Madpakken til vs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. maj 2013

Mother-love

Claras mor skriver:

med hensyn til pastaerne kun hun måske også synes det var mere intressant med fx sløjfer eller dem der er formet som hjul, de fås i jo i alle mulige afskygninger og hvis pastaerne er lidt større end suppehorn har hun nemmere ved at sortere i hvad hun vil have i munden, ikke at man skal opfordre til det, men det vigtigste må jo være at hun får noget at spise..

det samme kan man jo faktisk lave med ris, altså blande en rest ris med forskellige snittede grøntsager.

faldt lige over en anden opskrift da jeg fik samlingen ned, der er dog ret meget sukker i, men er ret sikker på du sagtens kan undlade halvdelen uden det betyder noget. også er de nok mere beregnet til mellem måltid, det ved jeg ikke om din datter har med i VS.

Havre muffins med rosiner:

375 g hvede mel (jeg bruger 275g)
150 g grahamsmel (jeg bruger 250g, for at gøre dem lidt grovere)
250 g margarine
300 g havdregryn
0,5 tsk salt
1 spsk natron
100 g rosiner
250 g brunfarin
250 g sukker
5 æg
1 1/4 dl kærnemælk
saften af en citron

smelt smøret og afkøl

bland alle de tørre indgridienser

pisk æg, kærnemælk, cirtonsaft og det smæltede smør sammen
hæld det samme med de tørre indgridienser og rør dejen let sammen, den må gerne være ujævn.
for del dejen i 20 muffins forme penslet med olie

bages 15-18 min ved 180 grader

HÅber du kan bruge noget af det og at din datter snart vil spise sin madpakke igen. 

min datter har også været med kritisk med hvad hun ville spise og helst ikke ville smage på noget nyt, men det har heldigvis vendt her de sidste par mdr og nu spiser hun stort set alt, hun bliver snart 3.

Nå for hunde der er jo en masse opskrifter. Tusinde tak jeg er ret sikker på der jo må falde noget af det i smag. Det hele skal ihvertfald prøves så må vi se hvad der sker

Om ikke andet er der jo noget lækkert til moar her hihihihi.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2013

Pigent

Grønsager, frikadelle, pasta, bolle med pålæg eller rester fra aftensmaden

Anmeld

10. maj 2013

Claras mor

michelledam skriver:

Tusinde tak havde du den på de der æggekager?
De lyder super lækre. Det er et forsøg værd ihvertfald

kunne ikke finde en opskrift på dem... så det er nok noget jeg har improviseret...

men det er bare som alm. ægge kage, evt. med brug af fløde (for at højne fedt og proteinindholdet, hvis hun ikke spiser så meget)
også evt. tilsætte forskellige smage, kryderurter, skinke, peberfrugt, hvad som helst...
hvis du har nogle små forme kan de laves i ovnen, ellers kan man bruge de der metal forme som man bruger til at lave julekager med, hjerter, stjerne osv. stille dem på panden og hælde æggemassen der i, så får de også forskellige sjove former... det handler vel om at gøre det lidt sjovt

Anmeld

10. maj 2013

Claras mor

michelledam skriver:

Nå for hunde der er jo en masse opskrifter. Tusinde tak jeg er ret sikker på der jo må falde noget af det i smag. Det hele skal ihvertfald prøves så må vi se hvad der sker

Om ikke andet er der jo noget lækkert til moar her hihihihi.

hehe ja jeg endte da med at få lavet et par indlæg

ja jeg kan også godt li' det hele og så er det jo i hvert fald ikke gået tabt

Håber du finder noget din datter vil spise

Anmeld

10. maj 2013

Mother-love

Claras mor skriver:

kunne ikke finde en opskrift på dem... så det er nok noget jeg har improviseret...

men det er bare som alm. ægge kage, evt. med brug af fløde (for at højne fedt og proteinindholdet, hvis hun ikke spiser så meget)
også evt. tilsætte forskellige smage, kryderurter, skinke, peberfrugt, hvad som helst...
hvis du har nogle små forme kan de laves i ovnen, ellers kan man bruge de der metal forme som man bruger til at lave julekager med, hjerter, stjerne osv. stille dem på panden og hælde æggemassen der i, så får de også forskellige sjove former... det handler vel om at gøre det lidt sjovt

Åhh det lyder bare super. De der æggekager kan man godt fryse dem eller?
Jeg skal ihvertfald igang med den helt store bage weekend tror også min kæreste vil synes det var super lækkert hihihihi

Anmeld

10. maj 2013

Mother-love

Claras mor skriver:

hehe ja jeg endte da med at få lavet et par indlæg

ja jeg kan også godt li' det hele og så er det jo i hvert fald ikke gået tabt

Håber du finder noget din datter vil spise

Mon ikke jeg gør det. Det håber jeg ihvertfald
Endnu engang tusinde tak for din tid. Jeg tror det nok skal blive super godt

Anmeld

10. maj 2013

Claras mor

michelledam skriver:

Åhh det lyder bare super. De der æggekager kan man godt fryse dem eller?
Jeg skal ihvertfald igang med den helt store bage weekend tror også min kæreste vil synes det var super lækkert hihihihi

Har faktisk ikke prøvet at fryse dem, men det tror jeg godt man kan, ved bare ikke om de vil blive lidt smattede og trælse i det...
ellers så tager det ikke så lang tid at lave dem, jeg har gerne lavet dem mens jeg alligevel lavede aftensmad søndag eller mandag også have dem i køleskabet så der var til et par dage..

Anmeld

10. maj 2013

Mother-love

Claras mor skriver:

Har faktisk ikke prøvet at fryse dem, men det tror jeg godt man kan, ved bare ikke om de vil blive lidt smattede og trælse i det...
ellers så tager det ikke så lang tid at lave dem, jeg har gerne lavet dem mens jeg alligevel lavede aftensmad søndag eller mandag også have dem i køleskabet så der var til et par dage..

Ja det var også det jeg tænkte de ville. Så ville høre om du havde prøvet at komme dem i ffryseren. Men det må jeg nok hellere lade være med

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.