Følg min indædte kamp mod de 30 kilo!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2013

mommy1991

Janne T. skriver:

Tusind tak

Har læst din blog og tænkte på; hvad er det for en side du bruger til at beregne kalorier? Og hvor mange kalorier skal man min. have når man ammer? Vil du også træne eller?

Spørger af ren nysgerrighed, da jeg selv gerne vil have styr på kroppen igen til sommer når jeg har født

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2013

AnneBJ

Fedt! Du er i min reader fra sidste år, og jeg kæmper selv for at nå idealvægt inden mit bryllup om 3 mdr., så du bliver også fulgt af mig

Anmeld

16. maj 2013

1990h

Janne T. skriver:

Så var det jo, at man en gang, da man var nyforelsket, var sådan en slank sylfide, som lige havde smidt 25 overvægts-kilo! Fantastiske tider! Men så var det man tog 25 kilo på under første graviditet. Og ikke fik lortet smidt før anden graviditet, hvor man tog 18 kilo på. Og så var det, at man pludselig vejede 1,5 kilo end ens tidligere maxvægt! Og så friede ens kæreste, og man skulle giftes om 14-15 mdr. 

Så ja.. Nu er der altså lige 30 kilo, som skal vippes af inden vores bryllup! Jeg har altid  svoret, at jeg skulle være slank, den dag jeg skulle giftes, og det er et løfte, som jeg vil holde! Jeg vil jhave det så skidt med mig selv, hvis jeg er sådan en fix lille rund sag på vores store dag, så det skal bare ikke ske.

Derfor går kampen ind om at tabe 30 kilo på 14-15 mdr. Jeg har tidligere tabt 20 kilo på 5 måneder, så det skal nok lade sig gøre!

Ud over det kosmetiske, kan jeg tydeligt mærke at min overvægt begrænser mig ift. fysisk aktivitet med ungerne, og derudover påvirker det mig helt enormt psykisk, da jeg har det RÆDSOMT med mit spejlbillede og min krop!

Så nu går kampen ind. Selvfølgelig tager jeg hensyn til amning, så det behøver i ikke nævne

Hvis i har lyst, vil i kunne følge min kamp på min vægttabsblog, som jeg også tidligere har brugt. Den hedder:

http://www.rundtilsund.dk - der vil komme et indlæg i aften. I dag har været første dag i mit nye liv vol. 2, og det er gået så fint!

det skal du nok klare.

jeg skal også igang..good luck

Anmeld

16. maj 2013

Frk-Lotusblomst

Sejt Janne! Jeg hepper på dig og følger dig på siden!
You Can do it.

Anmeld

19. maj 2013

fairlady

hepper også på dig

Anmeld

19. maj 2013

Malene76

Janne T. skriver:

Så var det jo, at man en gang, da man var nyforelsket, var sådan en slank sylfide, som lige havde smidt 25 overvægts-kilo! Fantastiske tider! Men så var det man tog 25 kilo på under første graviditet. Og ikke fik lortet smidt før anden graviditet, hvor man tog 18 kilo på. Og så var det, at man pludselig vejede 1,5 kilo end ens tidligere maxvægt! Og så friede ens kæreste, og man skulle giftes om 14-15 mdr. 

Så ja.. Nu er der altså lige 30 kilo, som skal vippes af inden vores bryllup! Jeg har altid  svoret, at jeg skulle være slank, den dag jeg skulle giftes, og det er et løfte, som jeg vil holde! Jeg vil jhave det så skidt med mig selv, hvis jeg er sådan en fix lille rund sag på vores store dag, så det skal bare ikke ske.

Derfor går kampen ind om at tabe 30 kilo på 14-15 mdr. Jeg har tidligere tabt 20 kilo på 5 måneder, så det skal nok lade sig gøre!

Ud over det kosmetiske, kan jeg tydeligt mærke at min overvægt begrænser mig ift. fysisk aktivitet med ungerne, og derudover påvirker det mig helt enormt psykisk, da jeg har det RÆDSOMT med mit spejlbillede og min krop!

Så nu går kampen ind. Selvfølgelig tager jeg hensyn til amning, så det behøver i ikke nævne

Hvis i har lyst, vil i kunne følge min kamp på min vægttabsblog, som jeg også tidligere har brugt. Den hedder:

http://www.rundtilsund.dk - der vil komme et indlæg i aften. I dag har været første dag i mit nye liv vol. 2, og det er gået så fint!

Jeg vil meget gerne følge med. Håber at hente lidt inspiration til mit eget projekt. De bedste ønsker om en god tur ned af vægtskalaen.

KH Malene

Anmeld

8. juni 2013

StudPsyk

Tak for jeres svar! Efter en lille personlig krise, prøver vi nu igen, også tilbage på bloggen! Startede igen i søndags, har på 6 dage tabt 2,7 kilo og 12 cm, så jeg har fået en forrygende start og glæder mig til at fortsætte nedad!

Anmeld

8. juni 2013

StudPsyk

emmagirl skriver:

Har læst din blog og tænkte på; hvad er det for en side du bruger til at beregne kalorier? Og hvor mange kalorier skal man min. have når man ammer? Vil du også træne eller?

Spørger af ren nysgerrighed, da jeg selv gerne vil have styr på kroppen igen til sommer når jeg har født

Undskyld det MEGA sene svar!

Jeg tæller kalorier på madlog.dk. Det er billigt, 10 uger for 100 kroner. Der findes også madital.dk, som indtil videre vidst nok er gratis, og en app der hedder shape up club. Jeg synes bare bedst om madlog, da de også har en god forumsektion, samt rigtig lækker statistikområde.

Man siger jo, at amning giver 500 kcal ekstra. Jeg har valgt at spise hvad der svarer til mit normalindtag, så det primært er amningen og almindelig sund fornuft der giver vægttabet. Jeg må MAX spise 1900 kcal, og det er også max! Mit personlige normalindtag er omkring 1600-1700 kcal. Ret lavt :/ Men har aldrig kunne spise meget mere end det uden langsomt at tage på. Alfa og omega er ikke at gå for langt ned i kcal, for du vil ikke have et hæftigt og aggressivt vægttab, der går ud over amningen. Jeg har både min SP og læges thumbs up for projektet, da det er enormt uhensigtsmæssigt sundhedsmæssigt at være så overvægtig som jeg er (i dag 94 kilo til 170 cm).

Jeg dyrker ikke træning som sådan, da jeg ikke vil ødelægge min mælkeproduktion ved hård træning. Jeg går til/fra VS med søskendevognen 3-4 hverdage i ugen, det er 5-6 kms gang med vogn om dagen. Så regner jeg også med at bruge motionscykel indimellem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.