fuck! hjælp!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. maj 2013

Kay

AlberteSophie skriver:

Du fik hele forklaringen af en anden bruger, så det vil jeg selvfølgeliv ikke gentage (: vi har dem nemlig også!

hvor pokker har du købt boldt badet? Det er så fint!

det er fra toys r us  

ved du hvordan man kommer af med de der bier?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2013

Nemesis

Kay skriver:

ja... men når haven er så lille og man har en lille en vil jeg altså gerne af med dem... men kan bare intet finde om hvordan!? 

Du skal bruge noget insektgift som pudder til at drysse ud. Det burde du kunne få i et byggemarked.

Bare husk at uanset hvor du vil dem til livs så skal du gøre det om aftenen hvor bierne er gået til ro.

Anmeld

7. maj 2013

KarinOM

Helt ærligt, så tror jeg det gift du kan få mod dem, er væsentligt mere farligt for din datter end jordbierne selv! 

Du skal i hvert fald sikre dig 100 %, at hun ikke kan komme i nærheden af de steder hvor du har spredt insektgift!

Anmeld

7. maj 2013

AlberteSophie

Kay skriver:

det er fra toys r us  

ved du hvordan man kommer af med de der bier?? 

Med insektspray her gjorte vi det en uges tid før de forsvandt helt

Anmeld

7. maj 2013

Fenja09

Kay skriver:

har i dag fundet sådan nogle sjove tue lignende ting i min have... det er ikke myer tuer da hullet er for stort... og nede i dem bor der sådan nogle vepse lignende dyr de er bare mere "behårede" som en brumbasse, men på størrelse med en veps og så er de orange... 

min lille have er kun 4x6 meter og hele den ene side af haven har jeg lige opdaget er fyldt med disse huller og de der dyr kravler ind og ud og flyver der fra i et væk... 

nogle der ved hvad det er???

er lidt bange for elna elsker ellers at være med i haven og sidde i hendes bold bad... men det ved jeg ik om jeg tør når nu de dyr er over det hele??? 

Det kan være jordbier som nogen skriver, men det kan også være hvepse - og er det hvepse, så skal du få en ud og få dem fjernet. Jeg blev stukket 25 gange i 2009, røg til vagtlæge, fik to stik, den ene et antistof mod slangegift, fordi jeg havde fået så meget hvepsegift i kroppen.

Jeg anede ikke de var der før vi nåede starten af August og lige pludselig stod både en veninde, jeg og vores to hunde midt i 100vis af hvepse. Så du skal i hvert fald lige finde ud af hvad det er. Det kan også være snyltehvepse.

Vi havde en skadedyrsbekæmper ude 3 gange og de døde desværre ikke. Til sidst valgte jeg at hælde en lille bøtte maling ned i hullet, efter flere forsøg med kogende vand og så dækkede jeg hullet til med en terassesflise. Så kom de ikke mere!

De fleste huller starter faktisk med at være jordbier - som ikke er skadelige fordi de bestøver træer og planter ( men kan være generende), men fordi at jordhvepse ikke selv gider grave huller lægger de æg i jordbiernes huler - og de er snyltere, selvom de selvfølgelig også bestøver dog ikke i samme omfang som bier.

/Fenja

Anmeld

7. maj 2013

Kay

Nemesis skriver:

Du skal bruge noget insektgift som pudder til at drysse ud. Det burde du kunne få i et byggemarked.

Bare husk at uanset hvor du vil dem til livs så skal du gøre det om aftenen hvor bierne er gået til ro.

ok tak kom i tanke om at vores vicevert havde kontor tid her til aften så var lige der ovre og han ringer til skadedyrs bekømperen i morgen tidlig  

så håber der sker noget i morgen... og hvis ik der gør så skal jeg i bykkemarked i morgen eftermiddag for jeg gidder ik at vente til efter helligdage og alt muligt  

Anmeld

7. maj 2013

Kay

KarinOM skriver:

Helt ærligt, så tror jeg det gift du kan få mod dem, er væsentligt mere farligt for din datter end jordbierne selv! 

Du skal i hvert fald sikre dig 100 %, at hun ikke kan komme i nærheden af de steder hvor du har spredt insektgift!

ja selvfølgelig skal jeg det

men vi ville også gerne kunne sidde og spise i vores have i løbet af sommeren og grave i haven uden at blive stukket... så det er både for hendes og for vores skyld...  

Anmeld

7. maj 2013

Kay

AlberteSophie skriver:

Med insektspray her gjorte vi det en uges tid før de forsvandt helt

tak for hjælpen

Anmeld

7. maj 2013

Nemesis

Kay skriver:

ok tak kom i tanke om at vores vicevert havde kontor tid her til aften så var lige der ovre og han ringer til skadedyrs bekømperen i morgen tidlig  

så håber der sker noget i morgen... og hvis ik der gør så skal jeg i bykkemarked i morgen eftermiddag for jeg gidder ik at vente til efter helligdage og alt muligt  

skadedyrsbekæmpere plejer at komme samme dag. De gange vi har ringet har de været her efter et par timer :-)

Anmeld

7. maj 2013

Kay

Fenja09 skriver:

Det kan være jordbier som nogen skriver, men det kan også være hvepse - og er det hvepse, så skal du få en ud og få dem fjernet. Jeg blev stukket 25 gange i 2009, røg til vagtlæge, fik to stik, den ene et antistof mod slangegift, fordi jeg havde fået så meget hvepsegift i kroppen.

Jeg anede ikke de var der før vi nåede starten af August og lige pludselig stod både en veninde, jeg og vores to hunde midt i 100vis af hvepse. Så du skal i hvert fald lige finde ud af hvad det er. Det kan også være snyltehvepse.

Vi havde en skadedyrsbekæmper ude 3 gange og de døde desværre ikke. Til sidst valgte jeg at hælde en lille bøtte maling ned i hullet, efter flere forsøg med kogende vand og så dækkede jeg hullet til med en terassesflise. Så kom de ikke mere!

De fleste huller starter faktisk med at være jordbier - som ikke er skadelige fordi de bestøver træer og planter ( men kan være generende), men fordi at jordhvepse ikke selv gider grave huller lægger de æg i jordbiernes huler - og de er snyltere, selvom de selvfølgelig også bestøver dog ikke i samme omfang som bier.

/Fenja

har jeg godt været inde og læse lidt om har fået fat i vores vicevært der havde aften kontor tid i dag (kom jeg i tanke om)

og han ringer til skadedyrs bekæmperen i morgen tidligt og så håber jeg der sker noget... 

har ikke fundet det ene store hul som alle beskriver at der bør være et sted...  men igen vi bor i rækkehus med grønne arealer uden om kring der høre til boligselskabet... og har nu snakket med begge mine naboer og de har også huller i deres haver  

men vores vicevært tager det meget alvorligt... især fordi der bor mange børn her ude og at vores haver er så små og der er huller i halvdelen af vores have... så vi kan jo stort set ikke bruge den 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.