Baby er for lille ...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.614 visninger
24 svar
1 synes godt om
11. maj 2013

Prinsessen86

Var hos JM i onsdags og hun synes min pige er stoppet med at vokse og gættede på 2200 gram.. 36+1

Hvad var jeres der.. ?

Skal derop på onsdag og hvis hun stadig ik sys hun er vokset skal jeg til en scanning .

Tror i damer de kunne finde på at sætte mig i gang hvis hun ik vokser eller er for lille i uge 37!???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2013

Dorthe1986

Prinsessen86 skriver:

Var hos JM i onsdags og hun synes min pige er stoppet med at vokse og gættede på 2200 gram.. 36+1

Hvad var jeres der.. ?

Skal derop på onsdag og hvis hun stadig ik sys hun er vokset skal jeg til en scanning .

Tror i damer de kunne finde på at sætte mig i gang hvis hun ik vokser eller er for lille i uge 37!???

Kan se i min vandrejournal at de på det tidspunkt skønnede Emil til 3200 g.

Anmeld

11. maj 2013

Mette.

Prinsessen86 skriver:

Hvad var jeres der.. ?

Min datter vejede cirka det samme på det tidspunkt. Hun var 19% under gennemsnit - målt på scanning.

jeg gik helt til uge 42 inden hun ville ud og hun nåede op på 3300 gram. Som jeg forstod det gør de ikke noget før de små er mindst 20% under gennemsnittet, og hvis de er bliver man nok sat i gang.

Anmeld

11. maj 2013

Frejsmor

Det lyder godt nok lidt lille..

Min søn blev skønnet til 3200g da jeg var 37+2, han blev skønnet 2400g da jeg var 33+2, så det er da noget af en forskel..

Dog er det ikke sikkert JM's skøn er præcist, min søn blev skønnet til 3800g ved termin og kom ud 4306g stor, så de kan sagtens tage fejl!

Men ja, hvis din pige ikke vokser ordentligt, fordi din moderkage måske ikke fungerer optimalt længere, så kunne de sagtens finde på at sætte dig igang, så hun kan komme ud og få noget ordentlig nærring!

for at din lille pige er helt som hun skal være og at det bare er JM der har taget fejl!

Anmeld

11. maj 2013

Krussedulle

Prinsessen86 skriver:

Hvad var jeres der.. ?

Min dreng blev skønnet til 2500 i uge 35! (det var en skanning)

Men det viste sig at være noget forkert (håber jeg!) for han vejede 4500 da han kom ud!

Men hvis der er nogen mistanke om at hun ikke vokser som hun skal, så tøver de ikke med at sætte dig igang

Anmeld

11. maj 2013

Hvem?

Hvad var jeres der.. ?

Første graviditet er han i uge 36 skønnet til ca. 3300

Anden graviditet nåede jeg aldrig så langt, men han er født i uge 33 og vejede 2650 (men han var også stor, af at være født så tidligt)

De vil gøre alt for at baby bliver i maven, men skønner de det er bedst de kommer ud, bliver du sat i gang, men men men - husk uge 37 er jo ikke et præmatur barn der kommer ud

Og husk, at JM kan skønne MEGET forkert...

Pøj pøj

Anmeld

11. maj 2013

Maja88

Mine niecer vejede 2kg

Anmeld

11. maj 2013

Hullabullabulla

Prinsessen86 skriver:

Hvad var jeres der.. ?

Jeg fødte 36+6 en dreng på 3020 gr, han blev scannet til 2840 gr 34+6, så ja 2200 lyder ikke af meget - mon ikke de sender dig til en vækstscanning ?

Anmeld

11. maj 2013

Juliekp

Prinsessen86 skriver:

Hvad var jeres der.. ?

Min datter holdte op med at tage rigtig på i 33 uge, så jeg blev sat igang 38+3 og hun vejede kun 2208g, selvom hun var blevet skønnet til at veje 2500-2700g

Anmeld

11. maj 2013

jeanne-skat

Jeg fødte 36+1 og min søn vejede 2740

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.