Barnet i autostol?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juli 2009

Valle81

Til min sidste line skulle der lige have stået at det jo kun er mens de er små ( indtil de der 9 mdr) at de skal vende bagud:0)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2009

xx

Mor.sander skriver:

Indtil barnet er 140 cm højt skal de sidde på selepude, hvis ikke kan man få en bøde...

ØØØh ok.....men godt vi er enige for det er jo faktisk det jeg skriver....

Anmeld

2. juli 2009

Diana...

Valle81 skriver:

Hejsa

Sikke en øv opleveles. Glad for der ikke skete jer noget.

Men ja de må ikke vende forud.

Havde han kørt op i Jer bagfra, ville hendes hoved med sikkerhed være røget frem, og da de jo ikke er stive i nakken, tjah så kan hun altså brække nakken, så let son ingenting.

Det kunne også være sket at hun ville være blevet slynget helt ud af autostolen.

Så bagudvendt................ALTID............ligegyldigt hvor dyr stolen er!!!!!

Knus

Enig.

Anmeld

2. juli 2009

Mor.sander

c skriver:

ØØØh ok.....men godt vi er enige for det er jo faktisk det jeg skriver....

Det var skam ikke for at rette på dig eller noget , der er bare mange der tror at når børne blive omkring 8 eller der omkring, at der er oki de sidder på det almindlige sæde... Så ment bare det hele

Anmeld

2. juli 2009

mama09

www.fdm.dk........... der står alle reglerne

Anmeld

2. juli 2009

LotteGabriella

MetteT skriver:

Ja, mener først det er når de er ca 9 mdr de må sidde fremad.. Noget med at de først der er stærke nok i nakken, hvis det går galt, men hæng mig ikke op på det...

det er rigtigt, det har jeg også fået at vide...og udover det så er der som regel en minimumvægt for at sidde forudvendt...i vores stol er det min. 9 kg

Anmeld

2. juli 2009

Ni-ko-li-ne

Dutte84 skriver:

Hvornår må man begynde at sætte dem på bagsædet  og hvor gammel må de være, når de må sidde og følge med i trafikken?

Hvis de skal sidde på bagsædet, skal en af os forældre vel sidde om ved barnet?

Jeg spørger da vi skal køre på Søndag i over en time med Julie i Autostol..

Håber nogen kan hjælpe...

en baby auto stol skal altid monteres bagudvendt, om det så er foran eller bagved... det er et spørgsmål om tilvænning... Nikoline sover når vi kører bil så hun har fint kunnet sidde bagved uden underholdning... men hvis du er mest tryg ved det kan du jo sætte dig derom hvis hun bliver urolig :0)

Nikoline er 7 mdr. her d. 4 Juli og hun har rundet de 9 kg og er lidt for stor til baby auto stolen, så hun sidder i den næste stol... den må de sidde i fra 9 kg...  og ja 9 mdr. hvis ikke de vokser ud af den anden før det :0)

Anmeld

2. juli 2009

Nanna1985

Vores datter har altid siddet alene bagudvendt på bagsædet...

Da hun så blev ældre, vendte vi hende mod os, men stadigvæk på bagsædet..

Vi har været på en del lang-ture og her er det gået fint, hun har bare siddet og kigget, leget med lidt legetøj eller sovet..

Du skal gøre hvad du har det bedst med, personligt synes jeg ikk det er en god idé at vænne sine børn, til at man skal sidde omme ved dem  Men igen vi er alle forskellige og det skal der være plads til

Anmeld

2. juli 2009

JonTri

Lapinlempi skriver:

Hejsa
Er ny herinde og udfra denne debat åbenbart en meget uvidende og ubetænksom mor.

Min datter Johanne blev født ved kejsersnit i oktober 2006. Da vi opdrætter hunde og tit deltager på udstillinger i ind- og udland er vores transport middel en Mercedes Vito altså en varebil. Hvis vi vender autostolen bagud kan vi ikke bruge sidespejlet, så Johanne har siden dag 5 siddet på forsædet og vendt fremad.

I 2008 blev vi påkørt af en mand, som ikke overholdt sin ubetingede vigepligt. Han ramte med fuldkraft højreside af bilen...altså Johannes side. Undertegnede brækkede hånden og blev slået bevidstløs, mens Johanne slap uden en skramme......takket være hendes temmelig døre autostol (en omkostning vi sidenhen har prist os lykkelig for at have gjort)  Faktisk kom hun først til skade på Herning sygehus, hvor sygeplejerskerne ikke havde spændt hende ordenligt fast i barnevognen (jeg var på operationsbordet og hun skulle sove til middag)

Kan sagtens undvære 10.000kr barnevognen osv men autostolen går vi aldrig på kompromi med (Johanne bruger stadig den samme stol som fra dag 5)

Johannes mor (gravid i uge 20)

Uha jeg håber ikke det er den samme stol som ved påkørslen??? Det er vigtigt at man kasserer stolen efter uheld - lissom en cykelhjelm... Men jeg kan jo læse den "forkert"

Anmeld

2. juli 2009

KarinaIda

Her har Ida fra dag 1 af, siddet bagudvendt alene omme på bagsædet.. Aldrig i livet om jeg ville kunne finde på og placere hende foran!!
Jeg har siddet omme ved hende på bagsødet 2-3 gange, og det var hun da også tilfreds nok med, men jeg vil ikke vænne hende til den dårlige vane men at en af os sidder deromme. Hun har det også fint nok uden os deromme, der hygger hun sig gevaldigt!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.