Barnet i autostol?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juli 2009

Mca<3

Dutte84 skriver:

Lige præcis ikke ældre børn..

Stakkels børn  Bare en hård opbremsning kan ødelægge deres nakke ,,,

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2009

Mira0911

Tanja.. skriver:

Stakkels børn  Bare en hård opbremsning kan ødelægge deres nakke ,,,

Lige præcis... der er nogen som ikke tænker så langt...

Anmeld

2. juli 2009

Mor.sander

c skriver:

140 cm høje behøver de ikke længere sidde i autostole længere...

Indtil barnet er 140 cm højt skal de sidde på selepude, hvis ikke kan man få en bøde...

Anmeld

2. juli 2009

Valle81

Hejsa

Asta har altid siddet på bagsædet.

Når de er små og sidder i den lille autostol ( sådan en med håndtag eller hvad man skal sige, som man kan bære rundt med sig) så skal de sidde bagudvendt. Men derefter så må de gerne sidde omvendt.

Anmeld

2. juli 2009

Diana...

Dutte84 skriver:

Lige præcis ikke ældre børn..

Jamen så de jo ikke spændt fast? For de autostole der er lavet dem mener jeg altså ikke kan side den anden vej.

Lucas sidder omme bagi kunne aldrig finde på at sætte ham foran. 
Jeg sidder der omme til han falder i søvn og så kravler jeg op foran. 

De kan sagtens side alene der omme det er rent pylder fra min side af at jeg sider der omme.

En fra min JDM gruppe hendes pige har ALTID siddet bagi og hun har ALTID siddet foran.

Anmeld

2. juli 2009

Vingummien

De må godt sidde foran hvis det er en bil med kun 2 sæder i men airbag skal være slået fra i den sidde.

Når de kommer fra den lille autostol som jeg kalder den som de ligesom ligger i skal de sidde baglæns og når de kommer i en alm som kan ligge og sidde som en stol må de godt sidde med næsen fremad.

emil har altid siddet alene bagi, og vi har siddet foran, er en dum vane i mine øjn at man skal sidde deromme ved dem, og vi har erfaret at han er mere pylret hvis man sidder deromme, han vil hellere sidde selv og hygge og sove el hva han nu vil.
Så holder vi bare ind hvis han skal have noget at drikke, og så kan vi jo alle få strykket vores ben lidt, og sutten sidder i kæde, så den kan han selv tage hvis det er. Og han nyder det

Anmeld

2. juli 2009

Knudsen

Nu her når lillebror kommer til verden skal han være på bagsædet ved storesøster. Selvfølgelig bagudvendt, regner med at købe en tre-punkt sele base til stolen, da vi ikke har isofix i bilen.

Når vi kører længere ture med vores datter sidder jeg tit omme ved hende, da tiden godt kan være lang. Men hvis vi kører omkring sovetid er hun der selv.

Jeg synes, at de er nemmere at have på bagsædet. Da et grædende barn er lige så forstyrende og distraherende for ens kørsel om det så sidder foran eller bagved. Og hvis man leder efter en sut, underholder eller lign, er man jo ikke opmærksom på vejen. Derfor har vi altid haft vores datter på bagsædet, for så holder vi ind til siden og hjælper hende, eller som før sagt, at jeg sidder hos hende.
Puha, det var en lang smørre
knus Janni

Anmeld

2. juli 2009

Noah08

reglen er min 9 kg og ni mdr. og at dit barn kan sidde selv så du tør sætte det på et stengulv uden du er bange for det vælter, så er ryggen klar men så længe som muligt i den bagudvendte stol de fleste går op til 13 kg. men der er nok ingen der kan være deri så længe

Anmeld

2. juli 2009

Lapinlempi

Hejsa
Er ny herinde og udfra denne debat åbenbart en meget uvidende og ubetænksom mor.

Min datter Johanne blev født ved kejsersnit i oktober 2006. Da vi opdrætter hunde og tit deltager på udstillinger i ind- og udland er vores transport middel en Mercedes Vito altså en varebil. Hvis vi vender autostolen bagud kan vi ikke bruge sidespejlet, så Johanne har siden dag 5 siddet på forsædet og vendt fremad.

I 2008 blev vi påkørt af en mand, som ikke overholdt sin ubetingede vigepligt. Han ramte med fuldkraft højreside af bilen...altså Johannes side. Undertegnede brækkede hånden og blev slået bevidstløs, mens Johanne slap uden en skramme......takket være hendes temmelig døre autostol (en omkostning vi sidenhen har prist os lykkelig for at have gjort)  Faktisk kom hun først til skade på Herning sygehus, hvor sygeplejerskerne ikke havde spændt hende ordenligt fast i barnevognen (jeg var på operationsbordet og hun skulle sove til middag)

Kan sagtens undvære 10.000kr barnevognen osv men autostolen går vi aldrig på kompromi med (Johanne bruger stadig den samme stol som fra dag 5)

Johannes mor (gravid i uge 20)

Anmeld

2. juli 2009

Valle81

Lapinlempi skriver:

Hejsa
Er ny herinde og udfra denne debat åbenbart en meget uvidende og ubetænksom mor.

Min datter Johanne blev født ved kejsersnit i oktober 2006. Da vi opdrætter hunde og tit deltager på udstillinger i ind- og udland er vores transport middel en Mercedes Vito altså en varebil. Hvis vi vender autostolen bagud kan vi ikke bruge sidespejlet, så Johanne har siden dag 5 siddet på forsædet og vendt fremad.

I 2008 blev vi påkørt af en mand, som ikke overholdt sin ubetingede vigepligt. Han ramte med fuldkraft højreside af bilen...altså Johannes side. Undertegnede brækkede hånden og blev slået bevidstløs, mens Johanne slap uden en skramme......takket være hendes temmelig døre autostol (en omkostning vi sidenhen har prist os lykkelig for at have gjort)  Faktisk kom hun først til skade på Herning sygehus, hvor sygeplejerskerne ikke havde spændt hende ordenligt fast i barnevognen (jeg var på operationsbordet og hun skulle sove til middag)

Kan sagtens undvære 10.000kr barnevognen osv men autostolen går vi aldrig på kompromi med (Johanne bruger stadig den samme stol som fra dag 5)

Johannes mor (gravid i uge 20)

Hejsa

Sikke en øv opleveles. Glad for der ikke skete jer noget.

Men ja de må ikke vende forud.

Havde han kørt op i Jer bagfra, ville hendes hoved med sikkerhed være røget frem, og da de jo ikke er stive i nakken, tjah så kan hun altså brække nakken, så let son ingenting.

Det kunne også være sket at hun ville være blevet slynget helt ud af autostolen.

Så bagudvendt................ALTID............ligegyldigt hvor dyr stolen er!!!!!

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.