sættes igang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.021 visninger
32 svar
0 synes godt om
5. maj 2013

sof2013

Hej

Jeg vil lige høre jer som er blevet sat igang hvordan det gik, om det tog flere dage eller hvordan.
jeg skal nemlig snart sættes igang, og jeg er noget nervøs for hvordan det forgår osv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2013

mamaninja

det er jo meget forskelligt alt efter hvor indstillet din krop er på at føde. Nogengange er kroppen så småt igang og man er ved at åbne sig og livmoderhalsen er forkortet af sig selv så igangsættelsen barebskal sætte lidtbskub i processen.

Jeg selv blev sat igang tirsdag morgen med piller og fødte først fredag aften. Efter mange dage med snyde veer der gik i sig sekronprins krop var slet ikke indstillet på fødsel. Livmoderhalsen tog lang tid for at forkortes og veerne virkede ikke godt nok til at jeg åbnede mig. Det var et laaangt hårdt forløb og det er sjældent sådan. Men jeg skriver det fordi jeg vølve SÅ skuffet fordi vi blev sendt hjem igen og igen og jeg var så klar på at møde min baby. Man kan vist ikke sige noget generelt om hvor lang tid der ligner man bliver sat igang, ligesom alle fødsler og graviditeter også er forskellige.

men alt held og lykke herfra og når først baby er ude så er lykken lige stor. 

Anmeld

5. maj 2013

Elgaard73

Hej... Jeg blev sat i gang... Og var ret nervøs inden, fordi at jeg var bange for at de ville gøre det med piller... Det havde jeg hørt godt kunne trække ud i flere dage.

Det hele startede med at jeg fik lavet hindeløsning dagen før. Det gik fødslen ikke i gang af, men jeg åbnede mig alligevel nok til at de næste morgen kunne tage vandet. Så blev jeg sendt hjem, for at vente på at veerne skulle gå i gang. Det gjorde de bare ikke. Jeg mødte ind igen omkring kl 15 og der var heldigvis en konsekvent jordmoder, som besluttede at jeg skulle startes op med vedrop. Det blev lagt omkring kl 16, og ret hurtigt kom der gang i sagerne og ca. 6 timer senere, var min søn født.

Det gik stærkt, men syntes alligevel at det var en god fødsel. Og var dybt taknemlig for at jeg ikke skulle igennem det med pillerne.

Held og lykke med det. Håber du får en dejlig fødsel.

Anmeld

5. maj 2013

MIWULA

Jeg blev sat igang med stikpiller kl 8:30 og havde vores søn i armene dagen efter kl 06:25 så næsten et døgn giK der. 

Anmeld

5. maj 2013

Bertris

sof2013 skriver:

Hej

Jeg vil lige høre jer som er blevet sat igang hvordan det gik, om det tog flere dage eller hvordan.
jeg skal nemlig snart sættes igang, og jeg er noget nervøs for hvordan det forgår osv.

Jeg skulle være blevet sat i gang 7 dage over termin, havde dog små veer så de ville vente til dagen efter, hvor de var væk igen, jeg fik en stikpille kl 9 om morgenen, og fik besked på at få sovet (hvilket jeg ikke fik gjort) også komme ind igen ved 15-16 tiden, da jeg kom ind havde jeg ca 4 veer pr 10. minut så de ville ikke give mig en til trods jeg knapt nok mærkede dem. 
Havde været 2 cm åben med 1 1/2 cm lmh tilbage i en månedstid der. 
veerne blev kraftigere i løbet af få timer, og ved 20 tiden var de nærmest uudholdelige og kommer ind på fg kl 21, og har stadig ikke åbnet mig mere, kommer så ind på barselsafsnittet for at sove, da vi ikke ville tage hjem. Vandet går senere på natten, og fødte normalt kl. 10 næste morgen, efter en LANG nat. 
Jeg vil sige nu når du bliver sat i gang kan det godt være svært at sove fordi man er så spændt, men det er altså virkelig vigtigt ! Sov og slap af, for kroppen skal bruge ufatteligt mange kræfter på fødslen.

Anmeld

5. maj 2013

Mokka

Hejsa

Jeg blev sat i gang med stikpille.

min livmoder hals var hård og slet ikke forkortet og heller ikke det mindste åben. Så både hindeløsning og få taget fostervandet var ikke en mulighed.

Fik at vide at jeg skulle væbne mig med tålmodighed og indstille mig på, at jeg skulle ind nogle gange og have stikpille.

Fik en stikpille kl. 10 som jeg skulle ligge med 1 time inden vi måtte tage hjem. Da vi tog derfra, var der absolut ikke tegn til noget. Men hjemme kl. 12.45 begyndte véerne og kun med 3 min imellem. Ret hurtigt blev der slet ingen pauser mellem véerne og vi kørte ind på fødeafdelingen. Vi var der 13.45 og jeg fødte 14.15.

Var altså 12 dage over tid og helt umoden trods jeg er flergangs gravid. Fik stikpille kl. 10. Fik véer 12.45 og havde født halvanden time efter

Er sat i gang 3 gange og det er hverken værre eller bedre end at gå i gang selv 

Held og lykke med det

Anmeld

5. maj 2013

sof2013

mamaninja skriver:

det er jo meget forskelligt alt efter hvor indstillet din krop er på at føde. Nogengange er kroppen så småt igang og man er ved at åbne sig og livmoderhalsen er forkortet af sig selv så igangsættelsen barebskal sætte lidtbskub i processen.

Jeg selv blev sat igang tirsdag morgen med piller og fødte først fredag aften. Efter mange dage med snyde veer der gik i sig sekronprins krop var slet ikke indstillet på fødsel. Livmoderhalsen tog lang tid for at forkortes og veerne virkede ikke godt nok til at jeg åbnede mig. Det var et laaangt hårdt forløb og det er sjældent sådan. Men jeg skriver det fordi jeg vølve SÅ skuffet fordi vi blev sendt hjem igen og igen og jeg var så klar på at møde min baby. Man kan vist ikke sige noget generelt om hvor lang tid der ligner man bliver sat igang, ligesom alle fødsler og graviditeter også er forskellige.

men alt held og lykke herfra og når først baby er ude så er lykken lige stor. 

okay tak for svar

det eneste jeg ved er at min livmorhals er afkorte nu men har den været længe.

Anmeld

5. maj 2013

sof2013

Bertris skriver:

Jeg skulle være blevet sat i gang 7 dage over termin, havde dog små veer så de ville vente til dagen efter, hvor de var væk igen, jeg fik en stikpille kl 9 om morgenen, og fik besked på at få sovet (hvilket jeg ikke fik gjort) også komme ind igen ved 15-16 tiden, da jeg kom ind havde jeg ca 4 veer pr 10. minut så de ville ikke give mig en til trods jeg knapt nok mærkede dem. 
Havde været 2 cm åben med 1 1/2 cm lmh tilbage i en månedstid der. 
veerne blev kraftigere i løbet af få timer, og ved 20 tiden var de nærmest uudholdelige og kommer ind på fg kl 21, og har stadig ikke åbnet mig mere, kommer så ind på barselsafsnittet for at sove, da vi ikke ville tage hjem. Vandet går senere på natten, og fødte normalt kl. 10 næste morgen, efter en LANG nat. 
Jeg vil sige nu når du bliver sat i gang kan det godt være svært at sove fordi man er så spændt, men det er altså virkelig vigtigt ! Sov og slap af, for kroppen skal bruge ufatteligt mange kræfter på fødslen.

okay har bare frygte at det ville ta flere dage for det havde jeg hørt noget om.
men det kan det jo os godt

Anmeld

5. maj 2013

sof2013

Mokka skriver:

Hejsa

Jeg blev sat i gang med stikpille.

min livmoder hals var hård og slet ikke forkortet og heller ikke det mindste åben. Så både hindeløsning og få taget fostervandet var ikke en mulighed.

Fik at vide at jeg skulle væbne mig med tålmodighed og indstille mig på, at jeg skulle ind nogle gange og have stikpille.

Fik en stikpille kl. 10 som jeg skulle ligge med 1 time inden vi måtte tage hjem. Da vi tog derfra, var der absolut ikke tegn til noget. Men hjemme kl. 12.45 begyndte véerne og kun med 3 min imellem. Ret hurtigt blev der slet ingen pauser mellem véerne og vi kørte ind på fødeafdelingen. Vi var der 13.45 og jeg fødte 14.15.

Var altså 12 dage over tid og helt umoden trods jeg er flergangs gravid. Fik stikpille kl. 10. Fik véer 12.45 og havde født halvanden time efter

Er sat i gang 3 gange og det er hverken værre eller bedre end at gå i gang selv 

Held og lykke med det

tak for det.

Ja det gik da hurtig må man sige..

Anmeld

5. maj 2013

Bertris

sof2013 skriver:

okay har bare frygte at det ville ta flere dage for det havde jeg hørt noget om.
men det kan det jo os godt

Jeg havde instillet mig på det ville tage flere dage, så da det virkelig gik i gang forstod jeg det ikke helt
Især da jeg havde haft kraftigere plukveer forholdsvis regelmæssige i en over en måned

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.