har valgt vuggestue

5.Hvordan synes du : 
Den er rigtig fin. føler mig altid godt informeret og der er samtidig plads til lidt hyggesnak. 
det er også meget tilfredsstillende med kompetente pædagoger og medhjælper. 
har været til forbesøg. inden surfede jeg på nettet efter integreret institutioner i nærheden. 
jeg kan godt lide ideen om at mit barn kan blive det samme sted i mange år, da det er integreret. (Vuggestue/børnehavefritidshjem)
fordele: flere øjne højner det pædagogiske arbejde, kendte ansigter trods en syg medarbejder, fast stue (ingen gæstedagpleje), uddannet køkkenpersonale, der laver fantastisk varm mad hver dag. 
Ulemper: mange børn på legepladsen. (Dog ikke noget problem, da min dreng er ret social) 
nej
at de giver omsorg og nærhed, opmærksomme på børnenes trivsel, kreativitet, at børnene kommer ud hver dag, samarbejde med forældre. 

Svar i citat 

Anmeld

18. maj 2013

Anonym trådstarter

Tak til alle dem der svarede 

Vi håber at der stadig er mange der har lyst til at besvar spørgsmålene 

Jeg vedlægger lige to spørgskema

Vuggestue spørgeskema

http://www.surveymonkey.com/s/FCW2DCF

Dagpleje spørgeskema 

http://www.surveymonkey.com/s/FCYKXB3

Anmeld

19. maj 2013

Anonym trådstarter

21. maj 2013

Anonym trådstarter

Op OP

Anmeld

21. maj 2013

MorTil4<3

Nick: startede da han var 9 måneder gammel. men blev meldt ud da han blev 1 år, så startede han igen da han var 2 ½ år gammel..
Lukas: startede da han var 10 måneder gammel

2. Hvor gammel er dit barn ved udmeldelse af dagplejen og hvorfor?
Nick: han var 2 år og 9 måneder
Lukas: går stadig i DP

3. Hvilken slags dagpleje har du valgt ? og hvorfor ? ( privatdagpleje - kommunalt dagpleje )?
Nick/Lukas kommunalt DP da jeg føler det er det eneste rigtige, da der er en person i deres liv der tager sig af dem, og der er mere fokus på børnene..

4. Synes du alt i alt, at dit barns dagplejer /pædagog skaber trygge rammer ?
ja

5.Hvordan synes du :

Jeg syntes det er rigtigt godt, vi snakker sammen hver morgen hvordan barnet har sovet og spist, og hvordan humøret er, hun fortæller hvad de skal lave, og når vi henter snakker vi om hvordan det er gået og om der er andre ting

jeg fik ingen information om dagplejemoren

samme svar som tidligere, jeg syntes der er mere tryghed i det--

hmm tjaaa, fordelen er nok at barnet lære at komme lidt ud, og det ikk bare er mor mor mor, og så får det leget med andre børn
ulemper er nok at man savner dem, men det er jo det bedste

9.Hvorfor har i som forældre valgt vuggestue fremfor dagpleje?

samme svar som foregående

VI syntes bare at det er for rodet med få ansatte til mange børn, der er ikke den der tryghed som hos en

NEJ

tjaaa, at hun vil vores børn, og børnene vil hende
at de har det godt og hun syntes det er det bedste job hun selv kan få

Anmeld

21. maj 2013

Nemesis

Svarer ud fra min den sidste

1.Hvornår startede dit barn i Dagpleje/vuggestue? vuggestue da hun var 12 mdr + 1 uge

2. Hvor gammel er dit barn ved udmeldelse af dagplejen og hvorfor? hun startede børnehave september da var hun 2 år og 9 mdr. hun var helt klar til at starte børnehave.

3. Hvilken slags dagpleje har du valgt ? og hvorfor ? ( privatdagpleje - kommunalt dagpleje )?kommunal vuggestue.

4. Synes du alt i alt, at dit barns dagplejer /pædagog skaber trygge rammer ?ja det er en helt fantastisk insitution med fantastiske mennesker.

5.Hvordan synes du :
Den er rigtig fin både ved aflevering og afhentning.
At du kan snakke med barnets dagplejer/ pædagog om dit barns udvikling, trivsel og læring? ja det kan jeg..og gør det også

6.Hvorfra har du fået information om dagplejen? Kendte ikke til institutionen før storebror startede der.

7.Hvorfor har i som forældre valgt dagpleje fremfor vuggestue? Det har vi ikke.

9.Hvorfor har i som forældre valgt vuggestue fremfor dagpleje? Fordi det altid er samme sted, samme voksne og der er mere end en person. Derved er chancen for at kemien passer med en af dem større.Bedre opsyn med det pædagogiske arbejde og bedre sparring ved problemer

10. Hvilke fordele og ulemper er der ved vuggestue ?samme sted, samme personaler..også ved sygdom. nogle vs har overbelægning og andre har ringe fysiske forhold og derved bliver det mere børneopbevaring end god pasning.

11. Har økonomi indfyldelse på jeres valgt af dagtilbudet? nej
12. Hvilke forventer har i til dagplejen/pædagogen? Kommunikation, samarbejde og oplysning om evt. problemer.

Anmeld

21. maj 2013

Tanja1234

Da hun var 6,5 mdr. - Dagpleje

2.  Hvor gammel er dit barn ved udmeldelse af dagplejen  og hvorfor? 

Hun vil være 2 år og 11 mdr - skal videre i børnehave

Privat dagpleje. Mere fleksibelt, andre muligheder og en helt igennem fantastisk dame.

JA

5.Hvordan synes du :  At din daglige kontakt med dit barns dagplejer/pædagog er ?  At du kan snakke med barnets dagplejer/ pædagog om dit barns udvikling, trivsel og læring?
Vi har en super dialog og hun er altid til at fange på telefonen hvis der skal aftales noget. Hun holder bedsteforældredag, grillaften med forældre, julefrokost og meget mere.

Fandt hende på internettet. Begyndte at lede fordi det gik op for os at de kommunales tidspunkter slet ikke kan matche vores arbejdstider.

Vi valgte nok mere den bestemte dagpleje end vi valgte vuggestue fra. Min datter er for tidlig født og det var selvfølgelig også med i overvejelserne da vi skulle vælge. Derudover er vuggestue betydeligt dyrere i vores kommune.

Man er måske mere påvirket ved sygdom end i den større institution med flere ansatte. Overgangen til børnehave kan nok være sværere for nogle når man kommer fra en lille dagpleje.

Ingen afgørende indflydelse men tanken er da med i plusser og minusser når valget skal tages.

Vi forventer rigtig meget - men nok fordi vi er så heldigt stillet med vores dagplejemor. Jeg tror at børnehaven bliver et "chol" for os, fordi vi er vant til en enorm personlighed og indlevelse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.