Manden vil have kønnet at vide. Jeg vil ikke.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.217 visninger
13 svar
3 synes godt om
13. maj 2013

Anonym trådstarter

Nu er det ikke fordi jeg er gravid endnu men manden min og jeg kom til at snakke her til aften om nummer 2. Vi har i forvejen en pige på 19 mdr
Hun skal en dag være storesøster og snakken faldt på hvorvidt vi næste gang vil vide hvilket køn det bliver. Vi fik med vores pige ikke noget at vide da vi begge ønskede det som en overraskelse.
Men næste gang vil manden gerne have det at vide ved skanning. Men jeg vil ikke. Hvad pokker gør vi så?? Er der nogen der har været ude for det samme og hvad gjorde I?
Jeg fik aks. og manden fortalte mig at grundet chokket over det aks. så fik han ikke den der "NEEEJJJJ....det blev en pige " følelse. Altså han var så chokket og fyldt op med følelser at han ikke rigtig kunne glæde sig. Og det er nok det der sidder lidt i ham endnu og at det er derfor han vil have kønnet at vide næste gang.

Hvad gør vi til den tid??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2013

Frk.S

Ja, den er jo lidt svær.

Jeg har ikke erfaring, for vi var nogenlunde enige. Jeg var først sådan lidt "ligeglad" og spurgte så min mand hvad han synes. Han ville gerne vide det. Så det sagde jeg ok til. Og da vi nåede til scanningen, kunne jeg jo næsten ikke holde spændingen ud længere.

MEN jeg vil sige, at jeg kan godt følge din mand i hans synspunkt. Jeg fik nemlig også AKS og vi var igennem et lidt voldsomt forløb - vi så ikke engang vores datter før omkring 4 timer efter fødslen. 
DERFOR var jeg meget glad for, at jeg i det mindste vidste på forhånd at det var en pige. (det blev lige nævnt som en sidebemærkning af én af de sygeplejersker der holdt mig i hånden at det var en pige - så vi fik bekræftet scanningen).

Håber i finder en løsning i begge kan leve med. 

Anmeld

13. maj 2013

Michelle88

Da jeg blev gravid ville jeg heller ikke vide kønnet, da jeg synes det kunne være sjovt først at vide det til fødslen. Da jeg synes at næsten alle får det afvide idag.. Men manden ville gerne vide det, da han troede at han ville ha nemmere ved at forholde sig til barnet igennem min graviditet. Så han fik lov til at bestemme da det ikke betød det store for mig..

Anmeld

13. maj 2013

BabyMus

Anonym skriver:

Nu er det ikke fordi jeg er gravid endnu men manden min og jeg kom til at snakke her til aften om nummer 2. Vi har i forvejen en pige på 19 mdr
Hun skal en dag være storesøster og snakken faldt på hvorvidt vi næste gang vil vide hvilket køn det bliver. Vi fik med vores pige ikke noget at vide da vi begge ønskede det som en overraskelse.
Men næste gang vil manden gerne have det at vide ved skanning. Men jeg vil ikke. Hvad pokker gør vi så?? Er der nogen der har været ude for det samme og hvad gjorde I?
Jeg fik aks. og manden fortalte mig at grundet chokket over det aks. så fik han ikke den der "NEEEJJJJ....det blev en pige " følelse. Altså han var så chokket og fyldt op med følelser at han ikke rigtig kunne glæde sig. Og det er nok det der sidder lidt i ham endnu og at det er derfor han vil have kønnet at vide næste gang.

Slår plat og krone.

Haha ej, spøg til side. Jeg er selv i tvivl om jeg ville vide det eller ej når jeg engang selv står i den situation. Hvis der da er en mand. Men jeg har så til gengæld altid holdt på, at hvis der er en der IKKE ønsker at vide kønnet, så må den anden acceptere det og vente med at få det at vide til fødslen.

Det kan jo også være at en af jer når at ændre mening når tiden kommer. Ellers må I jo nok prøve at tale om det igen. (:

Anmeld

13. maj 2013

Camillasb

Min far ville ikke vide det, og en dag som vi sidder og snakker, kommer jeg til at sige. "ja så brugte vi hele dagen på at kigge Olivers gamle tøj igennem" Ups, tror det er meget svært, og især som kæreste par, men måske kunne det godt lade sig gøre. 

Anmeld

14. maj 2013

Fenja09

Anonym skriver:

Hvis det var manden herhjemme der gerne ville vide det og jeg ikke ville, så ville jeg lægge stor vægt på hvorfor han gerne vil vide det. Hvis din mand har det bedre med det og er mere tryg efter en lidt turbulent fødsel med den første, ja så tror jeg at jeg ville lade ham bestemme det.

/Fenja

Anmeld

14. maj 2013

La´chrissen

Anonym skriver:

Jeg kender et par hvor pigen godt ville vide dem, men manden ville vente til fødslen. så hun fik det af vide og holdt det hemmeligt hele graviditeten for ham. Så han stadig fik det som han ville. så kunne hun også købe lidt tøj og gemme det væk.

Anmeld

14. maj 2013

Kløver

Jeg har nok stået i din mands situation, og det hjalp mig enormt meget at vide kønnet anden gang, jeg er i tvivl om vi evt vil vide det 3 gang, må tiden vise hvis du vil høre dybere historie og begrundelse er du velkommen til at skrive pb, da jeg ikke lige ønsker det frit herude

Anmeld

14. maj 2013

EnGodMor

Anonym skriver:

Vi fik af vide da vi var til skanningerne, at hvis vi ikke var enige omkring det med at fortælle hvilket køn det var, så måtte de ikke fortælle os kønnet.

Anmeld

14. maj 2013

RGN

Profilbillede for RGN

Er der mulighed for at din mand kan få det af vide og holde mund overfor dig?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.