Vil i ikke gøre mig en tjeneste tøser?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.560 visninger
18 svar
1 synes godt om
14. maj 2013

Melanie Bjerre

Heej skønne tøser 

Jeg er 29+1 idag, ifølge OUH, men alle termins beregnere siger termin den 18/7 istedet for den 29/7 og at jeg er 30+5 idag, min egen læge satte også min termin til at starte med til 18/7... Her kommer tjenesten: vil i ikke prøve at beregne min termin og skrive hvad i får den til? sidste mens første dag er 11/10-12 og cyklus på 28 og ægløsning 14, vil i prøve? Og kan sygehuset ha regnet forkert??

tak på forhånd  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2013

Trekløver(:

Melanie Bjerre skriver:

Heej skønne tøser 

Jeg er 29+1 idag, ifølge OUH, men alle termins beregnere siger termin den 18/7 istedet for den 29/7 og at jeg er 30+5 idag, min egen læge satte også min termin til at starte med til 18/7... Her kommer tjenesten: vil i ikke prøve at beregne min termin og skrive hvad i får den til? sidste mens første dag er 11/10-12 og cyklus på 28 og ægløsning 14, vil i prøve? Og kan sygehuset ha regnet forkert??

tak på forhånd  

Din termin er jo den du fik ved nf?

Anmeld

14. maj 2013

Frk. Himmelblå

Melanie Bjerre skriver:

Heej skønne tøser 

tak på forhånd  

Er du ikke blevet skannet? Den termin man får oplyst ved nf-skanningen er nok den mest korrekte, man overhovedet kan få.

Det med cyklus og sidste mens første dag er bare vejledende. Ikke noget, som jeg fx kan bruge til noget, da jeg har meget lang og ikke regelmæssig cyklus. Men selvom man har regelmæssig cyklus, så er æl ofte +- et par dage OG man kan jo aldrig vide, hvor hurtige sædcellerne er heller.. Så nogle få dages usikkerhed er et grundvilkår.

Anmeld

14. maj 2013

Kief31

Ja, de kan sagtens måle forkert, selvom de påstår at de ikke kan.. Jeg blev sat tilbage ved nakkefold, kunne ikke selv få det til at passe.. De satte mig til 04.05.13 i stedet for nogen og tyvende april, som var beregnet.. Da jeg så var til en privat scanning senere, sagde hun at det så altså ud til at han var 14 dage ældre.. Jeg kom så til en ekstra scanning via min jordemoder, den viste det samme, men termin blev ikke ændret, for de målte ikke forkert ved nf.. Jeg fødte dog alligevel min søn 3500 gram og 53 cm 18.04.13 Og jeg har hele tiden ment at hun satte målene skævt ved nf..

Anmeld

14. maj 2013

foto på lærred

Heej skønne tøser 

tak på forhånd  

ja i følge terminsberegner siger den termin:  18.  juli  2013 men forstår ikke helt. Hvilke dato siger de nu? Kan den være flyttet pga scanninger? De rykkede min terminsdato tilbage pga fosterets størrelse. Men jeg vidste 100 procent hvornår min befrugtningsdato var, så i mit hoved brugte jeg bare min egen beregning. Prolemet ligger jo selvfølgelig i, at det kan have noget at gøre med i gang sættelse og andre vigtige ting at gøre, så jeg ville følge op på det, hvis det var mig.

Anmeld

14. maj 2013

Melanie Bjerre

Altså til nf rykkede de mig fra 12+6 til 13+2, det var først til en skanning efter det at hun rykkede det.. Jeg forstår det ikke, jeg er sikker på der er regnet forkert, for hvis man regner fra 11/10-12 til 18/7 så er der 40 uger, hvis jeg så først har termin den 29/7, som OUH siger, så er jeg jo 41+4 ved termin, det kan jo ikke passe??

Anmeld

14. maj 2013

Maja88

En i mødregruppen havde samme sidste mens første dag.. vi testede positiv samme dag men hendes termin er 14 dage efter min

Anmeld

14. maj 2013

Christina :-)

Man har den termib man får til nf?:-)

Anmeld

14. maj 2013

Lilje82

De måler jo ud fra mål. Jeg startede med en termin der hed. 21/1-11 og endte med en termin der hed d. 15/1-11 selvom jeg vidste hvornår min æl var, og ville mene at d. 21/1 var mere passende, men jeg fødte d. 14/1 en dreng på 4030, så var faktisk glad for at han ikke kom en uge senere. 

Men anyways, så kommer den jo, for det meste først, når de er klar til det.

Anmeld

14. maj 2013

SP10

Profilbillede for SP10
Melanie Bjerre skriver:

Heej skønne tøser 

tak på forhånd  

hej.

Jeg er også gravid, og min sidste mens. første dag var lige som din d. 11/10. Har termin d.20/7 og er i dag 30+3.. Så din termin passer fint med d.18/07, da det jo sagtens kan svinge et par dage, med vores termin..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.