Kan ikke helt finde ud af, hvad jeg skal!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.255 visninger
15 svar
0 synes godt om
12. maj 2013

Anonym trådstarter

Hej piger. Har lige brug for lidt hjælp.
Sagen er den, at jeg lige pt går på læreruddannelsen. Jeg er igang med eksaminerne og i juni er jeg færdig som dansklærer. Derefter har jeg 2 år tilbage af min uddannelse.
Min mand og jeg havde en forestilling om, at jeg skulle være gravid, og at det ville passe med at jeg kunne holde barselspause her efter sommerferien. Den indstilling har jeg haft lige siden jeg startede på læreruddannelsen - søgte ind direkte efter gymnasiet, og var allerede træt af at sidde på skolebænken dengang, men ville ikke bare holde et sabbatår, da jeg jo gerne ville holde barsel engang under uddannelse.
Men tiden gik og jeg blev ikke gravid, og jeg kunne ligesom fornemme at det ikke ville komme til at gå op, så jeg kunne holde barsel efter sommerferien. Jeg nåede frem til, at det nok var den forkerte uddannelse for mig. Og jeg tog derfor beslutningen om at søge ind på socialrådgiveruddannelsen. Jeg er garanteret optagelse efter sommerferien, og fordi det ikke er mere end 2 år siden jeg blev færdig på gymnasiet var mit gennemsnit på 8,4.
Nu er jeg så så heldig, at jeg er gravid, og har termin i november. Og nu ved jeg ikke hvad jeg skal.

- Skal jeg fortsætte på læreruddannelsen. Så får jeg fortsat su i sommerferien, og det vil jo klart være godt økonomisk. Så kan jeg gå på "barsel" på su-klip til oktober.

- Skal jeg starte på socialrådgiveruddannelsen. Så får jeg ingen indtægt i sommerferien. Til gengæld er jeg garanteret en studieplads. Hvis jeg nu venter et år med at søge ind igen, er der ikke garanteret studieplads, og da der så er gået mere end 2 år ryger mit gennemsnit ned på 7,6, og det ved jeg jo ikke om er nok til at blive optaget.

I bund og grund er jeg nok også fortsat rimelig forvirret med hensyn til, hvad jeg vil. Måske får jeg jo lysten til at blive lærer tilbage, når jeg lige får det hele lidt på afstand, og får den pause jeg har hungret efter længe. Har været rimelig blændet af ønsket om at blive mor.

Hvad ville I gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2013

LilleChelle

Jeg ville søge ind på socialrådgiveren, når nu det er det du gerne vil. 

Anmeld

12. maj 2013

Anonym trådstarter

LilleChelle skriver:

Jeg ville søge ind på socialrådgiveren, når nu det er det du gerne vil. 

Ja, jeg tror i hvert fald det er det jeg vil. Jeg ser bare lidt ulemper ved det. For det første får jeg ingen indtægt i 2 måneder. Og har ikke mulighed for at få en indtægt nogle steder fra. Derudover vil jeg jo først skulle starte i september og så på barsel i oktober, så når jo ikke at komme igang. Så skal jeg søge dispensation for ikke at skulle deltage i alle prøverne på det første år. Og så starte forfra næste år, og lære nye mennesker at kende igen. Jeg synes virkelig det er svært!

Anmeld

12. maj 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Hvorfor socialrådgiver uddannelsen og hvorfor ikke lærer uddannelsen. Ofte hjælper det at sætte ord på og derved få klarhed 

Anmeld

12. maj 2013

LilleChelle

Anonym skriver:

Ja, jeg tror i hvert fald det er det jeg vil. Jeg ser bare lidt ulemper ved det. For det første får jeg ingen indtægt i 2 måneder. Og har ikke mulighed for at få en indtægt nogle steder fra. Derudover vil jeg jo først skulle starte i september og så på barsel i oktober, så når jo ikke at komme igang. Så skal jeg søge dispensation for ikke at skulle deltage i alle prøverne på det første år. Og så starte forfra næste år, og lære nye mennesker at kende igen. Jeg synes virkelig det er svært!

Du skal ikke søge dispensation nogle steder  

Når du får fødselsklip, så står du på barsel, og derved ikke studieaktiv  

Jeg er selv optaget på socialrådgiveren, og havde termin i Oktober. Så jeg mødte op første dag, og kom så derefter ikke. Da jeg selvfølgelig helst ikke ville danne bånd til nogle jeg alligevel ikke ville komme til at gå med. 

Anmeld

12. maj 2013

Anonym trådstarter

LilleChelle skriver:

Du skal ikke søge dispensation nogle steder  

Når du får fødselsklip, så står du på barsel, og derved ikke studieaktiv  

Jeg er selv optaget på socialrådgiveren, og havde termin i Oktober. Så jeg mødte op første dag, og kom så derefter ikke. Da jeg selvfølgelig helst ikke ville danne bånd til nogle jeg alligevel ikke ville komme til at gå med. 

Okay, det var bare hvad jeg kunne læse mig til på hjemmesiden der stod at man skulle søge dispensation

Anmeld

12. maj 2013

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Hvorfor socialrådgiver uddannelsen og hvorfor ikke lærer uddannelsen. Ofte hjælper det at sætte ord på og derved få klarhed 

Ja, det har jeg også forsøgt
Jeg synes bare ikke helt jeg kan finde ud af, om jeg, når jeg lige får en pause fra studiet, ville fortryde jeg ikke fortsatte på læreruddannelsen.
Derfor ser jeg det som en fordel, at jeg kunne blive ved med at være tilmeldt på læreruddannelsen. Så kunne jeg bruge tiden på at blive helt sikker. Hvis jeg starter på socialrådgiveruddannelsen har jeg ikke rigtig den mulighed

Anmeld

12. maj 2013

LilleChelle

Anonym skriver:

Ja, det har jeg også forsøgt
Jeg synes bare ikke helt jeg kan finde ud af, om jeg, når jeg lige får en pause fra studiet, ville fortryde jeg ikke fortsatte på læreruddannelsen.
Derfor ser jeg det som en fordel, at jeg kunne blive ved med at være tilmeldt på læreruddannelsen. Så kunne jeg bruge tiden på at blive helt sikker. Hvis jeg starter på socialrådgiveruddannelsen har jeg ikke rigtig den mulighed

Hvis du er bange for at fortryde, synes jeg klart du skal blive der. 

Du kan altid forsøge at søge ind på socialrådgiveren. Den havde sidste år 4,6 i snit. Så du burde sagtens kunne komme ind om et par år, hvis det er det du vælger. Så skal du bare tænke på at du måske ikke har SU-klip nok. 

Anmeld

12. maj 2013

LilleChelle

Anonym skriver:

Okay, det var bare hvad jeg kunne læse mig til på hjemmesiden der stod at man skulle søge dispensation

Det skal du ikke. 

- Så længe du udelukkende får fødselsklip, så skal du ikke være studieaktiv, og derved heller ikke gå op til eksamenerne. 

Anmeld

12. maj 2013

Anonym trådstarter

LilleChelle skriver:

Hvis du er bange for at fortryde, synes jeg klart du skal blive der. 

Du kan altid forsøge at søge ind på socialrådgiveren. Den havde sidste år 4,6 i snit. Så du burde sagtens kunne komme ind om et par år, hvis det er det du vælger. Så skal du bare tænke på at du måske ikke har SU-klip nok. 

Jeg tror også det er det jeg gør. Ville være rigtig øv, hvis jeg fortryder. Hvis jeg søger ind til næste år, vil jeg have 5 klip tilbage, når jeg er færdig, så det vil godt kunne lade sig gøre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.