Mirakel Mikkel - Laaaaaang opdatering

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.048 visninger
41 svar
36 synes godt om
16. maj 2013

TbCp

Min skønne Mikkel er snart 1 1/2 år!!!!
Er det ikke vildt?

Tænk at det allerede er så længe siden at vi var igennem de værste måneder i vores liv!

Han er den sejeste lille dreng jeg kender!
Han startede med at være en meget sensitiv dreng, der skulle ikke  meget til at vælte hans verden og for meget stimulation udefra gav søvnløse nætter.

Men nu! Nu klarer han bare alt!
Der er fuld fart på ham fra han står op til han går i seng, vi har rigeligt at se til med ham
Han løber rundt! Kravler op på alt - og giver os dårlige nerver!

Hans motorik er fantastisk! Tænk sig at lægerne sagde at vi nok skulle regne med at han ville være bagud længe, at for hver operation han var igennem blev han "nulstillet"... det ved han bare ikke selv

Han tog de første skridt lige inden han blev 1 år (korrigeret 10 mdr).

Han er nu omkring 74 cm og vejer vel 9,5kg.

Vi går til stimulastik som han elsker! Og selvom han er en lille fis ved siden af de andre børn, holder det ham ikke tilbage, absolut ikke!

Dagplejen elsker han! Han har stadig dobbeltplads, men hvor det i starten både var pga. sensitivitet og tarmproblemer, så er det nu "kun" tarmproblemerne der er der.

Når han er i legestue er han glad, leger og tumler. De første gange var han meget ked når han kom hjem, men nu er der ingenting.
I gæstedagplejen er han også bare på.
Ingen problemer med aflevering, han elsker når der sker nyt, så det er bare kram og farvel og så er han inde ved alt det spændende legetøj

Han var afsted i en ny gæstedagpleje i mandag og da jeg hentede ham fik han så meget ros at jeg fik helt røde kinder

Hans tarmproblemer er der stadig. Der er mange bleer hver dag og det er tyndt, så det løber tit ud i tøjet.
Vi holder ham fra alle mælkeprodukter og det ser ud til at hjælpe lidt. Vi venter på indkaldelse til sygehuset så vi kan få tjekket om han har mælkeallergi.
Vi er lige startet på ny mme og det har givet bedre nætter, han vågner stadig en enkelt gang om natten, men det tager vi med

Hans sprog er ikke så fremskredent.... eller jo... han snakker MEGET! Men vi forstår bare ikke rigtig noget af det

Han kan sige "av" og "varm" og ellers er det mest lyde som "buuuh"(muuh) "Ap ap" (raprap) og i den stil.
Men det kommer jo nok lige pludselig

Vi har været til kontrol med hans øjne, da den ene pupil ikke rigtig udvider sig som den anden. Alt så pt. fint ud, men vi skal afsted om nogle måneder igen.
Mikkel blev taget med cup og den sad ned over det ene øje, så jeg tror det er det der er skyld i bøvlet.

Så er der vist ikke sket mere nyt

Og så lige nogle billeder

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2013

Lene Unik

Sikke en skøn beretning, og hvor ser han bare sød ud. Dejligt at høre at det går så godt.

Jeg har to for tidligt fødte børn, og specielt Stine har det også helt utrolig godt - det er så dejligt når de er startet med udfordringer.

Anmeld

16. maj 2013

TbCp

Lene Unik skriver:

Sikke en skøn beretning, og hvor ser han bare sød ud. Dejligt at høre at det går så godt.

Jeg har to for tidligt fødte børn, og specielt Stine har det også helt utrolig godt - det er så dejligt når de er startet med udfordringer.

Min datter, på snart 6 år, er også født for tidligt (35+2) og hun har faktisk flere udfordringer end Mikkel har, til trods for at hendes start på livet ikke indebar så mange udfordringer som Mikkels gjorde.

Der er bare ikke mange der tager det "seriøst" for hun er jo kun født 5 uger for tidligt.

Anmeld

16. maj 2013

Nettemor

Hvor er han sej! Det er nu godt at børnene ikke altid selv forstår hvad lægerne siger om dem

Anmeld

16. maj 2013

TbCp

Nettemor skriver:

Hvor er han sej! Det er nu godt at børnene ikke altid selv forstår hvad lægerne siger om dem

Ja!
jeg tror dog også der er lidt bøvl med ørerne...

Anmeld

16. maj 2013

Nettemor

TbCp skriver:

Ja!
jeg tror dog også der er lidt bøvl med ørerne...

Men i dette tilfælde er det nok lidt en god ting I hvert fald på det punkt..

Hans øje ser også meget bedre ud efterhånden.. Så håber da der kommer 'styr' på det sidste..

Anmeld

16. maj 2013

TbCp

Nettemor skriver:

Men i dette tilfælde er det nok lidt en god ting I hvert fald på det punkt..

Hans øje ser også meget bedre ud efterhånden.. Så håber da der kommer 'styr' på det sidste..

Ja de er rigtig fine, der er i hvert fald ikke det længere, med at han ikke åbner det ene...
De er to forskellige farver - grønt og blåt Men øjenlægen sagde at det sandsynligvis er kommet efter den måde fødslen foregik, det ser man åbenbart, det anede jeg ikke.

Anmeld

16. maj 2013

Nettemor

TbCp skriver:

Ja de er rigtig fine, der er i hvert fald ikke det længere, med at han ikke åbner det ene...
De er to forskellige farver - grønt og blåt Men øjenlægen sagde at det sandsynligvis er kommet efter den måde fødslen foregik, det ser man åbenbart, det anede jeg ikke.

Men det er da også lidt sejt med 2 forskellige farver øjne Det er unikt

Anmeld

16. maj 2013

TbCp

Nettemor skriver:

Men det er da også lidt sejt med 2 forskellige farver øjne Det er unikt

Og det er han jo ... unik

Anmeld

16. maj 2013

Nettemor

TbCp skriver:

Og det er han jo ... unik

Det må man sige han er. Der er ikke mange der har været igennem det samme som Mikkel. Og så på så kort tid. Og alligevel skider han højt og flot på hvad lægerne siger og er mega sej motorisk!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.