Er så skuffet.! (lang)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2013

B&J

jeg er nok lidt i den modsatte retning, jeg ved ingen ting om dig eller din kæreste så der for er den her jo møg hammer svær, måske syntes hans ven ikke han er særlig moden og der for skiver som han gør, men tit er det jo også noget men bliver når man får barnet i armene, for når man er første gang ved ingen hvad man går ind til for et barn er et kæmpe ansvar og det kan være meget hård i starten og især ens forhold kan slides på det. men det er noget man skal arbejde med begge to så jeg er både til den ene side og den anden side...

jeg tror på igen måde ham vennen er jaloux tror mere han fandt ud af hvor hårdt det var på det korte tid at have et barn inde på livet.... og der for blev lidt skræmt og tænker måske det sådan over din kæreste....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2013

Anonym trådstarter

22 skriver:

Jeg læser det som om, at din kæreste måske ikke har været helt ærligt over for vennen. Hvis nu at din kæreste altid har sagt at han ikke vil have børn (sådan er der jo mange der siger når de er unge og det med børn slet ikke er relevant), så er det det eneste vennen har at forholde sig til. Han har måske en fornemmelse (garanteret helt ubegrundet!) af at din kæreste ikke er 100 % med i det her, og derfor føler han at det er op til ham at råde din kæreste ud fra de informationer han nu har. 

Det jeg synes er lidt fejt, er at sige, at din kæreste ikke må snakke om den sms nogensinde. Det er ikke i orden at vennen kan sige hvad han har på sinde, uden at din kæreste får nogen mulighed for at forklare sig. De er vist gået meget forkert af hinanden, så det mest naturlige ville da være at få talt det igennem, så de begge ved hvor de har hinanden. 

Kram til dig. Her vil vi gerne fejre din graviditet 

Min kæreste har aldrig lagt skjul på at han ønsker sig børn, men problemet er måske at de aldrig har snakket "privat" men kun har spillet og drukket sammen.
Men måske han opføre sig sådan fordi han ikke selv ved om han får børn, fordi kæresten ikke ved om hun overhoved vil ha børn. Og hun kun dømmer andre hvis de får børn før de er 25.

Men de er måske også skeptiske over at min kæreste ikke har haft nogen kæreste før, eller været sammen med nogen andre. De mente jo også at han skulle ud og prøve nogle flere tøser af. I stedet for at se han faktisk er lykkelige med mig, efter hans egen udtalelser.

Anmeld

17. maj 2013

Lilje82

Ved slet ikke hvad jeg skal sige. Er helt i chok over, at en ven virkelig mener, at det er berettiget at skrive sådan noget. 

Ved du hvad, mange var i tvivl om min kæreste ville blive klar til børn, han var en festabe, der var afsted hver eneste weekend, mens jeg for længst havde mistet den interesse, det var min lykke, da han endelig selv meldte klar gjorde han først, da flere af hans venner fik børn) og ved du hvad?? Han er den BEDSTE far jeg kunne vælge til min søn, som andre er inde på, har ikke læst alle kommentarer, så tror jeg det bunder i misundelse, og fordi han ved tihertil ham ikke bliver den samme. 

Han burde skamme sig, over sådan opførelses, og istedet glæde sig på jeres vegne, det er det en RIGTIG ven gør.

Anmeld

17. maj 2013

EnGodMor

Anonym skriver:

Hej piger.

Jeg har noget jeg bare skal ud med.
Vi har lige fortalt familie og venner at vi venter os et barn til dec.
Familien tog det fantastisk.

Meen.. min kærestes venner.. puha den var værre.

Da vi fortalte det til dem i mandags, da vi havde inviteret dem til lidt hygge med film.

Da min kæreste så fortæller det er det kun den ene som ønsker tillykke flere gange, og virker glad. De andre to siger ikke et eneste ord. Både min kæreste og jeg snakkede en del om det da de var taget hjem.
Dagen efter får min kæreste denne besked fra en af de to der intet sagde mandag aften.

Mads, den følgende sms skal jeg bede dig om at læse og forstå. Samt at du ikke ringer, nævner det eller lignende om det jeg skal til at sige. For det her er nok det sværeste jeg nogensinde har skulle formulere mig. Hvilket gør at jeg simpelt ikke kan snakke om det uden at risikere at sige noget forkert.
Mads..
Vi har været venner i mange år, og i min verden er venner nogen der hjælper hinanden. Være det skidt som godt.. man bør sige sin mening. Hvis du virkelig ønsker det her barn, så vil jeg respekterer det. Men når jeg kender dig som jeg gør og den måde du siger tingene på så! Tvivler jeg stærkt på at du har så brændene ønskesom at få et barn. Det kræver ALT sin energi og hjerte at kaste sig ud isådan et projekt. Noget jeg er stærkt i tvivl om at du har. Tro mig jeg snakker af erfaring, et lille barn er opslidende og hårdt. Så hvis du virkelig vil det her, så lad mig føle det.

For så skal jeg nok støtte dig. Men indtil da, vil jeg bede dog om ikke at forvente nogen form for lykønskninger eller støtte ang. Dette. Jeg elskerdig Mads, derfor er jeg nød til at sige det her til dig. Kan moralsk ikke lade stå til. Tænk dig nu forhelved godt om. Det ER den største beslutning du nogensinde tager!

Jeg kan simpelthen ikke være mere skuffet over den beskyldning min kæreste får, og som om at jeg har taget ham ved næsen, og kun er min beslutning. Er en fælles beslutning, og ja hvilken ven er han lige med sådan nogle beskyldninger.
Synes på ingen måde vi skal bevise noget overfor ham.

Sorry den blev så lang, skulle bare af med det. :/

Kan kun sige misundelse er en mega meget grim ting. Og det vennen har skrevet til din kæreste, lugter  for langt væk af misundelse

Misundelse over at din kæreste pludselig bliver voksen og vil skabe et helt nyt kapitel med kæreste og barn

Mange ønsker og være i jeres sted, med projekt baby, men desværre er det ikke alle som lige har fundet lykken til dette, og sådan kunne det godt lyde på vennen

Kæmpe stort tillykke med jeres beslutning T

Til jer begge to

Anmeld

17. maj 2013

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Hej piger.

Da vi fortalte det til dem i mandags, da vi havde inviteret dem til lidt hygge med film.

Da min kæreste så fortæller det er det kun den ene som ønsker tillykke flere gange, og virker glad. De andre to siger ikke et eneste ord. Både min kæreste og jeg snakkede en del om det da de var taget hjem.
Dagen efter får min kæreste denne besked fra en af de to der intet sagde mandag aften.

Mads, den følgende sms skal jeg bede dig om at læse og forstå. Samt at du ikke ringer, nævner det eller lignende om det jeg skal til at sige. For det her er nok det sværeste jeg nogensinde har skulle formulere mig. Hvilket gør at jeg simpelt ikke kan snakke om det uden at risikere at sige noget forkert.
Mads..
Vi har været venner i mange år, og i min verden er venner nogen der hjælper hinanden. Være det skidt som godt.. man bør sige sin mening. Hvis du virkelig ønsker det her barn, så vil jeg respekterer det. Men når jeg kender dig som jeg gør og den måde du siger tingene på så! Tvivler jeg stærkt på at du har så brændene ønskesom at få et barn. Det kræver ALT sin energi og hjerte at kaste sig ud isådan et projekt. Noget jeg er stærkt i tvivl om at du har. Tro mig jeg snakker af erfaring, et lille barn er opslidende og hårdt. Så hvis du virkelig vil det her, så lad mig føle det.

For så skal jeg nok støtte dig. Men indtil da, vil jeg bede dog om ikke at forvente nogen form for lykønskninger eller støtte ang. Dette. Jeg elskerdig Mads, derfor er jeg nød til at sige det her til dig. Kan moralsk ikke lade stå til. Tænk dig nu forhelved godt om. Det ER den største beslutning du nogensinde tager!

Jeg kan simpelthen ikke være mere skuffet over den beskyldning min kæreste får, og som om at jeg har taget ham ved næsen, og kun er min beslutning. Er en fælles beslutning, og ja hvilken ven er han lige med sådan nogle beskyldninger.

Ikke for at se spøgelser, men jeg fik altså tanken, at vennen er jealoux, og at han muligvis er forelsket i din kæreste..? Ingen tvivl om, han har det svært med jeres beslutning.

Anmeld

17. maj 2013

modesty

Hej piger.

Mads..

Mange i tråden nævner at det kan være jalousi over at vennen skal have et barn. Øh nej, det ser jeg ikke som en plausibel forklaring. Jeg tror næppe at mange unge mænd vil være jaloux på at vennen skal have et barn.

Jalousi over at hans ven bliver taget fra ham? Njah, måske, måske ikke. Jeg ser det ikke nødvendigvis sådan.

Jeg tror at en nærliggende forklaring er at vennen måske ikke så godt kan lide dig (og her kan jeg naturligvis tage fejl). Og at det skræmmer ham at hans ven skal have barn med en kvinde han ikke kan lide. Selvfølgelig kombineret med at han sikkert synes at det er for tidligt at din kæreste skal være far. Og at han er bange for at din kæreste tager et forkert valg.

Folk taler om hvor dårlig en ven han er - det synes jeg egentlig ikke. Han er bekymret for sin ven og i stedet for at tie, siger han det. Jeg synes at man som venner skal kunne være ærlige, og hvis din kærestes ven har det på denne måde, synes jeg at det er okay at han siger det. Og så må de tage en åben og ærlig snak om situationen og derefter vurdere hvordan fremtiden for deres venskab skal se ud.

Det må være en rigtig øv situation at stå i. Og jeg håber at vennen accepterer de valg din kæreste har taget. 

Anmeld

17. maj 2013

Muhmi

Anonym skriver:

Hej piger.

Mads..

Jamen dog, sikke en ven....

Det er fint nok at han kommer med sådanne beskyldninger, med det mener jeg at, hvis det er den reele opfattelse han har af din kæreste så er det jo fair nok..

Men, for ja der er skam et stort men! Hvad er han for en ven der tænker at din kæreste ikke kan tage vare på sit eget eller et lille barns liv? Hvad er det for en ven der ikke støtter og er glad på sin vens vejne? Hvilken ven tænker overhovedet så nedladende om sin ven?

Helt ærligt, det er totalt langt ude at, kalde DET for et venskab, for det er det langt fra i min verden..

Det værste synes jeg egentlig er, at han ikke vil have din kæreste skal ringe til ham.. Ahva' kan du ikke stå ved dine meninger om mig, som en mand og høre på hvad JEG har at sige til dine beskyldninger?

Ham vennen fortjener intet mindre en den kolde skulder, samt en stor fed udelukkelse fra jeres liv... Han er ingen ven....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.