Bliver måske nødt til at finde nyt job.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

387 visninger
7 svar
0 synes godt om
1. juli 2009

Anonym trådstarter

Jeg er så forvirret oven i mit lille hoved, tankerne flyver rundt og jeg er godt og grundig frustreret...

Sagen er den at jeg har et næsten ønskejob.. Men dette job indeholder arbejde i weekender, om natten og helligdage.. Og jo, det er jeg da lidt træt af, men er bare så glad for mit job..

Manden og jeg kom så til at snakke lidt om det igår aftes.. Han har en arbejdsuge som er på ca. 50 timer og så føler han sig godt brugt når han kommer hjem. Det kan jeg også sagtens forstå.. Men der er jo så nogle weekender hvor han skal have vores barn selv, mens jeg er på arbejde og det plejer at gå rigtig godt, men han er bare træt og brugt i weekenderne og synes det er hårdt at aktivere barnet selv i de 2 x 9 timer eller 2 x 12 timer jeg er væk på arbejde.. Vi venter også nr. 2 og så bliver det jo endnu hårdere.. Og på en måde kan jeg jo godt forstå ham...

Så nu står jeg med det dilemma, at jeg nok bliver nødt til at finde et job uden nattevagter og weekendvagter når barslen er endt...

Hvad skal jeg dog gøre.. Har ikke sovet hele natten, men bare lagt og spekuleret...

Er anonym, da jeg ikke har delt de her tanker med andre..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2009

Plysbjørnen

Øv hvor er det bare træls at du har det sådan... Især hvis det er drømme jobbet du har... Men jeg håber i finder en løsning sammen..

Anmeld

2. juli 2009

Muffinmus

Men hvorfor er det DU skal opgive dit drømmejob fordi HAN arbejder så meget??? burde han så ikke overveje at finde et andet job eller gå ned i timer?????
Jeg ville ikke selv acceptere uden videre at skulle slippe mit job, nixen.
Har også et job med skiftende tider og helleigdage, for luftovervågning i flyvevåbnet holder ALDRIG nogensiden fri.
OG det job vil jeg kun opgive for min skyld og hvis det er fair.
Så synes du selv det er fair det er dig der skal gå på kompromis, jamen så gør det. Ellers spørg om det er fair at det er dig og ikke ham.
Og ja, gu er det hårdt at passe unger alene, men man voerlver nu alligevel og det er vel ikke hver weekend du skal afsted for det kan et arbejde sjældent kræve.

Anmeld

2. juli 2009

Loggidut

Hmmmm, jeg deler lidt Mariae´s mening, må jeg sige, dog ikke på så vred en måde, for det er som oftes på den måde at det er kvinden der må bøje sig for mandens arbejde...jammen han tjener mest, jammen så har vi ikke råd til at blive boende, jammen så dit og jammen så dat...sandheden var den at i var enige om at få barn, og enige om hvordan det skulle forløbe!

Hvis det altid har været lagt op til at det er dig som må stå for husholdningen, og ham for indkomsten, så kan jeg forstå det...men ellers ikke.

når man får børn er det bare sådan at man ikke kan blæse og have mel i munden, og jeg synes virkelig du skal være hård og sige til ham at hvis han ikke overkommer sit barn i weekenderne...så er nummer to måske en dårlig planlægning, og måske skal man tænke på at skære ned på sit job!
Når du ellers har barnet hjemme mens han arbejder (og her tænker jeg også på du er gravid) pylrer du så over at skulle tage vare på det? (jeg svarer lige selv hvad jeg tror) Niks det gør du med garanti ikke!

få fordelt de timer lidt bedre mellem jer, du har også krav på et voksenliv.

håber ikke jeg lyder tvær...for det er jeg ikke, men det er dit drømmejob!

Anmeld

2. juli 2009

Rasmine

Lort, men kan godt forstå han er træt også.
Er der ikke nogle bedsteforældre som kan aflaste lidt engang imellem?

Nogle gange må man ellers bare prøve at finde et job udfra hvad der passer ind i familielivet, især mens ungerne er små.
Er jo selv igang med et jobskifte.

Pøj pøj..

Anmeld

2. juli 2009

Muffinmus

Loggidut skriver:

Hmmmm, jeg deler lidt Mariae´s mening, må jeg sige, dog ikke på så vred en måde, for det er som oftes på den måde at det er kvinden der må bøje sig for mandens arbejde...jammen han tjener mest, jammen så har vi ikke råd til at blive boende, jammen så dit og jammen så dat...sandheden var den at i var enige om at få barn, og enige om hvordan det skulle forløbe!

Hvis det altid har været lagt op til at det er dig som må stå for husholdningen, og ham for indkomsten, så kan jeg forstå det...men ellers ikke.

når man får børn er det bare sådan at man ikke kan blæse og have mel i munden, og jeg synes virkelig du skal være hård og sige til ham at hvis han ikke overkommer sit barn i weekenderne...så er nummer to måske en dårlig planlægning, og måske skal man tænke på at skære ned på sit job!
Når du ellers har barnet hjemme mens han arbejder (og her tænker jeg også på du er gravid) pylrer du så over at skulle tage vare på det? (jeg svarer lige selv hvad jeg tror) Niks det gør du med garanti ikke!

få fordelt de timer lidt bedre mellem jer, du har også krav på et voksenliv.

håber ikke jeg lyder tvær...for det er jeg ikke, men det er dit drømmejob!

He he, ville ikke lyde vred tror bare det er varmen og at victoria er lidt varme pylret og bøvlet

Anmeld

2. juli 2009

Siber

Tja jeg er altså også lidt enig med de kloge hoveder, bacon, loggi og marie!

Da vi flyttede fra KBH til Faxe Ladeplads, skiftede jeg job, for vi kunne ikke begge to pendle til KBH , og have barn og ingen bedsteforældre i nærheden. Jeg havde et fantastisk job, og var rigtig ked af at sige op.
jeg fik nyt job i ladepladsen, men blev aldrig rigtig helt glad for det, og savnede mig gamle jo rigtig meget! Det gjorde bare at jeg blev lidt bitter ind i mellem, over at han "altid var på job" og jeg stod med det hele bitterhed, og var nødt til at indorden mig!

Det jeg vil sige med det er, at man er sku nødt til også at være glad for sit arbejde, samtidig med at man skal have det hele til at hænge sammen. men kan I ikke løse det på andre måder, så du kan beholde dit job. man er sku nødt til at være glad når man står op!

Mange knus og tanker
Siber

Anmeld

4. juli 2009

Anonym trådstarter

Jamen, det er bare rigtig svært... Kunne jo godt tænke mig at slippe for at arbejde weekender... Min mand fik sit job, før jeg fandt det job jeg har nu.. Så jeg var fuldt med på at det krævede en del ekstra timer end de normale 37 timer.. Så det er lidt svært at sige til at ham at han må skære ned på timerne... Han er også rigtig glad for sit job.. Og jeg var jo helt indforstået med hans arbejdstider da han søgt jobbet..

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at læse videre/bygge videre på min uddannelse.. Men det kræver 2 år på SU i Århus, men så giver det et job uden weekender og vagter..

Er stadig i vildrede...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.