Anbragte børn og unge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

607 visninger
3 svar
1 synes godt om
12. maj 2013

Rixer

Hej.

Jeg vil spørge om hvad er anbragte børn og unge er

Er det samme som udsatte børn og unge ??

Hvad er det for en type mennesker, og er der mange steder i østjylland man kan komme i praktik der..

Jeg synes det lyder ret interessant

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2013

2721

Jeg er ikke sikker på jeg forstår dit spørgsmål

Men anbragte børn og unge betyder, børn og unge der bor på fx en institution, fordi de enden er blevet tvangsfjernet hjemmefra, frivilligt anbragt, fordi deres forældre fx en magter at være forældre eller det kan være børn/ unge der har nogle problematikker der gør at de kan få bedre hjælp/støtte på en institution.

Udsatte børn er børn der fx kommer fra en resourcesvag familie eller lign.

Jeg aner intet om muligheder for praktik

Anmeld

12. maj 2013

Lene Unik

Rixer skriver:

Hej.

Jeg vil spørge om hvad er anbragte børn og unge er

Er det samme som udsatte børn og unge ??

Hvad er det for en type mennesker, og er der mange steder i østjylland man kan komme i praktik der..

Jeg synes det lyder ret interessant

Anbragte børn er børn der ikke bor hjemme ved deres forældre, men på institution eller i plejefamilie. Der er helt sikkert mange typer børn, nogle er helt velfungerende, men der er jo en årsag til at de ikke bor hjemme. Det kan være forældre der ikke magter forældrerollen (sygdom, misbrug eller andet) eller børn der har så store problemer, at de ikke kan bo hjemme af den årsag.

Det er helt sikkert en spændende gruppe børn at arbejde med, men sikkert også hård. Jeg har arbejdet på en døgninstitution, det var meget handicappede børn, og desværre ikke et arbejde jeg kunne holde til. Der var børn der var "voldelige", lås på dørerne osv, det egner jeg mig ikke til.

Om der er mange steder i Østjylland, det er der sikkert, er det i forbindelse med studie du skal i praktik, så kan studiestedet helt sikkert hjælpe dig med at få kontakt til de steder.

Anmeld

12. maj 2013

Rixer

Tak for jeres svar. Jeg forstår godt hvad I skriver. Jeg kontakter min skole.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.