Doubletest ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. maj 2013

Lykke:)

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Da jeg var gravid skulle jeg selv tage hen til det sted hvor jeg skulle til NF og få taget blodprøven. Den skal tages min. 5 dage inden selve NF scanningen, og gerne før. Du kan tidligst få prøven taget fra uge 8+. 

Der burde stå noget om det i brevet fra hospitalet, eller på den side hvor du har bestilt tiden til NF. Ellers så kig på det hospital du skal scannes ved. Der står helt sikkert noget om Doubletest, og i hvilken peride, hvornår og hvor du kan møde op 

Simpelthen underligt! Har INTET hørt/læst
Ringer til dem i morgen. - tak for svar!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2013

SjeBets skriver:

jeg har lige fået taget blod til når de skal NF scanne, eller det sagde de, kan det være fordi at du har en tid ved lægen inden de 12-13 uger er gået ? 

jeg er 11+ nogle dage .. ( kan ikke huske det)

Det har jeg ikke jeg har først igen til anden lægeundersøgelse.
Jeg må ringe til dem imorgen

Anmeld

12. maj 2013

DAs mor skriver:

Så kan det være du skal afsted igen... Kan se på rigets hjemmeside står der at den skal tages senest 4 dage før nf så den er klar til efter scanningen... Det må jo være sådan overalt så

Ja det kan være, jeg ringer til dem i morgen! Bare for at få det hele på det rene

Anmeld

12. maj 2013

Benjamins'mor

Jeg fik den taget 8+6 og var først til NF 13+0.

Anmeld

12. maj 2013

Alexis - i den virtuelle verden!

Lykke:) skriver:

Det var da underligt, at jeg intet har hørt om det! jeg fik taget en blodprøve hos min læge da jeg var 7+1, og han har intet nævnt om den doubletest kan de tage den efter NF? - ved ikke om jeg har forstået det du skriver rigtigt

Den blodprøve du har fået taget i 7+ er for at finde ud af din blodtype og teste for hepatitis hiv etc. hvis jeg husker helt rigtig. Det er vigtigt de kender den blodtype med sikkerhed, da det i sjældne tilfælde kan have en farlig påvirkning af barnet. Så skal man have en sprøjte inden fødslen, så det ikke er et problem  Noget med positiv negativ 

Anmeld

12. maj 2013

l.kjoeller

Hvor lang tid den NF skal den tages ?
Og skal den overhovedet tages? Har nemlig hørt, at den kun skal tages hvis lægen mistænker der er noget galt?

bliver vidst typisk gjort den dag du får oprettet vandrejournal ved første læge tjek

Anmeld

12. maj 2013

Benjamins'mor skriver:

Jeg fik den taget 8+6 og var først til NF 13+0.

Okay, jeg ringer til min læge i morgen! - tak for svar

Anmeld

12. maj 2013

Alexis - i den virtuelle verden!

Simpelthen underligt! Har INTET hørt/læst
Ringer til dem i morgen. - tak for svar!

Så lidt. Nogen får den taget hos egen læge, andre på hospitalet. 

Ja ring og snak med dem. Held og lykke 

Anmeld

12. maj 2013

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Den blodprøve du har fået taget i 7+ er for at finde ud af din blodtype og teste for hepatitis hiv etc. hvis jeg husker helt rigtig. Det er vigtigt de kender den blodtype med sikkerhed, da det i sjældne tilfælde kan have en farlig påvirkning af barnet. Så skal man have en sprøjte inden fødslen, så det ikke er et problem  Noget med positiv negativ 

Ja det sagde han nemlig noget om. Men han har intet nævnt om doubletesten.

Anmeld

12. maj 2013

l.kjoeller skriver:

bliver vidst typisk gjort den dag du får oprettet vandrejournal ved første læge tjek

Det var allerede 7+1, og der nævnte han intet om det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.