VÆGT: Hvor meget tager I på??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.970 visninger
23 svar
0 synes godt om
5. maj 2013

Kat2244

Hej .

Hvor meget har I taget på i graviditeten og hvor hurtigt?

Jeg startede inden graviditeten med at veje 60 kg og nu er jeg 25+6 og vejer 69,5 kg.

jeg tog ca. 1 kg på om måneden de første 4 måneder, men nu har jeg pludseligt taget 5 kg på, på under en måned. Det er jo helt vildt og jeg tvivler på at det er normalt at tage så meget på, så hurtigt!

Hvis det fortsætter så kommer jeg til at blive kæmpe...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2013

Frk.S

Det er meget individuel. Mit kom meget i ryk. Jeg tog også en del på i starten, så havde jeg en periode hvor der ikke skete så meget, og så til sidst tog jeg på igen. 

Jeg endte med at tage et sted mellem 10 og 15 kg på (som det anbefales for normaltvægtige). De forsvandt hurtigt igen. Et par måneder efter fødslen var jeg tilbage på min normale vægt. Det er jo heldigvis ikke 10 kg fedt man tager på. 

Anmeld

5. maj 2013

EnGodMor

Kat2244 skriver:

Hej .

Jeg startede inden graviditeten med at veje 60 kg og nu er jeg 25+6 og vejer 69,5 kg.

jeg tog ca. 1 kg på om måneden de første 4 måneder, men nu har jeg pludseligt taget 5 kg på, på under en måned. Det er jo helt vildt og jeg tvivler på at det er normalt at tage så meget på, så hurtigt!

Første graviditet tabte jeg 12 kilo på halvanden måned. Og tabte lidt de efterfølgende måneder, men de sidste to måneder tog jeg 13 kilo på

Anden graviditet tabte jeg mig 10 kilo på de første to måneder, og tabte mig os her de efterfølgende måneder lidt, men tog 20 kilo på de sidste to måneder

Anmeld

5. maj 2013

LinLin

Første gang: 11 kg ialt
Anden gang: +15 kg (stoppede med at veje mig da jeg rundede 70 kg )

Anmeld

5. maj 2013

Fenja09

Kat2244 skriver:

Hej .

Jeg tabte mig under graviditeten - så tog ingenting på overhovedet. Det er meget forskelligt hvor meget folk tager på, men tror de færreste tager på igennem hele graviditeten. Der er nok perioder hvor vægten står stille og så andre hvor den stiger.

/Fenja  

Anmeld

5. maj 2013

Mother-love

Ehm kan faktisk ikke helt huske hvor meget jeg tog på men jeg mener jeg tog 18 kg på. Vejede 63 da jeg blev gravid, der var jeg begyndt at få lidt på sidebenene inden fordi jeg fik arbejdsløs. Fik så arb 4 uger før jeg opdagede jeg var gravid. En uge inden jeg fandt ud af min graviditet var. Jeg i en trafik ulykke hvor jeg desværre fik et piskesmæld. Hvilket gjorde at fra 5-6 mdr henne var jeg sengeliggende til jeg fødte 38+5 ved pks.
Jeg tabte 10 kg da jeg havde født. Og de sidste kg slås jeg stadig med. Mangler 4 kg for at være nede hvor jeg var da jeg blev gravid men vil gerne ned på 60 så der er lige 7 kg igen
Men jeg tog på i ryk i min graviditet jeg fik rigtig hurtig mave og røv/ lår.
Men tror det reneger forskelligt hvordan man tager på. Nogen tager næsten ingenting på hvor andre tager 30 kg på.

Anmeld

5. maj 2013

Victoria2013

Jeg er i uge 33 med min graviditet og har taget ca. 18½ kg på, på nuværende tidspunkt... her er de kommet sådan stille og roligt, tager et par kilo på og så holder vægten et par uger, så kommer der pludselig ét mere fra den ene dag til den anden og det smutter bare ikke igen... osv osv osv...

Ved jo så heldigvis at en del af vægten er baby og hvad dertil hører i maven samt brysterne som er vokset en del... plus jeg har fået en del væske i kroppen den sidste måneds tid - har hævede fødder/ankler og underben samt fingre og håndled og sikkert også ansigtet...

Håber lidt det ikke er så svært at komme af med de kilo igen... har formået at tabe mig en del før, så det er op på "hesten" igen med samme fremgangsmåde (madlog.dk) når jeg har født og er kommet ovenpå igen

Anmeld

5. maj 2013

Kat2244

hej .

Tak for svar! Jeg er glad for at jeg ikke er den eneste, hvor kg pludseligt er kommet hurtigt... Jeg blev bare så overrasket over den pludseligt voldsomme vægtøgning.

Håber at vægten står lidt stille de næste uger og så er det slut med alle de fristende søde sager!  

Anmeld

5. maj 2013

Sesse89

I 1 graviditet tog i lidt over 10kg på.

I 2 graviditet tog jeg kun omkring 3kg på og havde tabt mig de første 5kg 12 timer efter fødslen.

Og har indtil nu tabt mig 7kg i alt siden jeg blev gravid anden gang.

Anmeld

5. maj 2013

Lilott

Jeg begyndte først at tage på da jeg var ca halvejs i graviditeten, og nu er jeg 37+3 og har taget 22 kg på  Men jeg har meget væske i kroppen så håber at det ryger hurtigt af igen (:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.