Hvor mange bade om ugen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.401 visninger
32 svar
13 synes godt om
10. maj 2013

Miin'Baby'Mus

Dette er et spørgsmål til dem der bader deres babyer/børn i badekar 

Vores bliver 4 måneder her snart og hun får 2 rigtige bade om ugen og ellers så bliver hun vasket med en klud.

Men hvornår begynder man at give flere bade om ugen? Kunne bare se i en anden tråd at deres barn fik flere bade, ganske vist et ældre barn - men alligevel 

Hvordan gør i? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2013

Møn-Mor

Min Viktor er 15 måneder og kommer i bad en gang om ugen. Han er disponeret for allergi og eksem og derfor skånes hans hud for alt for meget udtørring af vandet.
Han bliver selvfølgelig vasket dagligt på hænder og i ansigtet, men resten af kroppen er kun en gang om ugen.

Anmeld

10. maj 2013

Miin'Baby'Mus

Møn-Mor skriver:

Min Viktor er 15 måneder og kommer i bad en gang om ugen. Han er disponeret for allergi og eksem og derfor skånes hans hud for alt for meget udtørring af vandet.
Han bliver selvfølgelig vasket dagligt på hænder og i ansigtet, men resten af kroppen er kun en gang om ugen.

Årh, det er da også træls 

Men vi har ikke sådanne problemer herhjemme, faktisk var hendes hud meget mere tør før end nu - hun får masser af fugt ved at komme i et bad med olie .

SP startede ud med at sige 2 bade om ugen - så ville hører hvad normalen for "almindelige" børn var 

Anmeld

10. maj 2013

Team Putte

Miin'Baby'Mus skriver:

Dette er et spørgsmål til dem der bader deres babyer/børn i badekar 

Vores bliver 4 måneder her snart og hun får 2 rigtige bade om ugen og ellers så bliver hun vasket med en klud.

Men hvornår begynder man at give flere bade om ugen? Kunne bare se i en anden tråd at deres barn fik flere bade, ganske vist et ældre barn - men alligevel 

Hvordan gør i? 

Min Ida er 10 mdr. gammel og lige nu kommer hun i bad 3 gange om ugen. Søndag, tirsdag og torsdag aften og de andre får hun vasket ansigt, hænder og fødder med en klud Det er svært at sige om det vil ændre sig sommeren over hvis hun sveder mere.. Men hun går ikke endnu så hun løber jo ik rundt og bliver svedig på den måde

Anmeld

10. maj 2013

Miin'Baby'Mus

Team Putte skriver:

Min Ida er 10 mdr. gammel og lige nu kommer hun i bad 3 gange om ugen. Søndag, tirsdag og torsdag aften og de andre får hun vasket ansigt, hænder og fødder med en klud Det er svært at sige om det vil ændre sig sommeren over hvis hun sveder mere.. Men hun går ikke endnu så hun løber jo ik rundt og bliver svedig på den måde

Nåe ja, det havde jeg ikke tænkt over. Nu bliver det jo sommer og så kan det jo godt være at det bedre med flere bade når der er så varmt  

Anmeld

10. maj 2013

Team Putte

Miin'Baby'Mus skriver:

Nåe ja, det havde jeg ikke tænkt over. Nu bliver det jo sommer og så kan det jo godt være at det bedre med flere bade når der er så varmt  

Det er iøvrigt meget forskelligt hvad sp råder til.. Jeg kender en hvis sp sagde det var helt fint bebs kom i bad ligeså tit den gad.. Så hun badede hendes bebs hver dag.. Tror bare man skal tage det lidt oppefra og ned og vurdere hvad ens barn har behov for

Anmeld

10. maj 2013

MorDk

Min datter på 7 mdr. hun får bad max 1 gang om ugen. Nogle gange kan der gå flere dage... Hun får når hun trænger... *S* Eller når der skal hygges...*S*

Anmeld

10. maj 2013

Miin'Baby'Mus

Team Putte skriver:

Det er iøvrigt meget forskelligt hvad sp råder til.. Jeg kender en hvis sp sagde det var helt fint bebs kom i bad ligeså tit den gad.. Så hun badede hendes bebs hver dag.. Tror bare man skal tage det lidt oppefra og ned og vurdere hvad ens barn har behov for

Kan du have ret i  

Anmeld

10. maj 2013

AlberteSophie

Alberte på 7 mdr kommer i bad hverdag. 

Anmeld

10. maj 2013

Kløver

Her er børnene 27 mdr og 13 mdr og de kommer i bad ca 1-2 gange i ugen, alt efter behov, de får selvfølgelig når de trænger, den yngste, datters hår har tendens til at fedte/ blive mere beskidt end min søns (ældste) og vi bader kun ved behov, og nogle gange strækker vi, hvis de er hjemme og vi ikke skal på familie besøg. Deres hud tørrer meget ud og kan ikke tåle at komme så ofte i vad, men de får selvfølgelig vask med klud og vasket hænder osv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.