Græd ved jordmoderen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.370 visninger
15 svar
8 synes godt om
16. maj 2013

Anonym trådstarter

Hej alle.. 

Jeg var til jordmoder for 3 gang, og hun starter med at spørger hvordan det går. 

Starter med at tude, da jeg simpelthen har så ondt mellem benene, når jeg har været ude og gå en tur eller har svømmet. 

Vi snakkede sidst om at jeg skulle være aktiv 3 gange om ugen (er overvægtigt), og var bare så ked af at jeg ikke kan noget uden det går ondt. 

Når jeg kommer hjem fra en gårtur, og sidder i sofaen i 5 min, så kan jeg slet ikke rejse mig og støtte på benene - ligeledes kan jeg heller ikke vende mig i sengen. 

Vil bare høre om jeg skal være "flov" over at have siddet grædende ved jordmoderen!? Nogle der har oplevet at græde, og ved om de oplever det tit? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2013

LilleChelle

Jordemødrene oplever det tit.

De har hver dag med gravide at gøre, så de ved jo om nogle, hvor mange hormoner der lige pludselig farer rundt i kroppen på de gravide  

- Så nej, de skal ikke være flov

Anmeld

16. maj 2013

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Hej alle.. 

Jeg var til jordmoder for 3 gang, og hun starter med at spørger hvordan det går. 

Starter med at tude, da jeg simpelthen har så ondt mellem benene, når jeg har været ude og gå en tur eller har svømmet. 

Vi snakkede sidst om at jeg skulle være aktiv 3 gange om ugen (er overvægtigt), og var bare så ked af at jeg ikke kan noget uden det går ondt. 

Når jeg kommer hjem fra en gårtur, og sidder i sofaen i 5 min, så kan jeg slet ikke rejse mig og støtte på benene - ligeledes kan jeg heller ikke vende mig i sengen. 

Vil bare høre om jeg skal være "flov" over at have siddet grædende ved jordmoderen!? Nogle der har oplevet at græde, og ved om de oplever det tit? 

Sødeste ven! Du skal ikke være flov, tror nærmere det er reglen end undtagelsen af græde ved jordmoderen, - enten af glæde eller fortvivlelse.

Jeg har siddet til en efterfødselssamtale og stortudet (som i 100 kleenex mindst), og det virkede bestemt ikke på jordemoderen som om, at jeg havde det mindste at være flov over. 

Graviditet og fødsel er yderst følsomt. Både fysisk og psykisk. Du er ikke lavet af stål. Godt for dig du fik lidt luft hos din jm. Så kan hun også bedre være der for dig, - når hun ved, hvordan du har det.

- håber snart det letter for dig!

Anmeld

16. maj 2013

Fenja09

Anonym skriver:

Hej alle.. 

Selvfølgelig skal du ikke være flov at have grædt og slet ikke når det drejer sig om at du har ondt og er besværet ved graviditeten. Jeg tror der er mange der har grædt ved deres jordmoder af forskellige årsager. Ofte kan det også bare være hormoner der gør at man er lidt ekstra sårbar og jeg synes generelt at det er ok, at man viser hvordan man har det - også selvom det ender med gråd.

Jeg har ikke selv oplevet det - men synes godt at du kan pakke "skammen" væk

/Fenja

Anmeld

16. maj 2013

Christina74

Nej da du skal ikke være flov 

Op med humøret de er godt klar over, at de har med utilregnlige kvinder at gøre 

Anmeld

16. maj 2013

M (:

Anonym skriver:

Hej alle.. 

Jeg har også tudet hos min JM (OG til fødselsforberedelse foran hele holdet ), så tror (læs: HÅBER), at det er helt normalt og noget de ser ofte.. 

Anmeld

16. maj 2013

Anonym trådstarter

Min kæreste har spurgt hvordan det gik ved jordmoderen, og sagde bare "Det gik fint, bla bla bla".. 

Vil hellere ikke sige det til ham, fordi han skal nærmest bare sige "bøh", så tuder jeg også herhjemme.. 

Er ved at være godt træt af at smågræde hver eneste dag. Ved ikke hvorfor jeg ikke siger det til ham - han er meget forstående, trøstende og vi er gode til at snakke sammen.. Men tja, er bare flov..

F.eks. døjer stadig med opkast, og havde derfor kastet op om morgen iforgårs. Jeg mener selv, at toilettet var/er rent, men om aftenen kommenterer han det for mig. "Jeg ved godt, at det er træls at du kaster op, men kan du ikke gøre toilettet rent efter dig". Jeg gik derud, og så tudede jeg bare derude, og da han ville komme ud for at trøste mig, så sagde jeg "Gå ud". 

Vil ikke indrømme overfor ham at jeg græd, fordi jeg tuder konstant (efter min egen mening).. 

Anmeld

16. maj 2013

Anonym trådstarter

M (: skriver:

Jeg har også tudet hos min JM (OG til fødselsforberedelse foran hele holdet ), så tror (læs: HÅBER), at det er helt normalt og noget de ser ofte.. 

Hvorfor begyndte du at tude til fødselsforberedelse?? 

Jeg "frygter" også min reaktion ved fødselsforberedelse og når jeg skal vise bettemanden frem efter fødsel. 

Der er mange tanker der kører rundt 

Anmeld

16. maj 2013

M (:

Hvorfor begyndte du at tude til fødselsforberedelse?? 

Jeg "frygter" også min reaktion ved fødselsforberedelse og når jeg skal vise bettemanden frem efter fødsel. 

Der er mange tanker der kører rundt 

Det var den sidste gang, og vi skulle lave en par-øvelse, hvor vi skulle diskutere nogle forskellige ting (skiftes til at tale i 20 min hver uden afbrydelser). Netop den dag kunne min kæreste ikke komme med (pga. eksamen), så sad som den eneste uden partner.. Skulle derfor lave øvelsen med JM, men da den handlede om ens tanker i fht. fødslen og det var meningen, at man skulle skiftes, gav det ikke mening at lave øvelsen med JM. Derfor endte jeg med at få en "mini-konsultation" i stedet for at lave øvelsen. Jeg var varslet et meget stort barn, og usikkerheden omkring forløbet og om jeg skulle sættes igang osv. fyldte meget i mit hoved, og da JM spurgte ind til mine tanker begyndte jeg at tude af frustration og bekymring.. 

Anmeld

16. maj 2013

C-Dog

Ej det skal du ikke være spor flov over. Jeg har tit fældet et par tåre hos jdm, og manden med hvis vi har hørt hjertelyd. Jeg tror de er ret vant til tåre af den ene eller anden grund. Nogle jdm takler det dog bedre end andre. F.eks var jeg meget bange for komplikationer da jeg skulle føde mit sidste barn, jeg følte noget var galt og var ret panisk, baby blev født med navleatrengen tre gange stramt om halsen og jeg græd som pisket! Og fik efter 2 min at vide at jeg gerne måtte ta mig sammen da baby jo var ok nu! Øh ok, tak for støtten!! Jeg vil sgu ikke ta mig sammen, det er min ret at græde af sorg, glæde, smerte, lettelse og lykke præcis når jeg synes det er nødvendigt :-D

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.