Aktivering?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. maj 2013

gonefishing

Anonym skriver:

Hej ..

Jeg skal til møde ved mit jobcenter idag, da jeg snart har gået ledig i 3 mdr  ! 

Har man selv noget indflydelse på hvad aktivering man kommer i? og er det indenfor ens fag?

Knus en nysgerrig.. der self. kan spørge til mødet, men kunne være lidt spændende at hører om andre erfaringer

Jeg vil sige at det kommer meget an på din baggrund og jobcenteret.

Jeg kender et par, den ene er uddannet arkæolog, den anden komponist. De gik begge ledige og skulle på jobcenter.

Arkæologen fik af vide at det bare var sur røv og hun måtte søge alle jobs. mens komponisten fik af vide at han bare skulle tage sin tid og ikke tage hvad som helst.

Det får mig til at tænke på de unge rige mennesker der gik på jobcenteret og sagde :"jeg har sagt mit gode job op fordi jeg vil være kreativ og prøve lave en film", hvor han fik af vide fra jobcenteret: "helt klart, tag din tid, så får du penge imens, og indtil du finder det du virkelig vil, vi skal jo prise de kreative mennesker".

Men jeg tvivler på at hvis man er strikke kreativ, at de siger det samme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2013

booster_88

nu er det nogle år siden jeg var på KH, sidst jeg var ledig var det på DP, men vi sad vidst samme sted alle sammen.

Men jeg kom på sådan et job søgnings kursus hvor vi lærte om cv og ansøgninger, og aldrig har jeg været mere glad for noget, de var søde, proffesionelle og 6 måneder efter var jeg i job, og det var her sidste år. Det ville jeg uden tvivl takke ja tak til igen

Anmeld

2. maj 2013

K&S

Anonym skriver:

Hej ..

Jeg skal til møde ved mit jobcenter idag, da jeg snart har gået ledig i 3 mdr  ! 

Har man selv noget indflydelse på hvad aktivering man kommer i? og er det indenfor ens fag?

Knus en nysgerrig.. der self. kan spørge til mødet, men kunne være lidt spændende at hører om andre erfaringer

Jeg tror, det handler meget om tidligere uddannelse, jobs m.m. - det bedste vil være, hvis du selv har fundet noget, der vil kunne forøge dine chancer for job som relevante kurser

Er du på KH eller DP? Er du på DP har du ret til 6 ugers selvvalgt kursus indenfor de første 6 måneder (under 30 år) eller 9 måneder (over 30 år)  og HUSK, der er ikke længere loft på prisen på kurset, hvis jobcenteret skulle nævne, at kurset er for dyrt (der har tidligere været et loft på ca. 3500 kr.)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.