Første træningspas til ½maraton.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2013

Mamalou

Går ud fra, at du er fra nordjylland?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2013

TweenStar.dk

Kloster skriver:

Ej hvor sjovt... Hvor mange år har du løbet?

Jeg håber også på at løbe en ½maraton på under 2½ time og meget gerne hurtigere - måske på 2:20 min.

Jeg tror jeg har løbet i 5-6 år, men med rigtig mange lange pauser, så jeg tager det her som en helt ny start.

Jeg kan mærke at konditionen var der lynhurtigt, men mine ben - hofter, ankler og knæ bliver hurtigt meget trætte. Og lige nu døjer jeg med to store vabler på tåspidserne, men jeg hænger i og indtil nu har jeg fulgt mit løbeprogram til punkt og prikke.

Hvor meget øger du dit ugentlige antal kilometer med?

Anmeld

16. maj 2013

Kloster

Mamalou skriver:

Åhh hvor er du sej! 

Jeg løber ikke 10 km endnu. Jeg løber max 6-7 km, og inden iform løbet trænede jeg tiden. Men jeg har tidligere løbet 10 km, og ved at jeg kan og også kan løbe længere. Jeg er rigtig stædig, og sætter jeg mig noget for, så bliver det gennemført

Jeg har også døjet med min akillessene, men det er heldigvis blevet bedre. Jeg har læst mig til, at man skal tage det alvorligt, ellers kan det være en skade man skal døje med længe. 

Har du meldt dig til Limfjordsløbet? Eller nogle af de andre løb, der er i løbet af sommeren? 

Jeps har meldt mig til Limfjordsløbet... Og Alt for damerne og Femina

Min veninde og jeg har løbet motionsløb "sammen" i 3 år nu. Vi løber self hver for sig, men hygger og gevaldigt før og efter.

Jeg har været ude på mit 2. træningspas her tidligt morgen. Passede lige ind i dagens start at kunne løbe kl 6 i morges. Det gik bare godt, men da jeg var færdig med passet og skulle "trave af" gjorde min højre lægmusket pænt ondt. Som om jeg havde krampe i den. Har aldrig haft krampe ifm løb. Fik strukket ud med det samme og masserede musklen og det gik lettere.

Jamen hvad er dét da nu for noget... Tænkte på at gå lidt flere turer og cykle for at få varrierende motionspres ind i det underben

Anmeld

16. maj 2013

Kloster

TweenStar.dk skriver:

Jeg tror jeg har løbet i 5-6 år, men med rigtig mange lange pauser, så jeg tager det her som en helt ny start.

Jeg kan mærke at konditionen var der lynhurtigt, men mine ben - hofter, ankler og knæ bliver hurtigt meget trætte. Og lige nu døjer jeg med to store vabler på tåspidserne, men jeg hænger i og indtil nu har jeg fulgt mit løbeprogram til punkt og prikke.

Hvor meget øger du dit ugentlige antal kilometer med?

Det er lidt svært at vide præcis hvor mange km, jeg øger med, for jeg kører efter det faste program. Tænker det er vel realistisk og skånsomt

Første træningspas var i mandags, hvor mit program lød på:

Opvarmning: 5 min rask gang, 4x25 knæløft og lunt 10-15 m mellem hver sæt. 4x25 hælspark og lunt 10-15 m mellem hver sæt. 3 stigningsløb på hver 50 m, hvor jeg gradvist øger farten.

4x800 m intervaller (2 min's pause imellem) Løb 2-4 sek hurtigere for hvert interval. Og "traver af" ca 5 min bagefter.

I dag har jeg haft 2. træningspas, som lød på: 1 km langdistanceløb, 2½ km tempoløn, 1 km langdistanceløb. Og self samme opvarmning og "traver af" i ca 5 min bagefter.

På lørdag skal jeg løbe 7 km langdistanceløb.

Anmeld

22. maj 2013

Mamalou

Kloster skriver:

Jeps har meldt mig til Limfjordsløbet... Og Alt for damerne og Femina

Min veninde og jeg har løbet motionsløb "sammen" i 3 år nu. Vi løber self hver for sig, men hygger og gevaldigt før og efter.

Jeg har været ude på mit 2. træningspas her tidligt morgen. Passede lige ind i dagens start at kunne løbe kl 6 i morges. Det gik bare godt, men da jeg var færdig med passet og skulle "trave af" gjorde min højre lægmusket pænt ondt. Som om jeg havde krampe i den. Har aldrig haft krampe ifm løb. Fik strukket ud med det samme og masserede musklen og det gik lettere.

Jamen hvad er dét da nu for noget... Tænkte på at gå lidt flere turer og cykle for at få varrierende motionspres ind i det underben

Det lyder ikke godt med underbenet. Rigtig øv, når man træner op til noget!

Hvordan står det til med træningen? 

Anmeld

23. maj 2013

Kloster

Mamalou skriver:

Det lyder ikke godt med underbenet. Rigtig øv, når man træner op til noget!

Hvordan står det til med træningen? 

Går super godt med min træning.

Har været ude i dag og fik løbet ialt over 6 km. Anden uge er skudt igang og jeg mangler kun det sidste træningspas på søndag, hvor jeg skal løbe 10 km til Limfjordsløbet i Vodskov. Skal gerne under 1:10 min på de 10 km. Det var hvad jeg brugte på iForm løbet på min "grundform". Men nu har jeg trænet ret godt og intens, så det må gerne give resultater.

Hvordan går det med dig?

Anmeld

23. maj 2013

Mamalou

Kloster skriver:

Går super godt med min træning.

Har været ude i dag og fik løbet ialt over 6 km. Anden uge er skudt igang og jeg mangler kun det sidste træningspas på søndag, hvor jeg skal løbe 10 km til Limfjordsløbet i Vodskov. Skal gerne under 1:10 min på de 10 km. Det var hvad jeg brugte på iForm løbet på min "grundform". Men nu har jeg trænet ret godt og intens, så det må gerne give resultater.

Hvordan går det med dig?

Det bliver spændende at se på søndag. Jeg havde også overvejet at melde mig til inden jeg styrtede ned af trappen og bøjede et par ribben. Jeg holder stadig pause, men satser på at tage en løbetur i weekenden. Jeg er helt syg efter at komme i gang igen, især med det fine vejr, der har været i aften. Jeg har været ude at gå 6 km, så det må også give lidt Jeg glæder mig til at komme i gang med træningsprogrammet til halv marathon... Spændende om det lykkes

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.