Første træningspas til ½maraton.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.462 visninger
16 svar
5 synes godt om
13. maj 2013

Kloster

Har løbet siden januar 2010 og har de sidste par år løbet 10 km (plus/minus). Har haft en drøm om at løbe en ½maraton i et par år, men det har ikke kunnet lykkes mig.

Nu vil jeg prøve igen.... I dag skulle jeg på kursus og mødte først kl 9. Stod op kl 5.40 og stod ude på fortovet kl 6 med mit løbeur og musik i ørerne...

Skulle gå 5 min hvor jeg skulle varme op med høje knæløft, hælspark og fartstigning. Herefter skulle jeg løbe 4x800 meter med 2 min gang imellem.

Oh my goodness, det var hårdt!!! Især for B-mennesket... Men jeg fik da tilbagelagt hele 6 km fra den tidlige morgen. Og HVILKEN start på dagen. Ville ønske alle kunne mærke den følelse af at starte dagen på den måde. Er simpelthen det reneste af det reneste velvære....

Torsdag har jeg fri og tager det andet træningspas i projektet her. Jeg skal træne 3 x ugen i 12 uger. Vil bare såååå gerne have en ½maraton medalje til Fjordmaraton i sep i Aalborg. Drømme drømme drømme......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2013

Mamalou

Hvor er du sej!

Hvilket program følger du? Jeg drømmer nemlig også om at løbe en marathon

Vh. Louise

Anmeld

13. maj 2013

Kloster

Mamalou skriver:

Hvor er du sej!

Hvilket program følger du? Jeg drømmer nemlig også om at løbe en marathon

Vh. Louise

Det er faktisk et program, der var i det iForm blad jeg fik til iformløbet i Aalborg.

Anmeld

14. maj 2013

Mamalou

Kloster skriver:

Det er faktisk et program, der var i det iForm blad jeg fik til iformløbet i Aalborg.

Åhh jamen der var jeg også med, så jeg har det selv

Anmeld

15. maj 2013

Kloster

Mamalou skriver:

Åhh jamen der var jeg også med, så jeg har det selv

Super. Vil du også igang med halvmaraton træningen? Jeg skal på mit andet træningspas i morgen :-)

Anmeld

15. maj 2013

Mamalou

Kloster skriver:

Super. Vil du også igang med halvmaraton træningen? Jeg skal på mit andet træningspas i morgen :-)

Ja det er mit mål Desværre bøjede jeg to ribben samme weekend som kvindeløbet fandt sted, så træningen er sat lidt på stand by. Jeg cykler dog en del, så håber formen er okay, når jeg starter op - forhåbentlig i næste uge.

Jeg håber på at blive klar til Fjordmarathon - som jeg også kan se, at du skal deltage i Elsker at løbe - det gør så godt for krop og sjæl

Anmeld

15. maj 2013

Kloster

Mamalou skriver:

Ja det er mit mål Desværre bøjede jeg to ribben samme weekend som kvindeløbet fandt sted, så træningen er sat lidt på stand by. Jeg cykler dog en del, så håber formen er okay, når jeg starter op - forhåbentlig i næste uge.

Jeg håber på at blive klar til Fjordmarathon - som jeg også kan se, at du skal deltage i Elsker at løbe - det gør så godt for krop og sjæl

Jeg løb 10 km til iForm i Aalborg på "grundformen". Havde ikke løbet i flere måneder og kun gået og cyklet på motionscykel engang imellem. Løb ruten på 1:10 min. Var DØD....... Da jeg kom i mål. Total skrabet for ALT energi og luft, men F****** stolt...

Desværre og heldigt, der ikke skete mere, så overbelastede jeg min højre akillessene, som var nødt til at få ro i 2 uger. Startede jo så først op i mandags. Kunne dog mærke efter træningspasset, at det generede min akillessene igen, men mere blev det ikke til.

Ved næsten ikke om jeg "tør" melde mig til ½maraton der til Fjordmaraton. Tænk hvis jeg ikke kan alligevel...

Anmeld

15. maj 2013

TweenStar.dk

Sjovt - jeg er også i gang med at træne til halvmaraton, og jeg satser også på Fjordmaraton til september.

Jeg har selv lavet mit løbeprogram ved at kigge på andre, og så lave et jeg synes passer til mig. Jeg har 16 uger til projektet, og jeg er i gang med uge 5. Jeg løb 10 km. i mandags, men jeg måtte slæbe mig igennem de sidste 2 km, da jeg får frygtelig ondt i min hofte når jeg bliver træt. Siden har der ingenting været, men jeg er spændt på hvordan det kommer til at gå på mandag når jeg igen skal løbe 10 km....

Jeg løber ret langsomt - så jeg regner ikke med at kunne løbe en halvmaraton på under 2½ time. Nu du satser på medalje, hvad regner du så med din tid bliver?

Anmeld

15. maj 2013

Kloster

TweenStar.dk skriver:

Sjovt - jeg er også i gang med at træne til halvmaraton, og jeg satser også på Fjordmaraton til september.

Jeg har selv lavet mit løbeprogram ved at kigge på andre, og så lave et jeg synes passer til mig. Jeg har 16 uger til projektet, og jeg er i gang med uge 5. Jeg løb 10 km. i mandags, men jeg måtte slæbe mig igennem de sidste 2 km, da jeg får frygtelig ondt i min hofte når jeg bliver træt. Siden har der ingenting været, men jeg er spændt på hvordan det kommer til at gå på mandag når jeg igen skal løbe 10 km....

Jeg løber ret langsomt - så jeg regner ikke med at kunne løbe en halvmaraton på under 2½ time. Nu du satser på medalje, hvad regner du så med din tid bliver?

Ej hvor sjovt... Hvor mange år har du løbet?

Jeg håber også på at løbe en ½maraton på under 2½ time og meget gerne hurtigere - måske på 2:20 min.

Anmeld

15. maj 2013

Mamalou

Kloster skriver:

Jeg løb 10 km til iForm i Aalborg på "grundformen". Havde ikke løbet i flere måneder og kun gået og cyklet på motionscykel engang imellem. Løb ruten på 1:10 min. Var DØD....... Da jeg kom i mål. Total skrabet for ALT energi og luft, men F****** stolt...

Desværre og heldigt, der ikke skete mere, så overbelastede jeg min højre akillessene, som var nødt til at få ro i 2 uger. Startede jo så først op i mandags. Kunne dog mærke efter træningspasset, at det generede min akillessene igen, men mere blev det ikke til.

Ved næsten ikke om jeg "tør" melde mig til ½maraton der til Fjordmaraton. Tænk hvis jeg ikke kan alligevel...

Åhh hvor er du sej! 

Jeg løber ikke 10 km endnu. Jeg løber max 6-7 km, og inden iform løbet trænede jeg tiden. Men jeg har tidligere løbet 10 km, og ved at jeg kan og også kan løbe længere. Jeg er rigtig stædig, og sætter jeg mig noget for, så bliver det gennemført

Jeg har også døjet med min akillessene, men det er heldigvis blevet bedre. Jeg har læst mig til, at man skal tage det alvorligt, ellers kan det være en skade man skal døje med længe. 

Har du meldt dig til Limfjordsløbet? Eller nogle af de andre løb, der er i løbet af sommeren? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.