Komme videre - men uden baby.dk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. maj 2013

Muhmi

Du skal bare snakke ALT det du har behov for og jeg ved at siden her er rigtig god at læsse af på... Du bruger os bare ligeså meget du har brug for

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2013

l.kjoeller

Nenus skriver:

Hej piger!

Under min graviditet og efter den spontane abort, har jeg brugt enormt meget tid herinde, fordi jeg synes der var sådan en god støtte at hente..

Men i går eftermiddags nævnte manden for mig, at jeg altså bruger for meget tid herinde, og jeg burde stoppe med at være herinde i noget tid. 

Så ja, jeg er først herinde nu, siden i går morges, fordi han "gav mig lov" :b

Hvad mener i? Kan det stoppe min sorgproces helt, at jeg snakker for meget om det, og er herinde for meget? 

det kan være sundt at få det på afstand, i den forstand det kan stresse dig hver gang man hører alle andre bliver gravid, og man bare gerne selv vil være det i en fart. men hvis du ikke har nogen der har været i din situation på hjemmefronten kan det være en fordel at snakke med nogen herinde der har. så både og. jeg ligger gerne privat mail til hvis du vil snakke uden om baby.dk så ikke du ser alle de andre tråde med graviditeter. har selv været møllen igennem og lidt til så du siger bare til

Anmeld

12. maj 2013

jydeinden

hvis Du synes det er for hårdt at være her så synes jeg du skal drosle ned, for jeg tror ikke på at der uanset hvad er noget menneske som kender dig selv bedre end dig, og hvis du mener du har brug for at lufte ud og være åben omkring dine tanker og følelser så synes jeg ærligt bare din mand burde være glad for det, især når han ikke selv har behovet eller lysten

Anmeld

12. maj 2013

Miin'Baby'Mus

Nenus skriver:

Hej piger!

Under min graviditet og efter den spontane abort, har jeg brugt enormt meget tid herinde, fordi jeg synes der var sådan en god støtte at hente..

Men i går eftermiddags nævnte manden for mig, at jeg altså bruger for meget tid herinde, og jeg burde stoppe med at være herinde i noget tid. 

Hvad mener i? Kan det stoppe min sorgproces helt, at jeg snakker for meget om det, og er herinde for meget? 

Et traume (eller hvad man nu skal kalde det) skal altid ud, det er bedst at få snakket så meget som muligt om det, på den måde går man ikke med det helt alene. Det er aldrig sundt at gå med sørgelige, negative og triste ting for sig selv - har selv personlig erfaring der stadig hjemsøger mig efter 18 år, netop fordi det aldrig er kommet ordentlig ud. Den dag jeg endelig fik sagt lidt, var den dag mit liv blev meget bedre 

Mænd har en tendens til ikke at vil snakke følelser, eller i hvert fald vil de gerne hurtigt videre og det er nok derfor din kæreste fraråder dig at være herinde.

Du må gøre op med dig selv om hvad du synes er bedst, måske en pause er meget godt, men hvis du savner den trøst du får herinde, så kom da tilbage til baby.dk 

Anmeld

13. maj 2013

gædde/gitte

Nenus skriver:

Hej piger!

he he he he.....

Det sagde min mand også! altså mht. fertilitetsbehandling, så sad jeg ret meget herinde og det provokerede ham lidt.... så jeg gemt baby.dk væk i en uge og snakke alle tanker, ideeer, klamme detaljer osv med ham

til sidst tiggede han mig om at gå på baby.dk  muhahahaha!!!

Anmeld

13. maj 2013

Benjamins'mor

Vil ikke sige det stopper din sorgproces, hvis du har det godt med at sidde herinde og skrive med andre der måske har været det samme igennem, fortælle om din situation osv. Så er det måske lige præcis den måde du sorger på. Og hvis det er sådan du sorger, så skal han da ikke tage det fra dig, det kan måske i sidste ende gøre du får det værre.

Anmeld

13. maj 2013

Åse

Jeg brugte også meget tid her inde da jeg midste, og læste også om andre her inde som var i samme båd, som mig. Jeg synes det hjælper. Det var sidste sommer jeg midste og jeg vil sige, at jeg 3-4 mdr. Var her inde hver dag, og nu er jeg her ca. Hver 2 mdr. Men det er rart at læse om andre og nu hvor jeg på et tids punkt skal i behandling, så er det for mig rart at høre om andre, der opblever hvordan det er, med op og nedture...
Det jeg mener er at sorgen vil altid være der, men jo' mere man for snakket om den og skrevet om den, bliver den nemmere at bager på, og lige pludselig har du ikke behovet for at gå her ind hver dag

Anmeld

13. maj 2013

aarhusmor

Jeg tror det er vigtigt at snakke om det igen og igen, indtil man selv kører træt i at snakke om det.

Jeg har ikke mødt så meget forståelse i det virkelige liv hver gang jeg mistede. Men det har jeg på et forum, hvor der var stor forståelse, så jeg synes du skal gøre det du føler for

Anmeld

15. maj 2013

Vega

Hvis det hjælper dig og samtidig så aflaster du måske også ham og i sidste ende forholdet. Jeg tænker at det er godt at bruge andre end kun kæresten at bearbejde ting med :-) 

Jeg har desværre kun erfaring med det i forbindelse med arbejde og stress, men princippet må være det samme!?

Håber det gir mening. 

Anmeld

15. maj 2013

Miss Kat

Nenus skriver:

Hehe, neej, jeg blev også lidt chokeret over at han nævnte det på den måde. Men, han er vel også den der kender mig bedst, så han har jo nok men det en i god mening

Jeg føler også at det hjælper mig at få snakket ud om det, og nu har jeg jo skrevet hele forløbet osv. herinde - så føler at det er her jeg bedst kan snakke om det, nu når han ikke vil snakke..

Hvis det er sådan, DU føler, så er det jo det rigtige for DIG. Det er der ikke andre, der skal gøre sig klog på. Da jeg selv mistede, lukkede jeg min Baby.dk-profil og oprettede først en ny, da jeg blev gravid igen, for det var hvad JEG havde brug for.

Når du kan sætte ord på, hvorfor det er godt for dig, at bruge Baby.dk som du gør, kan jeg slet ikke se, det kan være et problem. Men naturligvis forsøger din kæreste bare at beskytte dig. 

Jeg krydser fortsat fingre for, det snart lykkes for jer. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.