Hejsa alle i skønne piger...
Jeg skriver fordi jeg det sidste stykke tid (½års tid ca) har brugt meget tid på at lave scrapbog til Mikkel. Som er født 10 uger for tidligt. Jeg har været nød til at lave lidt af gangen for efter kort tid sidder jeg og stor tuder - alene af den grund at han var så lille - alle de ting han var igennem - osv.. Jeg kan slet ikke bære det..
Jeg kommer til at tude bare jeg ser et billede af ham fra den gang.. :'(
Efter fødslen var jeg til samtaler med en psykolog på sygehuset, vi fik snakket det hele igennem igen og igen.. Og på et tidspunkt i det forløb følte jeg virkelig at det gik godt.. Jeg skulle være stærk, ikke kun for mig selv, men også for Mikkel - han havde virkelig brug for en mor sagde sygeplejeskerne til mig, når jeg havde en af mine 1000 tudeture på sygehuset..
Men, men nu 2 år efter kan jeg ikke samle mig om at tænke tilbage på det med den glæde det jo faktisk var - min lille skat kom til verden og vi fik ham med hjem fra sygehuset.. Istedet for tænker jeg på hvor hårdt det var for mig kun at kunne kigge på og krydse fingre for at lægerne gjorde det bedste de havde lære..
Jeg har ind i mellem i de seneste to været glad og helt på dupperne samtidig med at jeg også har haft en tudetur.. Men jeg synes bare det næsten er for meget nu, jeg tuder ikke dagligt, men det sker 3-4 gange om ugen, så snart jeg kommer til at se på et billede fra den gang eller kommer til at tænke på det..
Min spørgsmål kommer så nu: "kan man godt udvikle en fødselsdepression to år efter man har født???
knus fra Camilla tudemor... :$
Anmeld