Madpakken til vs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

829 visninger
17 svar
4 synes godt om
10. maj 2013

Mother-love

Hey girls.
Ja nu har vs igen sagt at isabellas madpakke skal ændres for hun gider simpelthen bare ikke den skide rugbrød.
Jeg har prøvet alt muligt. Hun nægter og spise andet end leverpostej og smøreost når hun nu gerne spiser sin rugbrød.
Hun nægter og spise nye ting. Selvom vi ved hun kan lide det når hun endelig smager så kan vi ikke få hende til at smage og gør vi som da hun var lille prøver og stikke det ind i munden på hende bliver hun ked af det. Hvilket jo self er forståeligt. Men hun bliver så ked af det hun kaster op.
Vi kunne godt gøre det da hun var lille og så spiste hun helt vildt.

Jeg har nu bagt boller, nogen med kyllingetern i og nogen med pølser i.

I håb om at det måske kan glide ned.

Har i nogen ideer til en madpakke til en på 2 som nægter og smage nyt? Noget som vil se så spændende ud at hun måske ville prøve og smage det.?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2013

Claras mor

michelledam skriver:

Hey girls.
Ja nu har vs igen sagt at isabellas madpakke skal ændres for hun gider simpelthen bare ikke den skide rugbrød.
Jeg har prøvet alt muligt. Hun nægter og spise andet end leverpostej og smøreost når hun nu gerne spiser sin rugbrød.
Hun nægter og spise nye ting. Selvom vi ved hun kan lide det når hun endelig smager så kan vi ikke få hende til at smage og gør vi som da hun var lille prøver og stikke det ind i munden på hende bliver hun ked af det. Hvilket jo self er forståeligt. Men hun bliver så ked af det hun kaster op.

Har i nogen ideer til en madpakke til en på 2 som nægter og smage nyt? Noget som vil se så spændende ud at hun måske ville prøve og smage det.?

hvad med sådan noget som pesto snegle... ikke for store og så evt både nogen med rød og nogen med grøn pesto.. de ser flotte ud og man kan som du også har gjordt i bollerne putte kyllingetern i eller fx parmaskine...

men nej det er da svært med den størrelse når du ikke vil smage nyt... har vuggestuen ikke selv nogle forslag når de siger at i skal ændre på det... de må da se forskellige kreative ting?

Anmeld

10. maj 2013

Mother-love

Claras mor skriver:

hvad med sådan noget som pesto snegle... ikke for store og så evt både nogen med rød og nogen med grøn pesto.. de ser flotte ud og man kan som du også har gjordt i bollerne putte kyllingetern i eller fx parmaskine...

men nej det er da svært med den størrelse når du ikke vil smage nyt... har vuggestuen ikke selv nogle forslag når de siger at i skal ændre på det... de må da se forskellige kreative ting?

Hr du evt. En opskrift på pestosneglene? Jeg vil prøve alt.
De sagde bare rester fra aftensmaden og sådan lidt. Men det er jo ikke sikkert hun vil have det så synes jo hun skal have ledtog vælge imellem.
Også fordi jeg ved jo ikke om de varmer maden for hende. For jeg gad ærligt talt ikke spise aftensmadsrester koldt

Anmeld

10. maj 2013

Claras mor

Hr du evt. En opskrift på pestosneglene? Jeg vil prøve alt.
De sagde bare rester fra aftensmaden og sådan lidt. Men det er jo ikke sikkert hun vil have det så synes jo hun skal have ledtog vælge imellem.
Også fordi jeg ved jo ikke om de varmer maden for hende. For jeg gad ærligt talt ikke spise aftensmadsrester koldt

ja det har jeg, men er ikke hjemme lige nu, skal nok lige sende den når jeg kommer hjem...

gider hun spise pasta og grønsager? for så kunne du jo også prøve med en lille bøtte med pasta salat, måske bare pasta og 1-2 slags af de grønsager hun bedst kan lige og så evt, lidt kød rester.

eller nogle små æggekager med fyld... mener jeg har en opskrift så sån en æggekage-agtig ting med grønsager og skinke i som bliver bagt i en lille kage/brød form og som kan skæres i skiver... den kan jeg lige prøve at sende med også...

og nej ikke alle aftensmads rester vil være særlig lækre kolde...

Anmeld

10. maj 2013

Mother-love

Claras mor skriver:

ja det har jeg, men er ikke hjemme lige nu, skal nok lige sende den når jeg kommer hjem...

gider hun spise pasta og grønsager? for så kunne du jo også prøve med en lille bøtte med pasta salat, måske bare pasta og 1-2 slags af de grønsager hun bedst kan lige og så evt, lidt kød rester.

eller nogle små æggekager med fyld... mener jeg har en opskrift så sån en æggekage-agtig ting med grønsager og skinke i som bliver bagt i en lille kage/brød form og som kan skæres i skiver... den kan jeg lige prøve at sende med også...

og nej ikke alle aftensmads rester vil være særlig lækre kolde...

Vil meget gerne have de opskrifter du har på det hele. Det lyder spændende. Hun gider ikke rigtig andet end lange pastaer. Men tænker jeg måske skulle prøveår købe nogle suppelinser tror jeg det hedder. De er ikke så store. Tak for tippet. Det er værd at prøve ihvertfald.

Anmeld

10. maj 2013

Claras mor

Vil meget gerne have de opskrifter du har på det hele. Det lyder spændende. Hun gider ikke rigtig andet end lange pastaer. Men tænker jeg måske skulle prøveår købe nogle suppelinser tror jeg det hedder. De er ikke så store. Tak for tippet. Det er værd at prøve ihvertfald.

Har lige forsøgt at overføre opskriften via billed fra mobilen.. må lige se om det går...

nå det fungerede ikke for mig.. skriver det lige ind så... 

Sengle med Pesto

500 g hvede mel ( du kan sagtens erstate noget af det med noget grover mel så de er lidt mere mættende, fx. grahamsmel eller andet)
150 g margarine
75 g gær
2,5 dl lun mælk
1 spsk sukker (kan undlades) 
1 tsk salt 

fyld: 
rød og grøn pesto
evt. lidt revet ost, skinke/kylling i tern eller andet, for at få lidt flere proteiner og fyld i. 
(men de er rigtig gode bare med pesto)

fremgangs måden er som hvis du lavede pizza snegle... 

gæren opløses i det lune mælk og resten tilsættes
dejen deles i 2 eller 3 og rulles ud og smøres med pesto og rulles sammen og skæres i skiver.. sættes på en bageplade og bages 8-10 min ved 220 grader 

Anmeld

10. maj 2013

Claras mor

michelledam skriver:

Grønsagsterrine

1 lille løg, fint hakket
2 gulerødder
1 patinak
1 squash
1/2 brocoli ell. blomkål
(ca. 600 g. grøntsager i det hele)

2 spsk olie
3 æg
1/4 dl piskefløde
salt og peber

grønsagerne snittes i små tern, ca 0,5 x0,5 cm, så de ikke skal bides over, brocoli ell. blomkål i små bukketter.

Olien varmes op og løget sauteres, uden at få farve
De snittede grøntsager sauteres med i ca 2 min.
kryder med salt og peber

Ægene piskes sammen med fløde og heldes over grøntsagerne

det hele hældes i en rugbrødsform beklædt med bagepapir.

Bages i ovnen ved 200 grader i ca 40 min til æggemassen er fast.

du kan også bage den i små forme, hvis du har det, hvor de så kan vendes ud bagefter, det har jeg gjort i små linse forme, så passer de fint i madkassen, ellers kan den nemt skæres i skiver og du kan egentlig putte præcis de grøntsager i din datter godt kan lide...

Anmeld

10. maj 2013

Claras mor

med hensyn til pastaerne kun hun måske også synes det var mere intressant med fx sløjfer eller dem der er formet som hjul, de fås i jo i alle mulige afskygninger og hvis pastaerne er lidt større end suppehorn har hun nemmere ved at sortere i hvad hun vil have i munden, ikke at man skal opfordre til det, men det vigtigste må jo være at hun får noget at spise..

det samme kan man jo faktisk lave med ris, altså blande en rest ris med forskellige snittede grøntsager.

faldt lige over en anden opskrift da jeg fik samlingen ned, der er dog ret meget sukker i, men er ret sikker på du sagtens kan undlade halvdelen uden det betyder noget. også er de nok mere beregnet til mellem måltid, det ved jeg ikke om din datter har med i VS.

Havre muffins med rosiner:

375 g hvede mel (jeg bruger 275g)
150 g grahamsmel (jeg bruger 250g, for at gøre dem lidt grovere)
250 g margarine
300 g havdregryn
0,5 tsk salt
1 spsk natron
100 g rosiner
250 g brunfarin
250 g sukker
5 æg
1 1/4 dl kærnemælk
saften af en citron

smelt smøret og afkøl

bland alle de tørre indgridienser

pisk æg, kærnemælk, cirtonsaft og det smæltede smør sammen
hæld det samme med de tørre indgridienser og rør dejen let sammen, den må gerne være ujævn.
for del dejen i 20 muffins forme penslet med olie

bages 15-18 min ved 180 grader

HÅber du kan bruge noget af det og at din datter snart vil spise sin madpakke igen. 

min datter har også været med kritisk med hvad hun ville spise og helst ikke ville smage på noget nyt, men det har heldigvis vendt her de sidste par mdr og nu spiser hun stort set alt, hun bliver snart 3.

Anmeld

10. maj 2013

Mette M

michelledam skriver:

Hey girls.

Jeg ville lave forskellige former for kødboller (oksekød, svinekød, kylling og fisk) kolde kogte grøntsager og kogte kartofle. Måske rugbrødsbjælker eller nogle pasta skruger.. det ville simon helt klart elske. Han er dog også helt vil med kogte grøntsager.

Anmeld

10. maj 2013

Mother-love

Claras mor skriver:

Har lige forsøgt at overføre opskriften via billed fra mobilen.. må lige se om det går...

nå det fungerede ikke for mig.. skriver det lige ind så... 

Sengle med Pesto

500 g hvede mel ( du kan sagtens erstate noget af det med noget grover mel så de er lidt mere mættende, fx. grahamsmel eller andet)
150 g margarine
75 g gær
2,5 dl lun mælk
1 spsk sukker (kan undlades) 
1 tsk salt 

fyld: 
rød og grøn pesto
evt. lidt revet ost, skinke/kylling i tern eller andet, for at få lidt flere proteiner og fyld i. 
(men de er rigtig gode bare med pesto)

fremgangs måden er som hvis du lavede pizza snegle... 

gæren opløses i det lune mælk og resten tilsættes
dejen deles i 2 eller 3 og rulles ud og smøres med pesto og rulles sammen og skæres i skiver.. sættes på en bageplade og bages 8-10 min ved 220 grader 

Tusinde tak havde du den på de der æggekager?
De lyder super lækre. Det er et forsøg værd ihvertfald

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.