Til kage-guruerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

912 visninger
10 svar
0 synes godt om
2. juli 2009

linemus

Jeg skal i gang med Marie i aften. Den der hindbærmousse... kan jeg bruge tykmælk i stedet for yoghurt naturel? Eller kærnemælk? (det er lige hvad jeg har - kunne ikke få yoghurten i dag). Kan jeg forresten lave hindbærmoussen i dag, når den først skal lægges sammen lørdag?

Cmks: Når nu du har brugt kærnemælk OG en appelsin til kagen, tror du så ikke, jeg kan have helt med at bruge kærnemælk og lidt appelsin-juice?

Puha, bliver lidt svedt ved tanken om at skulle i gang med projektet (+ alle de andre ting, jeg skal nå inden søndag).

- Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2009

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Hejsa. Jeg har ofte brugt tykmælk eller kærnemælk til moussen, og det kan sagtens lade sig gøre, men der skal meget lidt i, for ikke at gøre den for tynd. Start med ½ dl. og se hvor tyk moussen er. Rådet er, at den skal være samme konsistens som guf til is - men tyndere kan nu sagtens gøre det.

Ang. appelsin vs. appelsinjuice, så tror jeg sagtens du kan nøjes med appelsin juice (1 dl. plejer jeg at få ud af appelsinen), men kagen får nok ikke samme chokolade-orangesmag, da den revet skræl afgiver meget smag - men kagen kan nu sagtens klare sig uden orangesmagen

Held og lykke. Glæder mig til at se billeder

Mvh.
Pernille

Anmeld

2. juli 2009

linemus

Super! Tak for hurtigt svar, Pernille

Anmeld

2. juli 2009

Matsør

Profilbillede for Matsør
Det var så lidt - er glad for at kunne hjælpe Held og lykke med projektet.

Anmeld

3. juli 2009

linemus

Flere spørgsmål. Nu er kagen bagt og skildpaddecreme sat på køl. I aften skal der laves hindbærmousse og kagen skal lægges sammen. Spændende (især efter en hel dag i Fårup Sommerland).

Hvordan skærer man kagen til bunde? Hvor mange bunde har I brugt?

Skærer I den hårde kant/top fra?

Er det nok at lade hindbærmoussen køle i en time, inden den kommes i kagen?

- Line

Anmeld

3. juli 2009

Matsør

Profilbillede for Matsør

Nu er du sikkert færdig med kagen, men svarer alligevel

Når jeg deler kagen i bunde skærer jeg en tynd rille rundt i kagen (ca. ½ cm) og bruger derefter en sytråd til at skære igennem - så bliver bundene ens og man kan få dem rimelig tynde, hvis man ønsker det.

På det billede jeg lagde ind af Kvickly-kagen havde jeg ikke skåret den hårde kant fra - og det kunne desværre ses, så efterfølgende vil jeg altid stikke bundene ud med en lidt mindre rund form.

Hindbærmoussen kan sagtens nøjes med 1 times tid på køl - men synes personligt den er bedst efter 4-8 timer. Det kommer vist også lidt an på hvor tynd man får lavet den.

Anmeld

3. juli 2009

Matsør

Profilbillede for Matsør
linemus skriver:

Flere spørgsmål. Nu er kagen bagt og skildpaddecreme sat på køl. I aften skal der laves hindbærmousse og kagen skal lægges sammen. Spændende (især efter en hel dag i Fårup Sommerland).

Hvordan skærer man kagen til bunde? Hvor mange bunde har I brugt?

Skærer I den hårde kant/top fra?

Er det nok at lade hindbærmoussen køle i en time, inden den kommes i kagen?

- Line

Ups, så ikke du havde skrevet det her til morgen - håber du når at bruge svarene så

Anmeld

3. juli 2009

linemus

Tak, jeg må hellere komme igang, selvom jeg er busted efter en lang varm dag i Fårup. Så må jeg jo se, hvordan det går.

Anmeld

3. juli 2009

Lise

linemus skriver:

Tak, jeg må hellere komme igang, selvom jeg er busted efter en lang varm dag i Fårup. Så må jeg jo se, hvordan det går.

Vi var i Fårup HELE dagen, fra åbn til luk, sammen med 700.000 andre mennesker. Det var sgu hyggeligt! Og så mødte vi Nadia og Oliver

Det var bare det jeg ville. Hej!

Anmeld

3. juli 2009

linemus

Lise skriver:

Vi var i Fårup HELE dagen, fra åbn til luk, sammen med 700.000 andre mennesker. Det var sgu hyggeligt! Og så mødte vi Nadia og Oliver

Det var bare det jeg ville. Hej!

I dag??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.